Paljonko teidän perheellä jää käyttöön rahaa per henkilö asumismenojen jälkeen? Esim. Tulot 4000-900 / 4 hlö = 775 euroa
Miten pärjäätte? Kysely ensisijaisesti niille keillä on lapsia.
Kommentit (38)
759 € jäi kun maksoin tänään laskut. Yksi hlö.
1930€/kk netto lisäksi 2 sijoitusasuntoa 950€. Pärjään mukavasti. Sinkkutalous.
350/hlö suunnilleen. Pärjätään ihan ok kuitenkin. Kaksi aikuista ja lapsi, olen tällä hetkellä kotihoidontuella.
Meillä jää n. 350 euroa/henkilö vuokran jälkeen. Kaksi aikuista tuilla. En tiedä, mistä saisimme hakea niitä ruhtinaallisia rahamääriä, joista tällä palstalla oikeistopojut aina puhuvat.
mitä lasketaan asumismenoiksi?
Vastikkeen jälkeen noin 3400 €/nuppi. Joten kuten pärjäillään.
Lainakulut + sähkö + vesi + jäte + vakuutukset + kiinteistövero = 2000 e / kk.
Sen jälkeen jää 1460 e / hlö / kk.
Perheessä 3 hlö.
Meillä jää vielä nyt 831 mutta vauvan syntymän jälkeen 682 eur/hlö.
Siis nettotuloista pois asuminen jaettuna perheenjäsenille, vai?
Meillä ei jää juuri mitään.
Asumiseen 1300+1400+1500=4200
Tulot 2400+2700+300=5400
5400-4200=1200
1200/7=171 per henkilö. Onneksi on väliaikainen vaihe.
1342€/henkilö jää ja meillä 2 aikuista ja 4 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Siis nettotuloista pois asuminen jaettuna perheenjäsenille, vai?
Niin.
2 aikuista ja 3 pientä lasta, jää 525 eur/hlö
Mulla jää 2500 jos maksan kaikki kulut ja vaimolla sitten sen tili, en tiedä kovin tarkkaan mitä hän tienaa.
Jätetään taloustilille rahaa käyttöön kahdelle aikuiselle ja vauvalle 450e kuukaudessa eli sillä mennään. Pistetään säästöön suurin osa tuloista. Jos ei tehtäisi niin niin sitten jäisi käyttöön 850e per nuppi.
N.1400-1500€/lärtsä.
Minä, mies ja nuori aikuinen, toinen muuttanut jo kotoa, toki ruemme myös häntä.
Reilu 1000e, pelkillä palkkatuloilla. Ihan hyvin pärjätään.
Vierailija kirjoitti:
350/hlö suunnilleen. Pärjätään ihan ok kuitenkin. Kaksi aikuista ja lapsi, olen tällä hetkellä kotihoidontuella.
Aika monella asumismenojen jälkeiset tulot per asukas näyttävät niin pieniltä että kannattaa syöttää tietonsa Kelan asumistukilaskuriin ja katsoa, voisiko sitä saada, ellei vielä saa:
https://laskurit.kela.fi/yleisen-asumistuen-laskuri
Monella tulot kuulostavat Toimeentulotuen minimeitäkin pienemmiltä, jonka verran käytettävissä olevaa rahaa pitäisi jäädä sekä asumis- että terveydenhoitomenojen ja työmatkakulujen jälkeen: https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maara
Asumistukea voi saada sekä vuokra- että omistusasuntoon. Korkojen noustua asumistukea saavien omistusasujien määrä on viime kuukaudet ollut kovassa nousussa. Hoitomenojen lisäksi korkomenot kun katsotaan asumistuessa asumismenoiksi.
Noin 1100 eur/hlö. 2 aikuista, 2 teinipoikaa.