Uuden miesystävän koti
Mitä ajattelisit, jos näkisit ensimmäistä kertaa uuden ihastuksesi kodin ja se olisi melkoisen epäsiisti ja likainen?
Tyyliin selvästi likainen WC, pönttö ruskeahko, koppurainen käsipyyhe, lattialla kaikenlaista tavaraa, wc-paperihylsyjä ja likaista pyykkiä. Pestyjä pyykkejä siellä täällä kuivumassa, likaiset astiat pitkin asuntoa, tyhjiä tölkkejä, lehtiä, pahvilaatikoita, sänky petaamatta jne. Lattialla pölyä ja roskaa.
Mies kutsui itse minut käymään, joten olisi voinut varmaan vähän siistiä, ellei ollut jo siistinyt.
Miten reagoisit?
Kommentit (23)
Juu ei jatkoon. Onneksi oma mieheni on jopa siistimpi kuin minä (ja mullakin on siistiä).
Se hakee siivoojaa ja kodinhengetärtä. Älkää naiset ikinä sekaantuko mieheen, joka ei siivoa edes omia jälkiään. Kääntyisin kannoillani ja poistuisin suhteesta.
No ainakin sen johtopäätöksen voit vetää, että jos joskus asuisitte yhdessä, niin kaikki kotityöt olisi omilla harteillasi ja siitä tulisi ristiriitaa suhteeseen. Erilaiset siisteyskäsitykset voivat saada toisen raivon valtaan. Itse hyväksyn pienen sluibailun kun on tiukka tilanne töissä, mutta kun miehen sairauslomalla kaljatölkkejä ja -pulloja saa ihailla pitkin asuntoa niin alkaa vähän pinna kiristyä. Jos ne on paikassa missä en usein käy/vietä aikaa, niin jätän sinne, mutta esm. keittiön tasoilta keräilen pois.
Siis miksi niitä ei jaksa siirtää pullokasiin eteiseen? Kiva katsella ja haistella niitä kun ei itse juo olutta. Ja kun mentiin yhteen, niin juominen ei ollut ongelma. Eli jos on huonoja tapoja, niin ne tuppaa vaan pahentumaan ajan kuluessa.
No älä nyt ainakaan yhteen tuon kanssa muuta. Tapailette, varmaan mielummin sun luonasi ja et missään tapauksessa ala pyykkäämään tms hänelle. Ja kun olette sun luona, pyydät häntä siivoamaan omat jälkensä, jos siis nyt pyytää tarvitsee.
Oma mieskaverini pitää kotinsa puhtaana. Pesee pyykit, tiskaa, imuroi jne. Mutta kokkailu ei häntä
innosta.
Joo mitään yhteenmuuttoa ei kannata miettiä. Sulle jää varmasti kaikki sotkut siivottavaksi, koska häntä ei ne sotkut häiritse yhtään.
Mies vaikutti aluksi jotenkin kiinnostavalta. Ei ole mikään hampunsiemen ja pesee kyllä jopa pyykkiä, vaikka aloitus kuulosti muulta.
Kiinnostukseni kuitenkin laski todella paljon, kun näin miehen kodin. Siellä ei tietenkään ollut myöskään mitenkään tyylikästä ja tuskin yhtään kaunista esinettä. En odottanut mitään ihmeellistä enkä ole noista jutuista turhan tarkka, mutta olen esteetikko ja kauniit asiat ovat minulle tärkeitä. Rumassa ympäristössä on ikävä olla.
Miehestäkin paljastui vierailulla sellaisia asioita, että meni jotenkin maku. En aio tavata häntä enää.
Ap
Hampunsiemen 😁
Hampuusi, piti olla. Mies on siis ihan hyvissä töissä, koulutettu, harrastaa liikuntaa, käy parturissa ym. Siksi koti oli ikävä yllätys, mutta tulihan niitä sitten lisääkin.
Ap
Kerran olen ollut tosi likaisessa asunnossa miehen luona, tosin yllättäen menin. Vessa oli likainen, lakanat paskassa, keittiöön en viitsinyt edes mennä. Seksi oli taivaallista, mutta kämpän takia ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Se hakee siivoojaa ja kodinhengetärtä. Älkää naiset ikinä sekaantuko mieheen, joka ei siivoa edes omia jälkiään. Kääntyisin kannoillani ja poistuisin suhteesta.
Ei. Sitä se nimenomaan ei hae. Koska sehän ei edes ymmärrä asian päälle. Ei se näe että kämppä on sotkuinen.
Sitä ei paskat ja sotkut haittaa.
Jos menet sen kanssa yhteen, niin yhtään se ei välitä, vaikka et siivoisi ikinä. Mieluummin saisit olla samanlainen sottapytty. Silloin ei syntyisi ristiriitoja asiasta.
Nämä on niitä miehiä, jotka valittaa nimenomaan siitä, että siivotaan liikaa ja sen mielestä aina.
Ensimmäistä kertaa kun menin exän kotiin niin ensin ajattelin "herranjestas,mitä täällä on tapahtunut???" Sit mietin hetken ja totesin, että "onpa mahtavaa, tää mies ei tule mulle motkottamaan muun sotkuista". Oon itse sotkuinen nainen ja kaikkien miesten kanssa ollut riitaa ja kriiseilyä siivouksen takia.
Ei siitä sotkemusesta/siivoamisesta sit tuossa suhteessa ikinä tullutkaan valitusta. Siisteyskäsitykset kannattaa olla yhteneväiset
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sanoa sille miehelle että Vau, sulla on paaaaljon siistimpää kuin mulla.
Miettisin, haluaisinko asua sellaisessa kodissa. En kuvittelisi, että hän muuttuu toisenlaiseksi sitten, jos muutetaan yhteen. Ja koska en haluaisi asua sellaisessa kodissa, ja koska en haluaisi seksiä ihmisen kanssa joka nukkuu paskaisissa lakanoissa, vetäisin johtopäätökseni ja suuntaisin etsimään parempaa.
Ei minua pahasti haittaa pikku sotku ja elämisen jäljet. Mutta jos on selvästi likaista eikä mahdu istumaan, tekee mieli kääntyä ulko-ovelta takaisin.
En tiskaa ja siivoa itsekään usein, mutta kotini näyttää kuitenkin ihan erilaiselta kuin miehen. Jokainen esine on myös tarkoin harkittu ja valittu, vaikka elän aika pienissä rahoissa ja käytännöllisesti.
Ap
Ei hyvä. En vaadi mitään "pinnat kiiltää" tasoa, kun en sellainen itsekään ole, mutta perussiisti pitää olla. Jos toiveissa yhdessä asuminen tuollaisen possun kanssa yhteiselosta tulisi mitään (paitsi jos on itse samanlainen).
Vierailija kirjoitti:
Hampunsiemen 😁
Hampuusi, piti olla. Mies on siis ihan hyvissä töissä, koulutettu, harrastaa liikuntaa, käy parturissa ym. Siksi koti oli ikävä yllätys, mutta tulihan niitä sitten lisääkin.Ap
Hampunsiemen oli minusta aivan loistava sana kuvailemaan sellaista pössypäätä, jotka usein ovat epäsiistejä :D
En mieti, millaista olisi asua tuon miehen kanssa. Tuntui jo ensimmäisen käyntini aikana siltä, että täällä ei voi olla. Piti siirtää pyyhkeitä ja roskia, että mahtui istumaan enkä uskaltanut pyyhkiä käsiä käsipyyhkeeseen...
Tietysti meillä on erilaisia näkemyksiä sisustuksesta ja siisteydestä, mutta mietin kertooko ne ääripäät muustakin kuin siisteyskäsityksistä. Elääkö mieleltään terve ihminen sotkun ja lian seassa? Johan siinä leviää taudit ja ihottumat ja kaikki.
Ap
Eroa