Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovelta ovelle kaupustelusta pitäisi tehdä laitonta

Vierailija
04.04.2023 |

En yhtään pidä kotiini tulevista myyjistä, jotka jankuttavat asiaansa kenkä oven välissä. Pihani, portaani ja oveni kuuluvat kotiini, eikä minusta tunnu mukavalta, että sinne tulee ihmisiä, joita en sinne halua ja jotka eivät usko sanaa "ei". Minusta on ihmeellistä, että tällainen kotirauhanhäirintä on sallittua. Mitä mieltä sinä olet?

Ylellä julkaistu uutinen sitkeistä valokuitukauppiaista: https://yle.fi/a/74-20024911

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö niitä hoone soome-taidekuvakauppiaita kiertää?

Vierailija
2/20 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Minun pihalleni ei tarvitse tulla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö maalla kiertää peruna- ja imurikauppiaita?

Huijari-remonttifirmoja kiertää, sen tiedän. Etenkin vanhusten ovilla.

Vierailija
4/20 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka vuokratalojenne alakerrasta poistettu ole kyltti: Kerjääminen ja kaupustelu kielletty

Vierailija
5/20 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö maalla kiertää peruna- ja imurikauppiaita?

Huijari-remonttifirmoja kiertää, sen tiedän. Etenkin vanhusten ovilla.

Kolmen viimeisen vuoden ajalta on havaintoja ainoastaan viimeksi mainitusta sekä yhdestä kiertävästä eläkeikää lähennelleestä huonekalukauppiaasta.

Ei taida olla ensiksi mainituilla enää kannatusta nykyisillä menoveden hinnoillakaan.

Vierailija
6/20 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinturvajärjestelmiä, ikkunoita ja kattoremontteja on meidän alueella myyty viime aikoina. Näistä ensiksi mainittu todella ahdistavasti useaan kertaan käyden.

Vierailija
7/20 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen kaupustelu pitää olla sallittua. Tässä niin kuin muussakin toiminnassa epärehelliset ja painostavat kaupustelijat pilaavat kunnollistenkin maineen.

Vierailija
8/20 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiallinen kaupustelu pitää olla sallittua. Tässä niin kuin muussakin toiminnassa epärehelliset ja painostavat kaupustelijat pilaavat kunnollistenkin maineen.

Mitään asiallista kaupustelua ei ole.

Minun pihani on minun pihani eikä sinne tarvitse tulla minua häiritsemään.

Vierailija
9/20 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään asiallista kaupustelua ei ole.

Minun pihani on minun pihani eikä sinne tarvitse tulla minua häiritsemään.

En mä sun luo tulisikaan.

Vierailija
10/20 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungeissa taitaa nykyisin olla ovikoodit melkein jokaisessa taloyhtiössä. Ne pitävät kaupustelijat ja uskonasioita tarjoavat tehokkaasti poissa.

Vierailija
11/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat ainakin omakotiasujan riesa edelleen. Viimeksi eilen kävi joku huonoa suomea puhuva "vintit kuntoon" ukkeli kauppaamassa termex lisäeristystä. Ja puoliväkisin on sitten tänään tulossa arviokäynnille. Järjestin sopivasti olevani muualla kuin kotona koko illan. Siinähän koputtelee. Voin sitten valvontakamerasta jälkeenpäin katsoa ja naureskella. P.S. Ja kaupustelun kieltävä kyltti on nyt tilauksessa.

Vierailija
12/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungeissa taitaa nykyisin olla ovikoodit melkein jokaisessa taloyhtiössä. Ne pitävät kaupustelijat ja uskonasioita tarjoavat tehokkaasti poissa.

Jos se koodi ei kiertäis ni joo

Vierailija
13/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki iso koira.

Vierailija
14/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy hälytinmyyjiä, kalakauppiaita, remonttimyyjiä, hälytinmyyjiä ja hälytinmyyjiä.

Kenellekään heistä en valehtele

"En asu täällä"

"Just nyt ei sovi, lapset nukkuu"

Tai muilla vastaavilla tekosyillä. 

Reippaasti sanon, etten ole kiinnostunut heidän palveluistaan ja laitan oven kiinni.

Mikäli yrittävät vängätä sisään, totean että otathan huomioon että minulla on täysi oikeus puolustaa kotiani tunkeutujilta.

Enkä valehtele tai liioittele siinäkään.

Hyvin on toiminut.

M41

Vierailija
15/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku puhut niille ruotsia, ne lähtee ihan heti.

Vierailija
16/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö tätä muut kuin l estat?

Vierailija
17/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kerjääminen ja kaupustelu kielletty -tarra ovenpielessä ja kameralla varustettu ovikello. Olen huomannut, että kameraovikello on vähentänyt tyhjänpäiväisissä asioissa ovella kävijöitä. En myöskään enää avaa ovea jos näen kameran kautta, että ovella on selvästi kaupustelija. Tarran ostin vasta hiljattain, joten siitä ei vielä riittävästi kokemusta.

Vierailija
18/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi kun eivät halua edes pihallemme tulla. Ai että 😂 joka kerta kun jäävät portin taakse kun toisella puolella ovat laumanvartijamme 🤣

Vierailija
19/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajat käyvät myös oven takana kerjäämässä. Harvemmin, mutta joskus. Eivät kyllä yleensä myy mitään vaan pitävät omia saarnojaan.

Vierailija
20/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos joku tarjoaa kerran ikkunanpesua ala-aulan ilmoitustaululla, jos on luotettava firma eikä epämääräinen taho. Mutta postiluukusta tulee usea kaihdintarjoaja vuosittain, no jokunen ja pizzerian lappusia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi