Varhaiskasvattaja kertoi soittavansa ensisijaisesti isälle jos lapsi sairastuu päiväkodissa
Tämä kuulemma aiheuttaa hämmennystä. Isät kysyy, etkö saanut äitiä kiinni.
Kommentit (11)
Vein lapsen päiväkotiin vain pari kertaa kuussa, mies vei pääasiassa koska päiväkoti oli työmatkansa varrella. Silti AINA vain mulle ilmoitettiin jos oli vaipat loppu, saappaat jääneet pieneksi tms. Ihan kuin mies olisi ollut joku ihan ulkopuolinen.
Meillä se oli itsellä toiveenakin koska päiväkoti oli isän työpaikan vieressä.
Äidill pitäisi soittaa aina kaikissa lapsen asioissa. Äiti on kuitenkin se, joka lapsen ottaa jos ero tulee.
Meilläkin soittavat yleensä isälle, kun isä yleensä vie. Yhden kerran soittivat minulle, kun minä olin sinä päivänä vienyt. Tosin harvoinpa sieltä soitellaan kun ei viedä hoitoon jos on vähänkään kipeänä.
Pakko nostaa peukkua kyseiselle henkilölle, hienoa että joku lähtee rikkomaan tuota stereotyyppistä kaavaa "äidistä aina ensisijaisena huoltajana". Toki kaikista paras vaihtoehto olisi, jos nämä ensisijaiset yhteyshenkilöt kysyttäisiin aina perhekohtaisesti, jolloin vältyttäisiin turhalta soittelulta.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin soittavat yleensä isälle, kun isä yleensä vie. Yhden kerran soittivat minulle, kun minä olin sinä päivänä vienyt. Tosin harvoinpa sieltä soitellaan kun ei viedä hoitoon jos on vähänkään kipeänä.
Mun lapsi sai astmakohtauksen hoitajan takin kissankarvoista. Ihan terve se vietäessä oli.
Varhaiskasvattaja? Siis joku päiväkodin täti?
Vierailija kirjoitti:
Hauska idea.
Ystäväni juuri päivitteli miten lääkärit soittavat sitkeästi hänelle, vaikka lapsen isä olisi se jonka hoitovuorolla hänet on lääkäriin viety.
Mä ainakin soitan sille vanhemmalle, jonka nimi sattuu ylimpänä olemaan apotin yhteystiedoissa. Paitsi jos on erikseen toinen vanhemmista merkitty yhteyshenkilöksi.
Lapsen papereissa on ihan kohta jossa mainittava ensisijainen kontakti johon otetaan yhteys, jos tarvis on.
Meidän 21-lapsisessa ryhmässä kaikilla on 1. äiti ja 2. isä.
Eikö päivähoitopaikoissa ole enää mitään järjestystä, jossa soitetaan eli vanhemmat ilmoittavat, kenelle ensin ja kenelle sitten?
10 on kyllä tämän maininnut, mutta onko se vanhempien ilmoittama järjestys vai henkilökunnan päätös?
Minun lasteni päivähoitoaikoina se oli pääsääntöisesti isä, jolla olisi ollut mahdollisuus lähteä hakemaan lasta kesken päivän.
Hauska idea.
Ystäväni juuri päivitteli miten lääkärit soittavat sitkeästi hänelle, vaikka lapsen isä olisi se jonka hoitovuorolla hänet on lääkäriin viety.