Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

--- TOUKOKUISTEN tiistai ---

28.11.2006 |

Laitan nyt pinon pystyyn ja tulen kohta kirjoittamaan kuulumisia.

Laru

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kuulu sen kummempaa, kun eilenkään. Aika paljon mietteet on huomisessa lääkärikäynnissä. Olen miettinyt mitä kaikkea pitää muistaa kysyä.

Silmät on täällä ihan ristissä, kun illalla piti taas katsoa BB:tä ja aamulla kuudelta ylös. No, kai tästä kohta taas heräilee :)

Kirjoittelen taas myöhemmin lisää, kun olen lukenut teidän kuulumisia.

Laru rv 13+6

Vierailija
2/12 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisinko minäkin tänne Toukokuisten joukkoon?

Alunperin ilmoittauduin jo kesäkuisiin, mutta viime viikkoisessa NT-ultrassa laskettua aikaa siirrettiin sen verran, että ennemmin minä tänne kuulun, kuin kesäkuisiin. LA siis 28.5.2007. Sinänsä hassua, että meidän esikoisella oli laskettuna aikana 25.5.2004, mutta syntyi jo 10.5. Joten tätäkin odottelen sitten toukokuun alkupuolella... Toivottavasti ehdin järjestää neidin synttärit, eikä aika menisi taas synnärillä makoillessa =) Ensimmäisen kanssa, kun sain olla kolme vuorokautta synnärillä lapsivesien menon vuoksi... Kotiinkaan ei päässyt =) Jos jotain ensimmäisestä synnytyksestä olen oppinut niin sen, etten ihan ensimmäisestä pienestä supparista LKS:aa kohden lähde =P

Meistä muuten. Asutaan siis täällä Rovaniemellä. Esikoinen syntyi 05/04 ja nyt odotellaan toista ihanaista. Naimisiin mentiin tämän vuoden heinäkuussa, paljon on ehtinyt tapahtua. Minä olen 25- ja mieheni 27-vuotias, molemmat työelämässä ja tytär päiväkodissa. Siinä kai ne tärkeimmät, jos jotain tulee mieleen, niin kysykää ihmeessä =)

Jopas vain osaa olla kamala ilma... Lunta oli tuossa parin viikon verran aivan kunnolla, että pääsi jo hiihtelemään, mutta nyt on kaikki lumi sulanut pois ja vettä tulee taivaalta... Ei paljon houkuttele ulkoilemaan... Virtaa ei muutenkaan ole paljon ylimääräistä. Vieläkin nukuttaisi kovasti. Töissä olo on yhtä tuskaa, kun tuntuu, että nukahdan tietokoneelle ruokailun jälkeen... Ole siinä sitten pätevänä =) Pahoinvointia ei ole ollut, kuten ei ollut ensimmäiseltäkään, kaikki ruoka maistuu edelleen hyvälle, ainoastaan omppuja ja satsumia pitää syödä miltei koko ajan.

Mutta nyt pitää lähteä laittamaan tytölle ulkovaatteita päälle, se on tarha- ja työpäivä jälleen edessä. Heipsansaa ja mukavaa päivää kaikille!

Norppis + tyttö 04 ja pikku2 rv 14+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä eiliset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8947767&p=2&tmode=1&smode…

Voitteko kuvitella, elokuiset tuolla jo huhuilevat omaa pinoa. Aika siis todella rientää ja kohta on jo toukokuu:)

(.) Eilen tuntui mahdollisia liikkeitä kun oikein hiljennyin kuuntelemaan nukkumaan mentäessä, tai sitten olivat vain jotain suoliston möyrimistä. Täytyy kuulostella taas illalla. Johan tässä saisi alkaa tuntumaan, viikkoja kun huomenna jo 18! Ensi viikolla onkin sitten rakenneultra torstaina.

Tsemppiä sulle töihin ja hankalaan tilanteeseen kuin myös lääkäriin huomenna LARU. Meidän osastollamme oli viitisen vuotta sitten tosi ikävä pomo, joka aiheutti paljon pahaa oloa kaikille, joten tilanteesi on tuttu täälläkin. Onneksi äitiysloman alkuun ei enää ole ihan kauhean pitkä aika.

TOYMAMA ihan kateellisena luin tuosta sinun kylpyläkäynnistäsi. Olisi ihanaa päästä rentoutumaan ilman lapsia!

VARJOKAS kirjoitteli nimenantamisjuhlista. Me emme kastaneet kahta vanhempaa lastamme vauvoina, vaan pidimme heille silloin nimijuhlat. Kummeja valitsimme kuitenkin molemmille tuon kaksi, joka kirkkoon kastettavillakin on se minimi. Kun tytär sitten ekalla meni uskonnontunnille (lasten koulu on vielä ehkä hieman kristillispainoitteisempi kuin monet muut koulut, eikä heillä ollut vaihtoehtoina kuin evankelisluterilainen, katolinen tai ortodoksiopetus tai ettei osallistu mihinkään näistä), tulimmekin toisiin ajatuksiin ja kastoimme silloin molemmat vanhemmat lapset. Pienin sitten kastettiinkin ihan normaalisti syntymän jälkeen samoin kuin tämä uusi tulokas.

ALPUKKA kirjoitteli leikkimisestä. Minä olen hirveän huono leikkimään, mieluummin teen kaikenlaista muuta lasten kanssa, lukeminen on ehkä mieluisinta. Nyt kun olen pienimmän kanssa kotona, niin pakostakin tulee leikittyä jonkin verran. Useinkin rakennan junaradan valmiiksi ja poikanen sitten oikeastaan leikkii itsekseen ja minä katselen vierestä. Isommilla (ikäero 1v 7kk) oli tosi hyvin seuraa toisistaan, eivät paljon leikkimään kyselleetkään.

Jaksuja huonovointisuuteen PIKKU-TYYPPI, toivottavasti kohta jo helpottaa.

KI-RALLE hyvää muuttopäivää!

Kolmeplusyks ja 17+6

Vierailija
4/12 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan mahtuu:)

Vierailija
5/12 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolet tavaroista on jo kuskattu sinne. rauhalliseen tahtiin on muutto edennyt, kun haluan että tavarat pistetään paikoilleen sitä mukaa kuin sinne menee. täten ei tuu sitä kauheeta kaaosta mikä joskus muuttaessa, ettei tiedä mitä missäkin on. hyvältä näyttää, ei vaan millään huvittais enää " ylläpitosiivota" vanhaa kämppää, kun ei me enää muuta kuin nukutaan siellä, ja 2 huonetta on jo tyhjiä... annetaan nyt maalinkäryjen vähän vielä haihtua uudesta paikkaa ensin=)

Vierailija
6/12 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki toukokuiset luuraa? Onpas hiljaista.

Tervetuloa Norppis! Musta on oikein kivaa kun tulee muita loppukuisia lisää. Joo, kyllä nyt se sairaalassa makoilu olisi kurjaa, kun on jo esikoinenkin kotona. Itse makasin viimeksi pari viikkoa.

Tunnustan myös, että lapsen kanssa leikkiminen ei ole mun vahvimpia puolia. Voin hassutella ja tykkään lukea. Myös palapelit ja muut pelit on ihan kivoja 4-vuotiaan kanssa. Tän ikäinen osaa kyllä tosi kivasti myös osallistua kotitöihin. Mutta se lattialla istuminen ja esim. autoilla leikkiminen on tosi vaikeeta mulle :) Nyt kun meillä on käytössä ne pienet legot, niin olen vähän jaksanut kökkiä lattialla niiden parissa :)

Laru rv 13+6

Vierailija
7/12 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluhan ne pienet sydänäänet, 144 mentiin. Siihenhä ne sit jäiki, hyvät uutiset..

Pissas oli ketoja, hemppari hypän 125 > 140. Eli kuivumista.

Paino oli tippunu alkupainosta 2kg! Lisäks sokerirasituksen paastoarvo oli 5,2 ku raja 5,1..

Täytyy iloita et vauva ok ja yrittää olla tuntematta pahaa syyllisyyttä ettei jaksa muksun kans puistoihin ym.. Nyt on sit kateltava syömistä viel tarkemmin, nytkää pysy aina kaik sisällä =/

anteeks oma napaisuus, seuraaval kerral muuta.

Tyyppi rv 15+6

Vierailija
8/12 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Norppis!!!

Ja heti alkuun paljon tsemppiä kaikille muuttaville..ainakin ama oli nyt pääsemässä uuteen kotiin ja oli teitä monta muutakin *sama pää kesät talvet*

Kummiongelmasta on puhuttu. Meillä on puplille jo yksi varma kummi, joka on miehen veli. Mutta sitten se toinen, jonka haluaisin olevan omalta puolelta, onkin sitten vähän vaikea. Itse olen kummi kahdelle pojalle. Toinen on veljeni ja toinen hyvän ystäväni lapsi. Tiedän ettei kumpikaan pahastu vaikkei heitä valita, ettei tarvi olla mikään vastavuoroisuusperiaate, mutta silti itseä se vaivaa. Ja sitten on vielä toinen hyvä ystäväni, joka ei ole kummina vielä kellekkään ja tiedän että hän sitä salaa odottaa... Tällä hetkellä vahvimpana ehdokkaana on kuitenkin ystäväni, jonka lapsen kummiksi itse pääsin keväällä. Se oli mielestäni niin suuri kunnianosoitus, että haluaisin antaa sen tunteen hänellekin itseltäni. Mulle tuo kummius on kuitenkin aika iso juttu, kun muutenkin olen tällainen uskonnollinen luonteeltani.

Mitähän muuta...öklöttää vieläkin jatkuvasti, mutta se ei enää teille oo mikään uutinen.. nälkä on taas ja pissattaa joka puolen tunnin välein... ei uutta.

Tänään päätin, että alkaisin taas käymään kuntosalilla/jumpalla:)

En ole sitten plussan jälkeen pystynyt käymään ja sieltä on jo soiteltukin perään.. Oon jäsenenä yhdellä kuntoklubilla ja sieltä on mennyt se 50 euroa maksuakin joka kuukausi, vaikken ole käynytkään 3 kuukauteen.. Nyt ajattelin että on pakko..eroan siittä sitten helmikuussa kun tulee taas se vuosi täyteen. En kuitenkaan jaksa ihan loppuun asti käydä ja kun pupli syntyy niin en millään malta lähteä.

Josko tänään illalla...tai noh..sieltä tulisi kyllä telkusta vaikka mitä O.C ja.... laiska mikä laiska:)

Lähdempä taas jääkaapille... Mirage 16+3

Vierailija
9/12 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin myös tulla kertomaan neuvolakuulumisia viikonlopun jälkeen ja nyt päätin kirjoitella, kun pino näyttää jäävän melko lyhyeksi muuten ;)

Eli siis kävin eilen neuvolassa kuukauden tauon jälkeen. Siinä välissä tosin oli se np-ultra, mut tuntui pitkältä väliltä silti. Viimeksi ei vielä sydänääniä saatu kuulumaan ja odotinkin innolla ja vähän arallakin mielellä neuvolaa. Olin perjantaina saanut tietää, että yhdellä kaverillani, jolla oli laskettu aika pari viikkoa myöhemmin kuin minulla, oli ultrassa selvinnyt, että vauva oli kuollut kohtuun ultraa edellisellä viikolla ja hän joutui kaavintaan keskenmenon vuoksi. Jotenkin sitä vaan on niin herkässä mielentilassa itsekin raskauden myötä, että meinas jäädä sinä yönä kun sain tiedon tästä unet vähäiseksi... Mietin sitten koko viikonlopun, että onkohan meidänkin vauvalle käynyt niin, kun en ole vielä niitä liikkeitäkään tuntenut (tosin viikkojakin vasta reilut 15, joten ei kaikki vielä todellakaan tässä vaiheessa liikkeitä tunnekaan) ja vielä kaaduinkin liukkailla.

