Eikö ennakkoäänestyksen pitänyt olla helpompaa kuin vaalipäivänä äänestämisen?
Meidän kunnassa ennakkoäänestyspaikka on ihan samassa paikassa kuin "virallisena päivänäkin", sellasessa rakennuksessa joka on monelle vieras, ja joutuu paljon kävelemään isossa hallissa. Ei oo todellakaan sen helpompaa, äänesti minä päivänä vaan. Minä en nyt tuon takia äänestä sitten ollenkaan, koska kävely on minulla vaikeaa, ja tuohon rakennukseen pääseminen muutenkin.
En ymmärrä tämmöistä älynväläystä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö... Ei.
Mistä olet saanut päähän että se olisi helpompaa? Toki paikkoja äänestää on enemmän, äänestysajan voi valita vapaammin ja voit äänestää missä paikassa tahansa mutta prosessina monimutkaisempi kuin varsinaisena päivänä. Pitää olla lippua ja lappua mukana jotka laitetaan kuoreen.
Minulla ei ollut mitään lippuja eikä lappuja. Ajokortin näytin ja äänioikeus varmistettiin koneelta
Vaivatonta oli. Ei sitä ilmoitusta äänioikeudesta tarvitse ottaa mukaan.Arvaa vaan kuinka moni kantaa sitä kotiin lähetettyä lappusta mukanaan ja voivottelet kun se jäi kotiin. Ne laput kun menee silppuriin.
Ikinä en oo kenenkään ennakkoäänestyksessä nähny tarjoavan sitä äänioikeusilmoitusta. Ainoastaan vaalipäivänä olen nähnyt niitä käytettävän.
Jos asuu pikkukylässä niin onhan se ehkä sitten hankalaa. Kyllä munkin jätkäsaarelaiset naapurit valittivat kun piti lähteä Ruoholahden puolelle ennakkoäänestämään, jos halusi pysyä Länsisatamassa.
Katajanokkalaisilla ei tainnut olla yhtään ennakkoäänestyspaikkaa Eli kyllä täällä pääkaupungissakin joutuu liikkumaan. Itse olen ottanut tavaksi käydä kaupungintalolla, kun jostain syystä kävin siellä ensimmäisissä vaaleissa, joissa minulla oli äänioikeus. Taisimme olla ex-miehen kanssa silloin kävelyllä Kauppatorin tietämillä.
Eikä tarvitse äänioikeusilmoitusta sunnuntainakaan mukaan! Se lukee siinä lapussa.
T. 43, joka on vaalitoimitsijana mukana nyt 2.4.
Kuntavaaleissa 2021 joillakin oli se mukana ja meillä ei sitten mitään tietosuojaroskakoria ole niille, siitähän se haloo syntyi.
Kyllä on muitakin paikkoja, on ollut ennenkin.
Ap