Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle ei nouse ikinä kuumetta

Vierailija
30.03.2023 |

Kuulostaa hullulta, mutta haluaisin joskus olla flunssassa. Muut työkaverit saikuttavat pari, osa jopa neljä-viisi kertaa vuodessa. Minä en ole ikinä kipeä, tai jos olen niin tulee joku yskä, minkä takia ei viitsi jäädä pois. Jos joskus harvoin olen kipeänä, niin aina lomalla! Ja ei, en halua huijata asiassa. Enkä kaipaa mitään keuhkokuumetta tms, ymmärrän kyllä että olo olisi kamala. Mutta ihan tavallinen flunssa, oikeasti välillä toivon että saisin sellaisen ja voisin vaan olla muutaman päivän kotona ja maata sängyssä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne työkaveritkaan aina ole oikeasti kipeitä. Sitä paitsi voihan sitä valehdella olevansa vaikka migreenissä.

Vierailija
2/8 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en halua valehdella. En voi silloin levätä, vaan poden huonoa omatuntoa. Siksi haluaisin ihan vaan olla kuumeessa muutaman päivän. Mutta kai se on liikaa toivottu.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ap flunssassa (esim. siinä yskässä), voit ihan hyvällä omalla tunnolla saikuttaa pari päivää, ettet tartuta muita, jotka saavat kuumeversion samasta taudista. Kun on kunnolla kipeä, toipilasvaihe kestää pitkään töihin palaamisen jälkeen, eikä olo todella ole levännyt ja virkistynyt.

Itse en ole melkein koskaan kipeä, onneksi.

Vierailija
4/8 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi migreeni muka aina valehdellaan? Se on monille totisinta totta.

Vierailija
5/8 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule älä mene tartuttamaan niitä työkavereitasi. Ei se saikku mitään lomaa ole eikä ne päivät, jotka he saa sitä, riitä lepäämiseen lähellekään. Siksi ovat vähän väliä saikulla varmaan kun pitää palata töihin vaikka ei ole täysin työkuntoinen, mutta ei kehtaa olla poiskaan.

Sä siis kaipaat vapaapäiviä. Tee ylitöitä tai jos teillä on työaikapankki, niin kerää ittelles vapaata, minkä voit pitää kun huvittaa. Voit myös väliaikaisesti kokeilla tehdä vähemmän töitä, jos se onnistuu.

Mut älä kuvittele että ne työkaverit viettää kivaa vapaa-aikaa. Kuvittele että olisit joka päivä ihan saikun tarpeesta, mutta raahaudut töihin silti. Sydän pamppaa, mutta silti töihin.

Työkaverisi ehkä tietävätkin jo, ettet ole pois vaikka pitäisi. Tää aiheuttaa ruuhkia työyhteisössä ja turhaa saikkua kokonaisuudessaan, kun se nopeasti muutenkin paraneva ei pysy kotona vaan vie sen kivasti muille 3kk riesaksi töihin.

Vierailija
6/8 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elähei viiti leikkiä mokomalla

Vierailija
7/8 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule älä mene tartuttamaan niitä työkavereitasi. Ei se saikku mitään lomaa ole eikä ne päivät, jotka he saa sitä, riitä lepäämiseen lähellekään. Siksi ovat vähän väliä saikulla varmaan kun pitää palata töihin vaikka ei ole täysin työkuntoinen, mutta ei kehtaa olla poiskaan.

Sä siis kaipaat vapaapäiviä. Tee ylitöitä tai jos teillä on työaikapankki, niin kerää ittelles vapaata, minkä voit pitää kun huvittaa. Voit myös väliaikaisesti kokeilla tehdä vähemmän töitä, jos se onnistuu.

Mut älä kuvittele että ne työkaverit viettää kivaa vapaa-aikaa. Kuvittele että olisit joka päivä ihan saikun tarpeesta, mutta raahaudut töihin silti. Sydän pamppaa, mutta silti töihin.

Työkaverisi ehkä tietävätkin jo, ettet ole pois vaikka pitäisi. Tää aiheuttaa ruuhkia työyhteisössä ja turhaa saikkua kokonaisuudessaan, kun se nopeasti muutenkin paraneva ei pysy kotona vaan vie sen kivasti muille 3kk riesaksi töihin.

Ei ole sellainen työ, missä voisi tehdä ylitöitä tai kerätä työaikaa. Työaika on mikä on, sitä ei voi ylittää. Ja en voi tehdä vähempää töitä, jonkun on tehtävä ne minun työni joka tapauksessa, koska olen ainut työpisteessäni joka tekee sitä työtä mitä teen. Mikä saa sinut olettamaan, etten itse olisi väsynyt esim.sen yskän takia? Mutta pystyn kyllä tekemään työni siitä huolimatta. Ei vaikuta työntekooni.

Vierailija
8/8 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain aikuisilla flunssassa nousee kuume ja toisilla taas ei. Ei siihen itse voi vaikuttaa eikä kuumetta saa itselleen taiottua jollain konstilla.

Itselläni ei ole flunssassa koskaan kuumetta. Yhden kerran on ollut kuumeellinen flunssa mutta se olikin sitten korona. Näin ollen olen kuumeettomasta flunssasta saikulla jos en ole työkunnossa. Minulla on ollut myös kuumeeton keuhkokuume, joten sekin on mahdollista.