Laihojakaan kehoja ei saa haukkua tai tuijottaa kaupungilla
Kuljin kaupungilla ja kuulin "hyi kuinka laihat jalat", kun menin ohi jostain porukasta. Tämän lisäksi jalkani ovat saaneet useita vihaisia mulkoiluja (naisilta), kun olen ollut mustissa sukkahousuissa. V*tuttaa, että jotkut ovat niin röyhkeitä ja päällevyöryviä.
Ja alipainoinen ihminen EI ole anorektikko (ellet sitten varmasti tiedä asiaa). Ja anoreksia ei ole haukkumasana, vaan hyvin surullinen sairaus, jossa tarvitaan empatiaa ja tukea, eikä vihaa.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Anoreksia ei ole sairaus, vaan valinta. Kuka tahansa voi olla anorektikko jos vain sanoo olevansa.
Näytä minulle anorktikko, joka haluaisi normaalin BMI:n. Aivan, Anorektikko haluaa olla hoikempi, näyttää kauniimmalta, olla parempi ihminen kuin pullukat.
Mielensäpahoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin paljastellaan ja sitten mieli pahoitetaan. Elämä on.
Sinäkin pahoitat mielesi joistakin asioista. Ero on siinä, että et omista tippaakaan empatiaa.
Kyllä minulla empatiaa riittää oikeita ongelmia kohtaan. Mutta kun ensin pukeudutaan paljastasti ja sitten loukkaannutaan negatiivisesta palautteesta, on se aika itseaiheutettua.
Entä jos älyäsi, työsuoritustasi tai menestystäsi harrastuksessasi olisi moitittu?
Jos työsuoritusta olisi moitittu niin olisin ehkä ansainnut sen. Pitäisi reflektoida ja miettiä, oliko kritiikki aiheellista, ja jos oli, niin miten olisin voinut toimia paremmin?
Ensin paljastellaan ja sitten mieli pahoitetaan. Elämä on.
Tarkoitatko ettei laiha nainen saa käyttää mustia sukkahousuja?
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on itsemääräämisoikeus katsomisessa ja haukkumisessakin.
Ei kenelläkään ole oikeutta haukkua toisen ihmisen ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on. Sitten vastaavasti sinulla on oikeus kutsua tätä haukkujaa juntiksi. Niin yksinkertaista se on.
Olen ollut hyvin hoikka, 160/43, ja voi luoja sitä kiusaamisen määrää. Kuka tahansa, tuttu ja vieras, omat vanhemmatkin, katsoi oikeudekseen haukkua reisiäni, nilkkojani ja ranteitani ja ihmetellä onko minulla kuukautisia ollenkaan ja miten olen voinut synnyttää lapsia. Nyt kun olen vähän pullukka, saan olla rauhassa ja kulkea mustissa sukkahousuissakin. Eikä minulla ole ollut edes anoreksiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on. Sitten vastaavasti sinulla on oikeus kutsua tätä haukkujaa juntiksi. Niin yksinkertaista se on.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
No olet vapaa luopumaan omista oikeuksistasi mutta älä edes yritä puuttua minun oikeuksiini.
Jokaisella on itsemääräämisoikeus olla ruumiinrakenteeltaan sellainen kuin on ilman että se kuuluu kenellekään muulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
No olet vapaa luopumaan omista oikeuksistasi mutta älä edes yritä puuttua minun oikeuksiini.
Sinulla ei ole oikeutta kommentoida ulkonäköäni.
Vähät, jos tuot tarkoituksella esille poikkeavuuttasi, niin toisilla on myös silloin oikeus muodostaa mielipide.
Sama koskee näitä kehopositiivisia ja tissejään esiintuoviin.
Aina ihmiset ja sinäkin arvioit ympäristöä, ja arvostellaan, ei siinä ole mitään outoa että asioista myös puhutaan. Eri asia olisi jos erikseen sinulle vartavasten tultaisiin sanomaan siitä, se olisi moukkamaista.
Ohikulkiessa kuultu kun ei välttämättä ole sinusta puhuttua, maailmassa kun on muitakin kuin sinä. JA pitääkin olla jatkossakin.
On parempi että on "liikaa oikeuksia" kuin että niitä on liian vähän. Minulla ei ole koskaan ollut tarvetta haukkua kenenkään ulkonäköä vaikka niin olisin voinutkin tehdä. Olen käyttänyt oikeuttani valita. Otan hyökkäyksenä kaikki sellaiset jotka yrittävät viedä minulta oikeuden (tuohonkin) valintaan.
Olet oikeassa, samalla tavalla kuin lihavia ei pidä arvostella niin ei laihojakaan. Laihankaan ihmisen keho ei ole muiden omaisuutta josta voi laukoa mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vähät, jos tuot tarkoituksella esille poikkeavuuttasi, niin toisilla on myös silloin oikeus muodostaa mielipide.
Sama koskee näitä kehopositiivisia ja tissejään esiintuoviin.
Aina ihmiset ja sinäkin arvioit ympäristöä, ja arvostellaan, ei siinä ole mitään outoa että asioista myös puhutaan. Eri asia olisi jos erikseen sinulle vartavasten tultaisiin sanomaan siitä, se olisi moukkamaista.
Ohikulkiessa kuultu kun ei välttämättä ole sinusta puhuttua, maailmassa kun on muitakin kuin sinä. JA pitääkin olla jatkossakin.
Millä painoindeksillä siis mielestäsi saa käyttää mekon tai hameen kanssa mustia sukkahousuja? Onko esim. normaali painokin poikkeavuus ja kuka sen päättää, mikä on poikkeavuus, sinäkö?
Entä, jos esim. näkö on poikkeava, ei voi käyttää silmälaseja, koska se tuo esille poikkeavuuden?
Minua häiritsee, kun varsinkin naiset tirskuvat nähdessään p-e-r-s-v-a-k-o-n-i, joka silloin tällöin paljastuu toimistollamme ,joutuessani kumartelemaan alemmille hyllyille. Mikä hitto siinä on, ettei niitä silmiä voi pitää sieltä irti? Eiväthän naisetkaan halua kenenkään tuijottavan heidän rintaväliänsä. Pitääkö minun rueta moisen takia käyttämään korkeavyötäröisempiä stringejä? Ei ole helppoa olla mies, tässä naisten pyörittämässä maailmassa.
Vaimoni on ollut aina sitä mieltä että häntä arvostellaan aina, tempperamenttinen kun on ,niin hyppäsi ravintolassa naapuripöytään näyttämään kaapin paikkaa, sitten siinä aloitti saarnan että hän ei ole liian lihava jne... pöydässä porukka katseli toisiaan ja kysyi hämmentyneenä miten heidän kissan lihavuus kuuluu hänelle ja mistä tämä tuntee kissan, oli kieltämättä hyvä opetus ettei kaikki sivusta kuultu ole sitä mitä luullaan.
Ainoa ongelma on että vaimon tempperamentti on tallella ja yhä luulee että maailma pyörii hänen kilojen ympärillä, ja mun musta silmä on normaalia perheelämää.
Onko sinulla oikeus rajoittaa toisten oikeuksia jotta itse saat irstailla, ???
Ero on siinä, että minä en puutu siihen mitä saat ja mitä et saa tehdä. Voit vapaasti kutsua minua läskiksi, rumaksi, empatiakyvyttömäksi tai ihan miksi haluat. Minä olen vastaavasti vapaa muodostamaan mielipiteen sinusta ja kohtelemaan sen mukaisesti.