Onneksi kuitenkin sydänäänet saatiin heti kuuluviin ja mieli rauhoittui kummasti :) Välillä syke vauvan liikkeiden takia katosi, mutta tuli uudelleen dopplerin ulottuville. Kaikki muut asiat olivat kunnossa ja pääsinkin pian takas kotiin esikoisen luo, joka oli mummin hoidossa neuvolakäynnin ajan.

Joku kyseli nimistä aiemmissa pinoissa. Meillä on oikeastaan molemmille sukupuolille jo valmiiksi mietittynä, melkein jo esikoisen syntymän ajalta. Tytön nimi on alkanut vähän mietityttämään, mut pitää ensin selvittää (jos mahdollista) et kumpi sieltä olis tulossa, ennen kuin alkaa stressaamaan nimistä ;)

Alpukalla taitaa olla monta vertaiskärsijää. Mullakin tuntuu varsinkin aivastaessa samanlaista vihlovaa kipua, kuin mistä kirjoitit.

Norppis, tervetuloa mukaan! Kyllä tänne mahtuu, niin kuin huomaat :D

Tsemppiä kaikille muuttaville/muuttaneille laatikoiden keskellä :)

Muistakaa, ettei saa rehkiä liikaa ;)

Oon metsästänyt tässä käytettyjä tuplarattaita ja samalla miettinyt uusien tilaamista ulkomailta. Tietääkö kukaan muita nettikauppoja kuin Babyjunglen ja Pingpong-onlinen, josta onnistuisi tilata vaunuja?

Tällaista tällä kertaa,

Precious 15+4

Vierailija
10/12 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelin ilmoittautua mukaan joukkoon. Varmaan kuukausi sitten laitoin itseni tuonne listalle, mutta empä ole saanut aikaiseksi tänne pinoon kirjoiteltua.

Tässä hieman tietoa meistä. Eli asumme Satakunnassa pienellä paikkakunnalla. Itse olen 24v. opiskelija ja mies on 31v. työssäkävijä. Toista lasta odotetaan ja laskettu aika on 27.5.2007, tosin nt-ultrassa vauvan koko vastasi viikkoa enemmän kuin lasketun ajan mukaan. Laskettua aikaa ei kuitenkaan vielä ainakaan siirretty. Ennestään meillä on poika, joka on syntynyt 09/05.

Nykyinen raskaus on ollut huomattavasti helpompi kuin edellinen. Edellisessä voin pahoin 19 viikkoa, nyt ei ole ollut kuin pari kertaa hieman etova olo.

Joku puhui jotain kummeista, niin meillä ainakin on kummiongelma. Kummivaihtoehtoja meillä kyllä löytyy (onneksi on näin päin), mutta kenet valitsisimme. Mun systeri miehensä kanssa on esikoisen kummit, nyt kakkoselle on hankalampi miettiä kummeja. Vaihtoehtoja on liikaa. Mulla on kyllä yks systeri vielä, en tie kuulostanko hölmöltä, mutta systeri on " vasta" 16v ja mä toisaaltan ajattelen, et kummi sais olla vähän vanhempi ja elämää nähnyt, mutta mielipiteet kullakin, eli tässä tapauksessa mulla.

Säästäkin joku puhu, niin oon ihan onnellinen, kun viime viikolla kävin räntäsateessa ottamassa meidän joulukorttikuvat esikoisen kanssa. Ei enää tällä viikolla olisi saanu sellasia lumikuvia.

