Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos tyhjennys - nesteet eivät toimi

Vierailija
30.03.2023 |

kuten pitäisi eikä suoli tyhjene täysin? Mitä sitten on tehtävä?

Ma. on suolen tähystys edessä ja su. täytyy juoda tyhjennysjuomaa & vettä ja mehua.

Mietityttää myös se sunnuntaissa, kun ei saa juoda, kuin nesteitä, miten heikko olotila sitä lopulta tulee & alkaako närästämään, kun ei saa syödä mitään?

Ja mitä ylipäätään uskaltaa syödä tähystyksen jälkeen? Ajattelin ainakin pillimehua ja banaania ottaa sairaalaan mukaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo Movicolia, se tehoaa. Ja viikkoa ennen on pitänyt keventää syömisiä. Muistaakseni edeltävänä päivänä eli sun tapauksessa kai lauantaina saa syödä enää puolikiinteitä, lihalientä, jugurttia, jne. Lue ne ohjeet ja noudata niitä niin hyvin menee.

Vierailija
2/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tosi yksilöllisiä noi olotilat, itteä vaan väsyttää kun ei saa syödä kunnolla. Mutta tähystyksen jälkeen pystyn syömään normaalisti. Ota saattaja mukaan ja pyydä esilääkitys niin ei tarvii stressata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennys litkut tuo ehkä kuvottava eli oksettavan olon. Itse taisin pari kertaa joutua oksentamaan tyhjää tai nestettä. Yksilöllistä on oireet.

Vierailija
4/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt olla kevyemmällä ruoalla ( mehukeittoa & jogurttia ), mutta on ollut niin nälkä, etten ole moiseen lopulta pystynyt.

Olen kuitenkin lämpimän ruoan illalla syönyt. Ja vähän muutakin.

Kyllä huolestuttaa tuo sunnuntai, miten sitä pystyy pelkällä nesteellä olemaan. Ja vielä päälle mahdollinen närästys.

Ummetuslääkettä olen pohtinut, mutta luulen tuon olevan jo myöhäistä. Jos huomenna illalla otan sitä, se tepsii vasta la - aamuna.

Vierailija
5/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo Movicolia, se tehoaa. Ja viikkoa ennen on pitänyt keventää syömisiä. Muistaakseni edeltävänä päivänä eli sun tapauksessa kai lauantaina saa syödä enää puolikiinteitä, lihalientä, jugurttia, jne. Lue ne ohjeet ja noudata niitä niin hyvin menee.

Jep, ohjeiden noudattaminen on tärkeää. Saahan silloin tyhjennyspäivänä juoda muutakin kuin niitä tyhjennysjuomia ja pitääkin. Muistaaksen saa juoda kaikkia kirkkaita juomia, vissyä, mehuja joissa ei oo hedelmälihaa tai siemeniä etkö sä ole saanut ohjeita? Itse hain myös apteekista sellaisia jotain energiajuomia joita annetaan esim vanhuksille. Mutta niissäkin pitää katsoa että ne on ns. kirkkaita. Mut niistä sai hyvin energiaa.

Vierailija
6/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussillinen eli n. 150g kuivattuja luumuja ja niiden kanssa 1,5 litraa vettä.

Toimii aina. 1-2 tuntia menee ennen kuin alkaa suoli kurisemaan ja sen jälkeen ei kannata luottaa pieruihin, ymmärtänet yskän.

Vierailija
7/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota ummetuslääkettä!

Vierailija
8/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista ottaa saattajaa mukaan ja esilääkityksen pyysin. Mutta luulen, että tuo on Burana ja lasi vettä. Enkä minä pysty pilleriä nielemään. Että se siitä sitten. Ellen ota liukenevia tabletteja ( Panadol ) kotoa mukaani.

Vierailija
9/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ummetuslääkettä?

Vierailija
10/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se tyhjennä suolta tarpeeksi.

Vierailija
11/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut pelkoa etteikö litku tehoa. Tehosi liiankin hyvin eli koko yön sai juosta vessassa kun kaikki nesteetkin tuli läpi. Ei todellakaan ollut nälkä. Lopuksi en edes juonut mitään. Onneksi oli lyhyt matka sairaalaan kun koko ajan oli vessahätä.

Vierailija
12/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se tyhjennä suolta tarpeeksi.

Ei, mutta se auttaa kyllä siihen, että suolen saa tehokkaammin tyhjäksi, jos tyhjennysnesteiden juominen käy hankalaksi.

Vierailija
13/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyysin etukäteen että saan rauhoittavan lääkkeen ja sain lääkkeet suoraan suoneen.

Vierailija
14/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tyhjennys epäonnistui, koska oksensin pois suuren osan siitä nesteestä. Ihan refleksinomaisesti tuli se oksennus, mitään en voinut. Tämän seurauksena loppuosaa suolesta ei saatu tähystettyä (alkupätkä oli melko puhdas).

Vierailija
15/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli se litku jota ei tarvinnut juoda litrakaupalla mutta en muista nimeä. Kevensin ruokia jo viikkoa ennen eli en vetänyt mitään pihvejä. Lääkäri sanoi että oli tosi tyhjä ja puhdas suoli.

Vierailija
16/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa niitä litkuja joita juodaan litrakaupalla. Hae apteekista Picoprep, sitä juodaan vaan 2 lasillista. Sen lisäksi paljon nesteitä; limua, vettä, mehua. Paljon miellyttävämpi kuin ne pas..alitkut joiden juomisesta tulee oksennus.

Vierailija
17/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista ottaa saattajaa mukaan ja esilääkityksen pyysin. Mutta luulen, että tuo on Burana ja lasi vettä. Enkä minä pysty pilleriä nielemään. Että se siitä sitten. Ellen ota liukenevia tabletteja ( Panadol ) kotoa mukaani.

Esilääkitys oli minulla fentanyyliä ja rauhoittavaa kanyylin kautta suoraan suoneen. Jos yrittävät tarjota jotain Diapam pilleriä tms. niin pysy tiukkana ja vaadi suonensisäistä lääkitystä. Ainoa mikä auttaa kovaan kipuun tähystyksen aikana. Jotkut pillerit on ihan yhtä tyhjän kanssa. Mutta itse pitää vaatia eikä tyytyä mihinkään muuhun.

Vierailija
18/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo Litku se oli jota juotiin vain 2 lasia. Oli helppo juoda. Ruokavalion kevennys ajoissa tärkeää.

Vierailija
19/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei täydellisesti tyhjentynyt suoli. Huuhtelivat sitä samalla kun tähystivät.

Soitin ennen polille menoa, että epäilen, ettei ole tyhjentynyt kunnolla. Sanoivat jo silloin, että ei hätää, voivat huuhdella samalla.

Vierailija
20/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esilääkitys oli minulla fentanyyliä ja rauhoittavaa kanyylin kautta suoraan suoneen. Jos yrittävät tarjota jotain Diapam pilleriä tms. niin pysy tiukkana ja vaadi suonensisäistä lääkitystä. Ainoa mikä auttaa kovaan kipuun tähystyksen aikana. Jotkut pillerit on ihan yhtä tyhjän kanssa. Mutta itse pitää vaatia eikä tyytyä mihinkään muuhun.

Ja ei tarvitse välttämättä saattajaa, pitävät sinua toimenpiteen jälkeen siellä hetken valvonnassa lepäilemässä ja kun esilääkityksen vaikutus lievenee saat lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme