Yritin tehdä ostoksen elloksella, onko henkilötunnukseni kaapattu
Yritin siis tehdä elloksella tilauksen, mutta se kaatui siihen, että valitsin laskutuksen. Laskun saadakseen piti ilmoittaa heti, mutta sivusto ilmoitti, että tämä henkilötunnus on jo käytössä toisella tilillä. Minulla siis tili elloksessa vaikka harvoin käytän. Onko joku siis kaapannut hetuni kaapattu? Mitään ylläri laskuja ei ole tullut, mutta täytyy varmaankin olka yhteydessä aspaan.
Harmi. Jäi nyt hyvät aletuotteet saamatta. Pääsiäiseksi olisin tilannut muutaman pupun ja munakorin.
Kommentit (18)
Olet jo rekisteröitynyt aikaisemmin?
Toki on mahdollista juuri tuo, että olet vaikka vuosikausia sitten luonut tilin ja unohtanut sen. Mitä tapahtuu jos kokeilet unohdin salasanani -toimintoa tyypillisesti käyttämilläsi sähköpostiosoitteilla? Mutta ehdottomasti pitää selvittää asia nyt elloksen kanssa, koska myös identiteettivarkauden riski on olemassa ja ihmiset ovat ihan kusessa, kun selvittävät sitten eestaas eri laskuttajien kanssa niitä aiheettomia laskuja.
Pahoittelut kirjoitusvirheistä ja vähän sekavista lauseista. Siis minulla on tili elloksella, en siis tehnyt nyt uutta tiliä. Tällä vanhalla tilillä en saa ostettua kun tulee ilmoitus, että tätä henkilötunnus on käytössä toisella tilillä. Mielestäni en ole tehnyt kahta tiliä. Luottokortti olisi kyllä käynyt maksuksi jota minulla ei siis ole.
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut kirjoitusvirheistä ja vähän sekavista lauseista. Siis minulla on tili elloksella, en siis tehnyt nyt uutta tiliä. Tällä vanhalla tilillä en saa ostettua kun tulee ilmoitus, että tätä henkilötunnus on käytössä toisella tilillä. Mielestäni en ole tehnyt kahta tiliä. Luottokortti olisi kyllä käynyt maksuksi jota minulla ei siis ole.
Onko email-osoite tai muu vaihtunut? Tai onko järjestelmä vaihtunut, oliko aiemmin eri näköinen?
Vierailija kirjoitti:
Toki on mahdollista juuri tuo, että olet vaikka vuosikausia sitten luonut tilin ja unohtanut sen. Mitä tapahtuu jos kokeilet unohdin salasanani -toimintoa tyypillisesti käyttämilläsi sähköpostiosoitteilla? Mutta ehdottomasti pitää selvittää asia nyt elloksen kanssa, koska myös identiteettivarkauden riski on olemassa ja ihmiset ovat ihan kusessa, kun selvittävät sitten eestaas eri laskuttajien kanssa niitä aiheettomia laskuja.
Itseasiassa jouduin käyttämään ks. Toimintoa, sillä olin unohtanut salasanani. Tietenkin on mahdollista, että olen tehnyt vanhalla spostiosoitteellani, joka siis ollut yli 10v. pois käytöstä jonkun tilin joskus.
Onko Elloksella nykyään jotain pupuja ja munakoreja? 😲
Nyt ne tuotteet sitten alkoivat lisäksi kummittelemaan noissa mainoksissa, joita en saa:D. Vielä en siis ole tosi huolissani sillä niimini ei tosiaan ole tilattu mitään, ainakaan maksamatta. Vain joku luottotiedoton ehkä tekisi sellaista, mutta tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Älä vie viimeisiä, haluan omani. Ap
Todennäköisin syy on juuri tuo yllä kuvattu, eli olet aikaisemmin käyttänyt toista s.postiosoitetta tilatessasi, ja siksi ei anna laskua samalla hetulla eri sähköpostille. Sama käynyt itsellä sekä Elloksella että H&M:llä tilatessa.
Elloksen vanha tili on poistunut käytöstä. Tilalla on uusi rahoitusjärjestelmä. Tarkista varmuuden vuoksi onko syy tuo vai onko jotain muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Visa electron ja pankkikortit joissa vastaava ominaisuus käyvät verkkokaupoissa lähes poikkeuksetta. Velotus vaan menee suoraan tililtä eikä luotolle. Vähän epäilen ettei käyttötileille ole edes kortteja joilla tämä ei onnistu, verkkopankista kortin verkkokäytön voi toki kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Älä vie viimeisiä, haluan omani. Ap
Ei ne Ellokselta sinulle täksi pääsiäiseksi ennätä. Ovat perillä 3- 5 viikon kuluttua.
Älkää nyt hyvät ihmiset ottako VELKAA pääsiäiskoristeiden takia...
Elloksella vain visa ja lasku käyvät.
Vierailija kirjoitti:
Elloksella vain visa ja lasku käyvät.
Ei, kyllä siellä käy ihan tavallinenkin pankkikortti, veloittavat suoraan tililtä. Tämä on ihan normaali maksutapa verkkokaupoissa, myös elloksella.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt hyvät ihmiset ottako VELKAA pääsiäiskoristeiden takia...
En mä nyt velkaa otakaan, muttei ole visaakaan. Haluaisin tuotteet myös etukäteen ennen maksua. Ap
Ihan huikean reilu kolmenkympin edestä olisin tilannut ja luottotiedot kunnossa. Lasta varten ajattelin vähän jotain pääsiäisen tapaista väkertää. En kuitenkaan halua ihan mitä tahansa. Nyt oli hienot puput ja munakulhoksi sopiva kulho myynnissä.
No mulla ei jostain syystä näy muita maksutapoja😲. Ap
Ota yhteyttä sinne ja kuoleta tili kaiken varalta, jos joku muu on tehnyt sen, ellei ole omasi.