Ahdistaa... naiseus ja oma kroppa hukassa... löytyykö hengenheimolaisia?
Selvisin synnytyksestä... selvisin siitä seuranneesta korjausleikkauksesta... Viimeiset kuusi kuukautta on ollut yhtä tuskien taivalta. Nyt kun synnytyksestä on lähes 7 kuukautta on olo lähes normaali, mutta...
.. ennen painoin 50kg nyt painan 56,7kg (olen 160cm pitkä), mitkään mun omat housut ei mahdu mun päälle vieläkään vaan jäävät lantion kohdalta n. 5 cm auki ja farkut eivät mene edes vesirajan yli(!!)
Mielestäni en syö yhtään sen enempää tai erilailla kuin ennen, mutta paino ei laske millään!
Itselläni on aina ollut leveä lanne ja litteä peffa, nyt peffa on aika pyöreä ja aivan kuin mun lantiokin olis luista levinnyt (.. onko edes mahdollista??)
Yritin tänään löytää kaupasta itsellseni vaatetta firman pikkujouluihin, kun kerran sain sinne kutsun vaikka olenkin äippälomalla.
Ennen kun meni koko 36 päälle niin nyt 38:tkin kiristi! Ja koko 40 meni kyllä päälle, mut sit persuksen ja erityisesti jalkojen kohdalla vaatteet liputtivat oikein olan takaa :(
Vauva on ollut koko ajan lähes täysimetyksellä, paitsi viimeiset pari kuukautta lähes vain ilta-aamu imetyksellä, mutta itselläni imettäminen ei ole ainakaan mitään auttanut laihtumiseen...
Mä tiedän, että tämä on varmasti maailman typerin asia murehtia, kun olen kerran saanut aivan ihanan pienen hymypojan.
Mutta itku siinä meinas tulla kun sovitin tusinan vaatteita ja mitkään eivät istuneet! :(
Mitä ihmettä mä laitan töihin päälle reilun 3 kuukauden kuluttua?? Jätesäkin?
Miten niin monet muut onnistuvat mahtumaan vanhoihin vaatteisiin vain muutama kuukausi synnytyksestä?
Onko se nyt vain niin, että mä en enää koskaan tule mahtumaan mun vanhoihin vaatteisiin?
Onkos täällä ketään muuta joka kokee tuntevansa itsensä rumaksi ja läskiksi näin synnytyksen jälkeen?
...niin ja se että synnytyksestä jäi sellainen vaiva, että ilmat purkautuu osittain etukautta ulos ei asiaa yhtään helpota... ei siis ole kovin naisellinen olo, ja kun niin tapahtuu lähes joka päivä niin eipä pääse tuo fakta unohtumaan, et synnytyksestä menin jotenkin rikki... pilalle...
Nyt kaivattaisiin (taas) vähän vertaistukea... :) *niisk*
... niin ja punttiksellekin olis kiva mennä, mut mites meet kun mies on vain pari viikkoa kuukaudessa kotona... vauvaa kun ei voi oikein ottaa sinne mukaan... ei ainakaan meidän salille :(
huh.. tulipas kirjoitettua valitusvirsi... no sainpas ainakin purettua johonkin näitä ajatuksia...
Kommentit (4)
Mäkin haluaisin kuulla miten muut ovat saaneet kroppansa takaisin ja mieluiten ei sit niitä " kaikki kilot + vähän enemmän lähti ihan vain imettämällä" ... ;-)
1v2kk nuorempi, ja kroppa on kyllä niin plösö, että tutut luulee mun olevan raskaana taas. :D
Esikoisen jälkeen sama fiilis iski tarkalleen ja päivälleen varmaan samaan aikaan. Tuolloin en enää imettänyt, joten otin elämäntehtäväkseni pointsailla painonvartijoissa kunnes kilot on veks. Eli ruokavalio kuntoon ja liikuntaa lisää. Ihan vaan kotijumppaa painoilla ja ilman, ja lisää kävelylenkkejä. Meni kuukausi, pari niin sain ylimääräiset (tuolloin taisi olla reilut 10kg ellei enempikin) pois. :) Ja olin taas raskaana..
