Mitä kämpässä yksin haukkuvalle koiralle voi tehdä?
Ihan naapurin puolesta kyselen. Mainitsin hänen koiransa haukkuvan. Vastaukseksi sain "kiitos tiedosta, mutta minkä minä sille voin"
Kommentit (12)
Laita sille postiluukusta jotain linkkejä koirankoulutussivuille. Koulutuksella voi jotain tehdä. Jos ei omistaja välitä, niin valitus.
Jos olet itse päivät kotosalla, niin mitä jos ehdottaisitkin naapurillesi että voit ottaa hänen koiran kotiisi hoitoon vaikka 10 euroa/työpäivä veloituksella. Voit myös ehdottaa, että teet koiran kanssa pienen ulkoilutuksen +5-10 euron lisähintaan. Näin sinä voit tehdä tiliä 200-400 euroa/kk etkä joudu kuuntelemaan haukkumista, naapurisi olisi tyytyväinen ja koirakin olisi tyytyväinen.
Ei ole ilmeisesti opettanut koiraa yksinoloon. Vastaus 'minkäs minä sille voin' näyttää että hänen olisi pitänyt ottaa vaikka kilpikonna koiran sijasta. Kaikkien pitäisi lukea muutama kirja koiran kasvatuksesta ennenkuin sen ottavat. Ei auta muu kuin valittaa koirasta vaikka oikeastaan pitäisi valittaa 'minkäs minä sille voin' omistajasta.
Eläinsuojeluilmoitus =(. No joo, vasta sitten jos oikeasti koira haukkuu hädissään ihan tunteja. Mutta säälittää nuo reppanat, yksin jätetyt ja laiminlyödyt koirat. On ihmisiä, joiden ei pitäisi ottaa tanssihiirtäkään.
Malliesimerkki siitä, miksi koiran ottamisen pitäisi olla luvanvaraista.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet itse päivät kotosalla, niin mitä jos ehdottaisitkin naapurillesi että voit ottaa hänen koiran kotiisi hoitoon vaikka 10 euroa/työpäivä veloituksella. Voit myös ehdottaa, että teet koiran kanssa pienen ulkoilutuksen +5-10 euron lisähintaan. Näin sinä voit tehdä tiliä 200-400 euroa/kk etkä joudu kuuntelemaan haukkumista, naapurisi olisi tyytyväinen ja koirakin olisi tyytyväinen.
Hyvä idea, mutta ne eurot pois, siis otan koiranne hoitoon ilmaiseksi, kunhan saa eväät mukaan. Myös lenkillä köyttö ilmaista, " hoitaahan" koira siinä taluttajan terveyttä kun vie liikkumaan.
Oman kokemuksen mukaan koiranomistajat (ei kaikki varmastikaan) reagoi huonosti siihen kun (asiallisesti) sanoo että heidän koira haukkuu. Väitetään että se on joku muu jne jne vaikka olen varma mistä se ääni tulee ja niin on muutkin talon asukkaat. Tai väitetään ettei asia ole niin. Ihan yhtä tyhjän kanssa mennä puhumaan asiasta
Kaveri teki yötöitä ja tietenkin nukkui päivät. Hänen seinänaapurikseen muutti pariskunta, jonka koira aloitti räksytyksen heti kun omistajat poistuivat ja lopetti kun he palasivat, eli arkisin kaiket päivät. Jonkin aikaa kärsittyään kaveri meni soittamaan ovikelloa ja ilmoitti isännälle, että jos te ette saa koiraanne hiljaiseksi niin minä saan. En tiedä mitä tapahtui mutta sen jälkeen kaveri sai nukkua päivät rauhassa, ei tarvinnut kuunnella räksytystä.
Koiria voi kouluttaa haukkumattomiksi, harjoitteilla, naksuttimella, makupaloilla ja ulko-oven kanssa. Mutta koirien tarpeita ei voi ohittaa tai jättää liian pitkäksi aikaa yksin. Ja ahdistus, rotu tai tylsistyminen pitää huomioida. On koirakirjoja, tuoreitakin ja asiantuntijoita, maksaa toki. Sitruunapantaa ei haluta enää ilmeisesti laittaa, koska siitä voi tulla koiralle ongelmia kuonoon ja ahdistus ei poistu, jos sitä on. Lapsikin voisi ahdistua yksin kotona ihan luonnostaan, miksei sitten koira tai jotain ääntä haukkuu.
Voit kerätä naapurista pari nimeä ja tehdä valituksen.