Onko ok ilmoittaa kaverille 3 viikonloppua kesästä, jolloin en pysty osallistumaan häihin (kaasona)?
Itse tein näin ja koen huonoa omaatuntoa siitä, enhän haluaisi olla vaikuttamassa siihen milloin kaveri saa juhlat pitää. Mutta silti, kaksi reissua ja yksi "ehkä-meno", joita ei voi siirtää. Itse ymmärtäisin jos minulle ilmotettaisiin näin, enkä loukkaantuisi ainakaan.
Kommentit (36)
Morsian taitaa olla täysi pönttö jos ei ole osannut päättää edes hääpäivää ajoissa. Bride from Hell!
Hölönpölön tuo kaasohomma. Mikään laki ei määrää tai vannota kaasoa. Usko tai älä.
Ei tuommoisia juhlapäiviä-/paikkoja -> pappeja niin vain vedetä hatusta ja tee ihan omat kesäsuunnitelmasi.
Terveisin ravintola-alan ammattilainen
Vierailija kirjoitti:
luuletko, että se sinun vuoksi häitään siirtää? on sinulla ainakin itsetunto kohdillaan.
No en tosiaan, halusin vain etukäteen ilmoittaa ne ajat, jotka minulle ei enää käy niin ei tule mitään yllätyksiä ainakaan siinä vaiheessa kun päivä on päätetty ja kaikki varattu. Minulle on myös täysin ok jos haluaakin pyytää jonkun toisen kaasoksi jos häät olisi noina viikonloppuina, toki harmittaisi ihan tosi paljon etten pääsisi häihin ollenkaan siinä tapauksessa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on ehkä meno, niin jos sinä päivänä pitäs kaaso olla ja kaasona oleminen vahvistuu ennen ehkä menoa, niin sit olet kaaso. Se meno mikä saadaan vahvistettu eka, se pitää.
Entä jos se ehkä-meno on esimerkiksi leikkaus? Ilmoitapa kirurgille, että nyt ei käy kun pitää mennä häävieraaksi, anna toinen aika.
Tottakai voit ja kannattaakin! Ehtii sitten kysyä jotakuta toista jos aikataulut ei natsaa. Ennemmin kiinnittäisin huomiota siihen millä tavalla asian esität ystävällesi, en niinkään asiaan itseensä. Minusta on ihan ok, ettet varaa koko kesääsi kaverin häihin koska ei ole päättänyt päivää. Voi olla että tähän mennessä moni vieraskin on jo ehtiny tehdä suunnitelmansa kesän varalle.
Kenenkään ei tarvitse olla kaaso tms. juhlamenojen ohjaaja, jos ei pääse mukaan syystä tai toisesta. Miksi murehtia tuollaisen takia.
Naurettavan näköistä, kun alttarilla seisoo hääparin ympärillä jenkkityyliin puolentusinaa muijia ja äijiä näytillä. Ovatko he kaikki yhtätoivottuja kaasoja vai onko heistäkin valittu ykköskaaso, kakkoskaaso jne rankinglista?
Kuinka monta kaasoa teillä on ollut ensimmäisissä häissänne? Mitä hänen/heidän piti tehdä muutakuin juhlia kanssanne?
Minulla oli yksi. Ystäväni järjestivät yhdessä rennot polttarit, rahaa meni vain ravintolassa ruokailuun ja juomiin. Häissäni kaason ei tarvinnut muuta tehdä kuin seistä alttarin läheisyydessä ja pitää kukkakimppuani vihkimisen ajan.
Kutsukortit tilattiin valmiina, hääkarkit ostettiin valmiina, tilaa ei tarvinnut itse koristella, ei ollut mitään typeriä kumpi määrää-leikkejä. Häävalssinkin osasimme tanssia ihan kahdestaan, sitten vanhempiemme kanssa, jonka jälkeen muut liittyivät mukaan. Siihen ei tarvittu juontajaa.
