Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan voi olla työttömänä ennen kuin joutuu kuntouttavan työtoiminnan uhriksi?

Vierailija
02.04.2023 |

Kysynpä vaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko terve ja työkykyinen. Jos olet niin voit olla työtön vaikka 20 vuotta. Jos ne yrittää simnua tervettä ja työkuntoista saada kuntouttavaan niin sitten otat yhteyttä oikeusaputoimistoon ja nostat kanteen työkkärin virkailijaa vastaan

Vierailija
2/7 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Oletko terve ja työkykyinen. Jos olet niin voit olla työtön vaikka 20 vuotta. Jos ne yrittää simnua tervettä ja työkuntoista saada kuntouttavaan niin sitten otat yhteyttä oikeusaputoimistoon ja nostat kanteen työkkärin virkailijaa vastaan

Olen. Työkyvyssäni ei ole vikaa, työpaikkojen vähyys on se ongelma.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vajaakuntoinen enkä ole vieläkään joutunut kuntouttavaan. Olen ollut työttömänä 4v.

Vierailija
4/7 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen pitää varautua, työllistymissuunnitelma on keskeisin ja koska sen pystyy itse tekemään ja joutuu hyväksymään niin pitää ennakoida että on tietyt raamit jonka puitteissa etenee, ammattitaitosuoja menee nopeasti umpeen jotta sen vuoksi tarvitsee olla selvä visio siinä suunnitelmassa miten aikoo työllistyä, mutta vasta aktivoinsuunnitelma on se millä joutuu ja sehän tulee vastaan tietyillä kriteereillä, jotta ne tiedettävä jos aikoo välttyä, esimerkiksi koulutus tai työssäolojakso on riittävä ettei laadita. 

Vierailija
5/7 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen pitää varautua, työllistymissuunnitelma on keskeisin ja koska sen pystyy itse tekemään ja joutuu hyväksymään niin pitää ennakoida että on tietyt raamit jonka puitteissa etenee, ammattitaitosuoja menee nopeasti umpeen jotta sen vuoksi tarvitsee olla selvä visio siinä suunnitelmassa miten aikoo työllistyä, mutta vasta aktivoinsuunnitelma on se millä joutuu ja sehän tulee vastaan tietyillä kriteereillä, jotta ne tiedettävä jos aikoo välttyä, esimerkiksi koulutus tai työssäolojakso on riittävä ettei laadita. 

Ammattitaitosuojaa käytetään vain sellaisissa tilanteissa, joissa TE-toimisto lähettää jonkun työhönosoituksen eikä niitä tunnuta lähetettävän yhtään kenellekään. Itse en saanut vuoden aikana edes yhtään ehdotusta, saati sitten määräystä..

Vierailija
6/7 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla niin, että jättäydyin hilipatihei- kurssilta veks ja rupesin toimeentulotuelle. Työkkäri tietysti ensin karenssia, ja sitten sitten laittoivat semmoisen, että pitää olla tietty aika työssä tai työkkärin komentamana kursseilemassa että voi alkaa taas saamaan työttömyyskorvausta. Useampi vuosi jo mennyt eikä vieläkään tee mieli totella. Toivon saman jatkuvan eläkeikään asti. 

Vierailija
7/7 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattitaitosuojaa käytetään vain sellaisissa tilanteissa, joissa TE-toimisto lähettää jonkun työhönosoituksen eikä niitä tunnuta lähetettävän yhtään kenellekään. Itse en saanut vuoden aikana edes yhtään ehdotusta, saati sitten määräystä..

ei se ole oleellinen tuossa, pitempään työttömänä olleet ja nuoret alle 25 sekä jotkut marginaalitapaukset joille laaditaan aktivointi