Nyt vielä imetän, mutta ajattelin silti jättää herkut nyt vihdoin pois ja aloittaa uintiharrastuksen. Ja vaikka kokeilla painonvartijoitten pointsailua imettävien pistein. Kyllä se siitä. Ja aina kun saa vähän edistystä, niin palkitsen itseni uusin ihanin vaattein. Tänään startiksi ostin hieman kireät farkut (siis sopivat ja hyvän malliset, mutta innostaa hieman laihduttaa sen pari kiloa.. ja siitä se sitten lähtee).
Niin, vaunuja voi lykkiä aina, ja mies voi vahtia tai lapsenhoitaja sen pari kolme iltaa viikossa, kun käy lenkillä. Eikä se vie kuin 30-60 minsaa kuitenkaan.
Mulla on myös kotona dvd, joogaa. Suosittelen. Se ei varsinaisesti laihduta, mutta kiinteyttää ja notkistaa, ja rentouttaa, poistaa stressiä, ryhti selvästi kohenee. :) Pelkästään nimittäin itsetunto ja rento asenne jos on kohdillaan, niin ei haittaa oli vähän plösö kroppa sitten tai ei. :)
Itse olin lähtöpainossani pari viikkoa synnytyksen jälkeen, MUTTA maha oli silti isompi ja lantio leveämpi eli kropan malli oli täysin muuttunut eikä omat farkut mahtuneet päälle. Imetysaikana keräsin vielä lisäkiloja (yhteensä 10) mikä ei oloani ainakaan parantanut...
Minä hölmö kuvittelin laihtuvani seuraavan lapsen imetysaikana nuo kiloni, enkä siis laihduttanut niitä pois... seurauksena jälleen lihominen imetysaikana ja yhtäkkiä massaa oli yli 20kg enemmän kuin laki sallii :(
Minulla ei siis ole tarjota ihmetarinaa, enkä tiedä pääsenkö itsekään koskaan lähtöpainooni - tai mahdunko " omiin vaatteisiin" . Sinulla noita kiloja on onneksi paljon vähemmän, joten toivoakin on enemmän :)
Suosittelen, että pukeudut silti kivasti, etkä verhoa kroppaasi kaapuihin. Olen itse löytänyt esim. UFF:lta edullisia ja hyviä vaatteita, joilla pärjää muuttuvan kehon kanssa ja voi pukeutua aina omankokoisiinsa. Nyt olen pudottanut painostani yli 7kg ja jatkossa pitäisi pudottaa vielä n.15kg... pieninä annoksina.
Tässä vaiheessa olisi hyvin tärkeää, että mies tajuaisi huomioida vaimoaan ja tämän epävarmuutta muuttuneen kehonsa kanssa. Itselläni ei ollut onnea siinä suhteessa, toivottavasti sinulla on! Ja puhuminen auttaa aina. Tsemppiä.
Emo
täällä ainakin yks " ruma ja läski" synnyttänyt :)
Eli oma olo on just tollanen, kun olen jäänyt junnaamaan +10 kg, synnytyksestä on 5 kk. Ystävän häät ja muita juhlia tulossa, ja omat vanhat vaatteet ei vaan sovi. Uusia en halua ostaa, kun tavoitepaino on kuitenkin se 10 kg alempana, johon toiv. pian pääsen. Löysin kirpparilta kivan " kaavun" , mutta silti en tykkää yhtään vatsamakkarasta ja muusta ylimääräisestä. Yritän uskotella itselleni, että menee ainakin 9kk, ja varmaan niin kauan että imetys on ohi, ennenkuin vartaloni on taas omani. Ärsyttää vaan filmitähtien kahdessa viikossa vartalo takaisin-jutut... HUoh.
Tuohon liikuntapuoleen: ostin itselle jumppapallon kotiin, ja netistä sit semmosen Mommy Without Pounds ohjelman, jossa on syömisestä ja sit liikuntaohjelma. Sitä oon yrittänyt noudattaa, ja kaikki se jumppa on ihan kotona pallon kanssa ja ilman tehtävää. Vauvanvaunuja pukkailemalla voi myös hikoilla, mitä enemmän loskaa sitä parempi kunnolle :) Olen myös katsellut koti aerobic DVDtä, ehkä ostan joululahjaksi itselle, kun sama mulla, ei ole helppo lähteä minnekään ryhmään asuintilanteen vuoksi...
Kertokaapa muut ihania selviytymistarinoita miten vartalo takaisin synnytyksen jälkeen!!!