Mitä jos joku pyytäisi sinulta ilmaista työtä?
Kommentit (10)
Teen palveluksen.
.
Mutta joskus tulee päivä jolloin tarvitsen sinulta vastapalveluksen, se voi olla sinulle hyvin pieni asia, mutta merkitä minulle paljon. Pieni painallus eduskunnassa, tai pienen työpaikan tiedoston antamien tikulla. Silloin sinä autat minua!
Olen auttanut, jos tarvis.
Töissähän ei pyydetty, vaan käskettiin tehdä ilmaista työtä eli kikyjä. Lopetin kyllä niiden tekemisen ennen niiden virallista loppumista, kun kuulin, että meidän(kin) firmassa osa työntekijöistä oli niitä tekemättä jos milläkin verukkeella eikä siitä tullut mitään seuraamuksia.
Käytännössä se tarkoittaisi harrastajabändien miksaamista. Suostuisin mielelläni.
Riippuu mitä työtä ja kuka pyytää sekä mihin tarkoitukseen.
Avaatko tarkemmin mitä tarkoitat ilmaisella työllä? 7,5 tuntia päivässä seuraavan vuoden ajan vai "Hei, voitko auttaa tämän jutun kanssa?" vai kun et ole töissä niin auttele vähän ilmaiseksi hanttihommissa? Jälkimmäiseen vastaus olisi ei.
Auttaisin mielelläni, jos minulla on osaamista ja aikaa käytettävissäni asian suhteen.
Teen lähipiirille pikkujuttuja ilmaiseksi, muille vaan kerron hinnan.
Riippuu, vanhempia autan esim. viime vuonna kattojen maalauksessa ja vuoden alussa polttopuusavotan kanssa ja vastapalvelukseksi antavat kyytejä tai kuskausapua. En käytännössä autoa tarvitse muuta kuin muutamia kertoja vuodessa niin aivan turha kuluerä minulle ja he tajuavat tämän itsekin. Reilua omasta mielestäni.
Useinkin pyydetään. Tuttavia saatan auttaa, jos on nopea yksinkertainen juttu kyseessä. Tai hyvin vakava juttu. Ihan läheisimpiä autan enemmän vaivaa nähden.