Neuvolaan mennään vasta puolentoista viikon päästä, jos silloin sit sattuis kuuluun sydänäänet, viimeks ei edes kokeiltu, viikkoja kun oli 8+6 tai jotain sinne päin.

Tässä nyt jotain meistä ja kuulumisia muutenkin.

Nuusku-nuu + poika ja maha-asukki 14+2 (?)

Vierailija
11/12 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsiteltyihin aiheisiin siis kummeihin. Meillä on paljon vaihtoehtoja joten on oikeestaan se valinnan vaikeus. Voi olla hyvin todennäköstä, että päädytään kolmeen kummiin. Lisäksi haluttais, että kummeja ois molemmista kotimaista.

Nimiä mietittiin viime viikonloppuna. Tytölle meillä on ollu selkeemmin nimi valittuna. Pojallekin löyty nyt yks varteenotettava vaihtoehto. Jotenki vaan tuntuu, että ne nimet saattaa viä muuttuakin.

ON: samaa kuin ennenkin eli pahoinvointia ja oksentelua, mutta hieman lievempänä kuin tähän asti. Pitäs koputtaa puuta....

Mukavaa illanjatkoa!

Huuheli 15+3

Vierailija
12/12 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai iltahan nyt jo on...:)

NORPPIS 2004 Tervetuloa minunkin puolesta mukaan tänne mukavaan porukkaan :D ja NUUSKU NUU myös tervetuloa joukkoon mukavaan kirjottelemaan:D

ALPUKKA kyseli eilisessä pinossa tosta reilu 1v lapsen kans leikkimisestä. no meillä pian 1vuotias ja kovasti pitäis kaiken aikaa touhuta jotain ja leikkiä ettei aika käy tylsäks tai sitten tekee kaikenlaista tuhoa ja kiellettyä jos äiti ei viihdytä:) lattialla pitäis paljon olla,mut täytyy myöntää ettei aina houkuttele!onneks tuo poika on niin kiinnostunut kaikenlaisista leluista et kaikki jutut on sen mielestä hauskoja mitä tehään....äiti tekee tornin ja poika saa sen kaataa on ihana juttu:) mut eipä tuo vielä kovin monimutkasia leikkejä osaa..levittelee lelujaan ja hakkaa/kolistelee kovasti=) et sinänsä helppoa vielä viihdyttää!

TIITIÄINEN noista ruokahimoista....mä olen aina tykännyt broileriruuista,mut nyt maistuu jotenkin vielä enemmän:p mies jo kerran sanokin et taas kanaa kun olin ruokaa tehnyt! heh sen mielestä laitan vähän liiankin usein jotain kanaruokaa....nytkin ostin kaupasta broilerin fileitä,nam!! ei kyllä mitään merkittäviä himoja ole tullut,mut tälläsiä yksittäisiä ruokajuttuja mikä maistuu millonkin enemmän ja useemmin:)

PRECIOUS niitä nettikauppoja mistä vaunuja saa...ootko vauvatar. fi sivuilla käynyt? tai pikkupingviini.fi noi nyt ainakin on. en muista mitkä sanoitkin jo,mutta itelle tuli tuo vauvatar mieleen. itse tilasin sieltä kesällä matkarattaat ja tosi nopeaa toimintaa oli:D

Omaan napaan ei uutta kuulu...oltiin tänään vähän jouluostoksilla siskon ja pojan kans,mut enhän mä sitten ostanut muutaku pojalle pari lahjaa ja kaverin pojalle synttärilahjan. jäi muut joululahjat ostamatta,mut ehtiihän tässä vielä=)

jospa tästä hiippailis iltapalalle :P ja kohta nukkumaan. viime yö meni muutaman kerran heräilessä pojan ja itsenikin takia kun sai niiskutella.

illanjatkoja kaikille=)

toymama 15+4