Mikä on ok vyötärönympärys M-kokoiselle naiselle?
Eli mikä olisi normaali vyötärönympärysmitta. M-kokoinen nainen, leveä lantio, pituus 169 cm.
Kommentit (19)
mulla on tuntuma,että useammalla naisella nykyään 100cm tai lähelle?
Vierailija kirjoitti:
Alle 80 cm on terveyden kannalta ihanne.
Mulla on just tuo 80 ja olen L kokoa
Mulla vyötärö 70 ja oon 169 pitkä ja leveä lantio.
Mulla on karvan alle 80cm, ihan sopiva olen.
mites jos on leveä lantio? no muutama sentti sinne tai tänne
Vierailija kirjoitti:
54
Tuo on jo XXS-kokoisen vyötärö!
Vartalomalleja on monia. Joillekin kovin kapea vyötärö ei ole mahdollinen, toki kannattaa pyrkiä välttämään keskivartalorasvaa tietysti. Myös mittaustavoissa on paljon eroa. Itse 165 ja alle 80 pidän, työlästä se joskus on..
Itselläni on n 78cm ja olen juuri AP:n kuvailema.
Ei jumankauta tähänkö on tultu? Ei kai me nyt aleta kokotaulukoitakin mielipidekyselyiden perusteella määrittelemään? Joku tuolla jo kertoikin että se on noin 72-76. Jos ei osu tuohon niin hyväksyy olevansa jotain muuta kokoa tai tekee jotain itselleen, mutta jätetään määritelmät rauhaan!
Mulla on 68cm olen m-kokoa ollut koko ikäni, pituus 167cm.
n.50+
Ei noille kirjaimille ole mitään virallisia mittoja. Ne on just sitä mitä kyseisen brändin suunnittelijat on keskenään päättäneet.
Onko kyse vaatemitoista vai terveysmitoista? Vaatemitoissa ensin mittaa itsesi kapeimmasta kohdasta ja sitten valitse koko huolimatta kirjaimista. Terveusmitat ja mittauspaikka on eri kuin vaatemitta yleensä. Keskivartalolohavuutta mitataan alimman kylkiluun ja suoliluun harjanteen puolivälistä, mikä ei useinkaan ole kapein kohta.
Alle 80 cm on terveyden kannalta ihanne.