Voiko pakit antaneelta varatulta ihastukselta kysyä näin?
"Olisiko meille voinut tulla jotain, jos olisit ollut vapaa?"
Kommentit (42)
Voit kysyä, mutta vastaus voi olla sekin, että tuskin mitään paria kännipanoa enempää.
Mitä sä sillä vastauksella haet? Sitä, että olet kiinnostava, mutta et tarpeeksi kiinnostava. Vai sitä, että et ole ollenkaan kiinnostava. Mun mielestä molemmat vastaukset ovat negatiivisia.
Kysy, jos se sua vaivaa. Itsekin mietin vielä neljän vuoden jälkeen, että olisi pitänyt kysyä. Olisiko meistä voinut tulla jotain
Miksi ihmeessä siltä pakit antaneelta varatulta enää pitäisi saada tivata yhtään mitään ?
Oletko jotenkin pakkomielteinen ?
Vai muuten vaan idiootti ?
Mitä hyötyä siitä kysymisestä olisi? Mielestäni tuollaiset kysymykset ovat tahdittomia ja itsekkäitä. Mitä se toinen siihen voi vastata? Laittaisit hänet kiusalliseen tilanteeseen, ja vastaus ei edes muuttaisi mitään.
Minä inhoan sitä, että jotkut kokee tarpeelliseksi jättää jotenkin limboon roikkumaan jollain tuommoisilla 'voi että kun en olisi ollut jo varattu..' kommenteilla. Haluatko siis oikeasti jättää takaraivoon pienen odotuksen toiveen, että tilanne muuttuisi?
Eteenpäin vaan!
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni voi tottakai. Ymmärrän täysin miksi haluaisit tietää ja jos tunne on molemminpuolinen niin varattukin oletettavasti haluaisi siitä sinulle kertoa.
Mä oon yhdelle ihastuneelle vastannutkin, että jos olisin sinkku, niin lähtisin treffeille, mutta että olen parisuhteessa.
Mutta valmistaudu myös kieltävään vastaukseen.
Parisuhteessa olevana minulle ainakin osa lojaaliutta puolisoani kohtaan on se, että en tunnusta ihastuksille tunteitani. Ihastua voi ja ihastukset tulevat ja menevät, mutta hempeät puheet säästän puolisolleni.
En todellakaan pitäisi siitä, että puolisoni tunnustaisi ihastuksensa jollekin naiselle, ja esittäisi minut lähinnä valitettavana olosuhteena, joka estää muuten houkuttelevan suhteen! Mielestäni tuollainen olisi tosi törkeää ja varmasti pahoittaisin mieleni.
Pitkäaikaisessa suhteessa henkinen lojaalius on mielestäni jopa tärkeämpää kuin täysi fyysinen uskollisuus.
Et kerro onko heillä lapsia, vaikka ei se asiaa muuta että toinen on varattu ja on sairasta yrittää rikkoa toisten suhdetta/perhettä. Vaikka olisit kuinka hyvä ystävä tai kaveri tahansa, älä yritä rikkoa toisten suhdetta ikinä, sairasta edes ajatella moista!
Olen mies jolta tuttava nainen aikanaan kysynyt: "Voisiko meistä tulla pari jos en olisi varattu?"
Kellot soi ja lujaa että ei todellakaan! Miehensä selän takana petaa uutta suhdetta. Kokemuksen takia voin sanoa, että tuollaiset naiset harrastaa samaa vuodesta toiseen. Etsitään uutta "parempaa" vaikka on varattu, ei halua korjata suhdetta vaan ajatellaan että vaihtamalla paranee. Ja vielä toisen selän takana törkeästi!
Pettämistä, väkivaltaa ja valehtelemista(suhteessa väittävät rakastavan, vaikka teot on päinvastaisia), harrastaa vain narsistit jotka ei välitä muista kuin itsestään!
Törmännyt monesti samaan tavalla toi toisella, monien tuttavien elämän kokemukset samanlaisia.
En ymmärrä miksi naisilla on vaikeuksia laittaa suhde poikki, ja vasta sitten harkita uusia tuttavuuksia? Lähes poikkeuksetta petaavat uuden suhteen hyvissä ajoin aluille ennen edellisen lopettamista. Vähintään numeroita hankittu, monesti jopa käyty treffeillä ja/tai pettäneet ennen sen hetkisen suhteen päättämistä.