Bestman sai myös juhlia rauhassa kanssamme, ei tarvinnut pitää puhetta kun se ei ollut hänelle luontevaa. Hän järjesti hääauton ja oli mukana kyydissä vänkärinä.
Ihan mielenkiinnosta, millaiset häät on tulossa? Itse emme löytäneet enää vapaata valokuvaajaa omasta kaupungista, kun aloimme joulukuussa etsimään loppukesän häihin kuvaajaa. Onneksi löytyi mieluinen kuvaaja naapurikaupungista, jouduttiin vain maksamaan kilometrikorvaukset.
Ilmiselvä provo ellei kyse ole maistraattihäistä, tämän kesän kirkot ja juhlapaikat on jo viime vuoden puolella varattu loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiselvä provo ellei kyse ole maistraattihäistä, tämän kesän kirkot ja juhlapaikat on jo viime vuoden puolella varattu loppuun.
Ai mistäpäin Suomea? Ainakin meidän kirkosta löytyy tilaa kesällekin. Papin aikatauluista kiinni milloin onnistuu jos ei ole pappia suvussa.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä kuinka monta kirkkoa ja kappelia Suomesta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kyse tulevasta kesästä, niin varmasti on monella vieraallakin osa kesästä jo varattu.
Niin tätä minäkin pelkään mutten viitsi asiasta enempää sanoa, kysyin vain että ehtiikö tässä ajassa kaikki valmistelut hoitaa ja onkohan enää vapaita aikoja ym. Ap
Olet maalannut itsesi nurkkaan, lupautumalla kaasoksi. Mitä vähemmän kaveri tekee sitä enemmän jää sinun tehtäväksi.
Laita sille viesti että ilmoittaa päivämäärän ensi viikolla ja jos ei, vetäydyt hankkeesta kokonaan. Olet kuin löysässä hirressä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, millaiset häät on tulossa? Itse emme löytäneet enää vapaata valokuvaajaa omasta kaupungista, kun aloimme joulukuussa etsimään loppukesän häihin kuvaajaa. Onneksi löytyi mieluinen kuvaaja naapurikaupungista, jouduttiin vain maksamaan kilometrikorvaukset.
No ei häät kyllä jää järjestämättä, jos kuvaajaa ei löydy. Kaikilla on kännykkäkamerat, meidän suvussa ainakin usealla järjestelmäkamerat ja osa kuvaa ihan freelancena. Meillä tilattu kuvaaja pääsi häihin puoleksi tunniksi, mutta hyvin oltaisiin voitu ottaa potretit liikkeessä vaikka viikkoa ennen. Saatiin monta kansiollista aivan huippukuvia. Tilattu kuvaaja potrettiin sen takia, ettei tarvinnut ostaa useammilta eri tutuilta kuvauksia, oli etukäteen selvä, ettemme yrittäneet käyttää heidän ammattitaitoa ilman korvausta. He lahjoittivat kuvia jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole, riippuu ihan paikkakunnastakin tilanne. Lisäksi monella on mahd. juhlapaikkoja ihan omastakin takaa. Samoin kaikki eivät tarvitse ostettua valokuvaajaa yms. häihinsä. Häitä on monenlaisia.
Jos vielä tässä vaiheessa vuotta ei ole kesähäiden päivämäärää saanut päätettyä, niin aivan turha on loukkantua siitä, että sinulla saattaa olla jo muitakin suunnitelmia kesälle.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on ehkä meno, niin jos sinä päivänä pitäs kaaso olla ja kaasona oleminen vahvistuu ennen ehkä menoa, niin sit olet kaaso. Se meno mikä saadaan vahvistettu eka, se pitää.
Väärin. Se, mitä itse haluaa tehdä, ratkaisee.
Jos ap on kertonut jo menostaan ja ilmoittanut sille päivän, hän voi rauhassa odottaa sen varmistumista. Ei häitä järjestetä sille päivälle. Tai sinä päivänä voi olla, että tarvitsee jonkun toisen kaasoksi.