Ovatko köyhien asiat nyt kunnossa?
4 vuotta vasemmistohallitusta, ja toimeentulotukeni on silti tällainen. En äänestä.
Kommentit (7)
Voisi ne olla huonomminkin ja tulevat olemaan kun oikeisto päättää.
Kenen asiat on parantuneet viimeisen 4v aikana? Onko pm ainoa?
Vierailija kirjoitti:
Kenen asiat on parantuneet viimeisen 4v aikana? Onko pm ainoa?
Jos mulle annettaisiin kuusi miljardia veronmaksajien rahoja vapaasti käytettäväksi, keksisin niille kyllä parempaa käyttöä kuin ostaa EU viran.
Mielestäni yritystä ainakin on ollut, kun viime vuonna oli jopa ylimääräinen tukien indeksikorotus. On ollut ylimääräisiä koronatukia kaikkein köyhimmille toimeentulotuen saajille ja joulukuussa vielä ylimääräinen lapsilisä, jota ei huomioitu tulona toimeentulotukea laskettaessa. Asumismenoja huomioidaan vuoden alusta paljon enemmän kuin viime vuonna. Kaikki tämä näkyy kun käsittelee ihmisten asumistukihakemuksia ja toimeentulotuen hakemuksia. Niukkaa köyhillä on aina kun hinnat ja kustannukset nousevat, mutta mielestäni on kyllä huomioitu köyhiä.
Kun tukia on korotettu jo pari kertaa, olen minä tavallisena palkansaajana vain katsonut vierestä ja odottanut milloinkohan se oma vuoro tulee. Korotuksia odotellessa.
Rikkaat saavat jotakin 10 000 euron sähkötukia. Eikö tällaisista rahoista edes murusen voisi antaa köyhille? Vaikka 500 euroa ylimääräistä toimeentulotukea kyllä tuntuisi.
Hallitus teki arvovalinnan ja priorisoi julkimoiden koronatukia. Myös yritykset saivat mojovasti.
Ei ne ole ja se on ihme juttu. Koko 4v on pyöritetty köyhien ja eläkeläisten pärjäämistä, niin miten on mahdollista ettei sillekään asialle ole mitään saatu tehtyä.