Myös avioerotilastojen varjossa naiset ei jaksa yrittää, vaan ovat enemmistönä se luovuttava osapuoli joka hakee eroa. Myös samansukupuolisten parien kohdalla naiset eroavat huomattavasti enemmän. Sukupuolelle ominaisempi narsismi taitaa olla pääsyy.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sillä vastauksella haet? Sitä, että olet kiinnostava, mutta et tarpeeksi kiinnostava. Vai sitä, että et ole ollenkaan kiinnostava. Mun mielestä molemmat vastaukset ovat negatiivisia.
Hän hakee nähdäkseni sitä, että pitääkö tämä ihastus hänestä vai ei. Ihastuneelle on tärkeää se, mitä ihastuksen kohde hänestä ajattelee. Se lämmittää mieltä, että itselle tärkeä ihminen, jota itse ihailee, pitää sinusta.
Ainakin itse olen saanut siitä tiedosta vastaavassa tilanteesta lohtua, että ihminen, jota kohtaan itse tunnen voimakkaasti, ainakin pitää minusta eikä pidä minua vastenmielisenä. Itsetunnon kannalta pahintahsn olisi, että saa pakit ja se ihastus vielä pitää jotenkin vastenmielisenä.
Ekan vastauksen kirjoittanut
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä siltä pakit antaneelta varatulta enää pitäisi saada tivata yhtään mitään ?
Oletko jotenkin pakkomielteinen ?
Vai muuten vaan idiootti ?
Ensimmäisestä kysymyksestä ylänuoli, kahdesta muusta alanuolet. Summa = alanuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni voi tottakai. Ymmärrän täysin miksi haluaisit tietää ja jos tunne on molemminpuolinen niin varattukin oletettavasti haluaisi siitä sinulle kertoa.
Mä oon yhdelle ihastuneelle vastannutkin, että jos olisin sinkku, niin lähtisin treffeille, mutta että olen parisuhteessa.
Parisuhteessa olevana minulle ainakin osa lojaaliutta puolisoani kohtaan on se, että en tunnusta ihastuksille tunteitani. Ihastua voi ja ihastukset tulevat ja menevät, mutta hempeät puheet säästän puolisolleni.
En todellakaan pitäisi siitä, että puolisoni tunnustaisi ihastuksensa jollekin naiselle, ja esittäisi minut lähinnä valitettavana olosuhteena, joka estää muuten houkuttelevan suhteen! Mielestäni tuollainen olisi tosi törkeää ja varmasti pahoittaisin mieleni.
Pitkäaikaisessa suhteessa henkinen lojaalius on mielestäni jopa tärkeämpää kuin täysi fyysinen uskollisuus.
No minusta siinä on aika iso ero, että sanooko a) olevansa ihastunut vai sanooko että b) minäkin pidän sinusta, olet mielestäni viehättävä, mutta että meistä ei voi tulla mitään.
B on paitsi kohteliasta ja ystävällistä, voi olla myös merkityksellistä sille ihastuneelle. Tietenkään en sanoisi noin, jos se ei pitäisi paikkaansa.
Jos jonkun mielestä B on jollain tavalla loukkaavaa puolisoa kohtaan niin sellainen henkilö ei sovi minun puolisokseni. Meillä on liian erilainen käsitys siitä, miten ihmisille on soveliasta puhua.
Onko ihastuksesi kohde ollut ylipäätään edes ihastunut takaisin? Nolo olet, jos lähdet kyselee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minusta siinä on aika iso ero, että sanooko a) olevansa ihastunut vai sanooko että b) minäkin pidän sinusta, olet mielestäni viehättävä, mutta että meistä ei voi tulla mitään.
B on paitsi kohteliasta ja ystävällistä, voi olla myös merkityksellistä sille ihastuneelle. Tietenkään en sanoisi noin, jos se ei pitäisi paikkaansa.
Jos jonkun mielestä B on jollain tavalla loukkaavaa puolisoa kohtaan niin sellainen henkilö ei sovi minun puolisokseni. Meillä on liian erilainen käsitys siitä, miten ihmisille on soveliasta puhua.
Villi veikkaus: sulla ei ole puolisoa.
Anna jo olla.
Ei ihmisen tartte olla kuitenkaan noin kynnysmatto. Ja tyrkky.
Valehtelisin myöntävän vastauksen, mutta korostaisin, että mitään toivoa ei enää ole.
Palvelisi kolmea tarkoitusta:
1. En pahoita mieltäsi.
2. En vaaranna liittoa.
3. Jos sattuu tulemaan ero, niin saan sulta ainakin kerran.