Uusi parisuhde narsistin jälkeen, miten onnistuu?
Takana 2 vuoden vuoristorata narsistin kanssa. Eka vuosi oli kuin unelmaa, joka sitten lopulta muuttui painajaiseksi.
Tuo suhteen alku oli silti elämäni parasta aikaa, voiko kukaan mies ikinä antaa vastaava huomiota? En tosin tiedä, pystynkö itse luottamaan enää kehenkään.
Kommentit (5)
Huomiota? Taidat itsekin kärsiä narsismista, erittäin huonosta itsetunnosta ainakin. Jos todella olisit elänyt narsistin kanssa, et edes kyselisi tuollaisia. Ymmärtäisit, että tuo 1.vuosi oli pelkkää valhetta ja kuvitelmaa, käsittelisit asian ja siirtyisit eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Huomiota? Taidat itsekin kärsiä narsismista, erittäin huonosta itsetunnosta ainakin. Jos todella olisit elänyt narsistin kanssa, et edes kyselisi tuollaisia. Ymmärtäisit, että tuo 1.vuosi oli pelkkää valhetta ja kuvitelmaa, käsittelisit asian ja siirtyisit eteenpäin.
Tietenkin tiedän, että se oli valhetta, mutta tuntui silti ihanalta. Sen takia jäinkin siihen koukkuun.
Ap
Been there.
Rehellisesti ottaen narsistin jälkeen on aika paljon käsiteltävää pöydällä. Ensin ehkä täytyy miettiä että mitä todella tapahti ja miten kaikki alkoikin näyttää muulta kuin alussa.
Sitten tulee se kohta, jossa joutuu miettimään että mikä itsessä mahdollisti tuon kaiken. Itselleni tuo ei ollut selvää vuosikausiin, ja se häiritsi minu valtavasti. Vähitellen aloin kuitenkin ymmärtää, millaisia piileviä ulkopuolisen hyväksynnän tarpeita minulla on ollut, ja miten minua on voinut niiden avulla pyörittää. Ja voisi vastedeskin, jos en hyväksyisi itseäni ja kasvaisi sellaiseksi ihmiseksi, jota voin todella kunnioittaa.
Se oli hidas tie, mutta kun se oli takana, parisuhteeseen lähtö ei pelottanut enää.
Tarkoitan sitä narsistin käytöstä minua kohtaan silloin kun kaikki oli vielä hyvin. Kukaan ei ole koskaan kohdellut minua niin hyvin. Sitten tuo käytös muuttui enkä alistunutkaan kontrolliin. Tuota aikaa en tietenkään kaipaa.
En osaa sanoa. Itse olen aina kiertänyt narsistit kaukaa.