Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranpennun haku junalla onnistuuko?

Vierailija
04.04.2023 |

Koiranpentua tässä mietitään ja kyytiä sen hakemiseen, mutta autolla vai junalla? Lähinnä mietin kumpi tulee halvemmaksi ja helpommaksi?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muka tarkoittaa, että aloittajalla ei ole rahaa kun miettii halvempaa vaihtoehtoa. Kyllä mä mietin myös, mutta mulla on yksistään koiran tilille varattuna 20 000 euroa ja vakuutus tullaan ottamaan heti kun on aihetta eli koira on näköpiirissä. Silti itse myös vertailen, että kumpi on edullisempaa: auto vai juna. Vaikka mulle koira tulisikin niin ei se mun rahanhallintaa muuta. Vai pitääkö näiden korreloida keskenään?

No tarkoittaa kyllä, ettei AP ole rajaa, jos tarvii miettiä kumpi tulee HALVEMMAKSI auto vai juna.

Jos olisi rahaa niin miettisi kumpi (juna/auto) on PAREMPI pennun kannalta...

Siitä me tiedetään aloittajan rauhattomuus.

Miksi huudat? Pennun kannalta parempi on aivan sama. Ihan yhtä stressissä se on olkoon kummassa tahansa. Jos on pienempi koira niin mahtuu junassa luultavasti omaan häkkiin, joka taas tasaa koiran stressiä. Samoin se, että omistaja voi samantien mahdollisesti rauhoitella koiraa. Autossa jos on omistaja voi luultavasti huudella kuskin paikalta, repsikan paikalta tai takapenkiltä rauhoituksia sinne takaluukkuun. Kukaan ei toivottavasti pidä koiraa vapaana missään kulkuvälineessä ja autossa varsinkaan edes remmissä. Joten mitä eroa sillä on? Junassa voi ehkä vielä paremmin regoida jos alkaa koira oikeasti huutamaan. Tosin itse en edes niin heikkohermoista otusta ottaisi matkaani, joka alkaa tuollaisesta elehtimään heikkohermoisesti. Se on edelleen koira, ei ihminen.

Vierailija
22/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä matka on?

Minä toin Helsingistä Lappiin koiran junalla. Matka maksoi makuuhytin kanssa 200 euroa. Hytissä oli paikka minulle ja koiralle oma makuupaikka ja -tila. Koiran lippu maksoi erikseen. Matka sujui hienosti.

Kyseessä oli yöjuna, joten koita nukkui lähes koko matkan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*koira

Vierailija
24/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kävitte katsomassa pentua? Ei pentua voi ostaa niin että näkee ekan kerran ja vie mukanaan. Tai sellainenn kasvattaja kuka niin pennun myy ei ole vastuullinen.

Vierailija
25/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla provo. Mutta ei tosiaan kannata hankkia koiraa jos miettii jo noutomatkalla muutaman kympin säästämistä riippumatta siitä, mikä on juuri emostaan erotetun koiranpennun parhaaksi.

Vierailija
26/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin jouduimme vähän väliä pysähtymään pissattamaan pentu ulkona. Eihän sitä voi junalla hakea. Alussa kun opetimme pentua sisäsiistiksi, se vietiin ulos puolen tunnin välein koko ajan, että se oppi pissaamaan ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme