poliitikot on todellisuudesta irtaantuneita
oon tähän asti ostanu aina alle 2000 euroa maksavia autoja,käteisellä heti pois. itse korjaan viat mitä tulee ja ajan loppuun niin sanoen. kulut itse autosta jäävät hyvin alhaisiksi kun ei tarvi muita vakuutuksiakaan kuin liikennevakuutus. diesel sit on se suurin kuluerä, kilometrejä töihin tulee noin 30000 vuodessa. tän hetken diesel hinnoilla auton kulut ovat kuussa ehkä 500 kaikki yhteensä (diesel nelisen sataa ja sit verot, katsuri,korjuut jaettuna kaikille kuukausille).
mitenhän ne meidän ihanat päättäjät ajattelee et tässä jonkun sähköauton hommais? enempää ei ole varaa laittaa autoon. jos uuden sähköauton ostais niin pelkkä lyhennys ois ton summan pienimmässä päässä, siihen vielä kalliit vakuutukset, vero ja kohonnut sähkölasku. tarvii se varmaan jotain huoltoakin. puhumattakaan kun näillä kilsoilla kolhii johkin vahingossa ja kalliit korjuut. riittäsköhän ees tonni kuussa? eli 2500e nettopalkasta tonni autoon eli siihen et pääset ees sinne töihin. ei siinä jää mitään elämiseen muiden maksujen jälkeen ja miinukselle mentäs jos ruokaa haluis. vanhoja ei kannata ostaa tällä ajomäärällä ja uudenkin kanssa joutusit siihen ikuiseen vaihtorumbaan jos haluat et ei arvo laske liikaa mutta käytännössä sulla ei ole koskaan maksettua autoa alla . sit puhutaan et valtio hei takaa lainan jos et muuten saa, mitä se auttaa jos ei ole muutenkaan varaa maksaa lainaa? muuttaminen(myyminen ei ole mikään sormien napsautusjuttu, jos olis niin oisin kadonnu täältä jo ajat sitten. käytännössä tässä ollaan matkalla kuolleeseen suomeen isojen kaupunkien ulkopuolella. maakuntamatkailu taitaa kuolla myös kun ei enää autolla pääse ja julkisilla on paitsi helvetin vaikeaa niin myös tajuttoman kallista . et sä pääse julkisilla perheen kanssa minnekkään pikkupaikkoja näppärästi kiertään. et pääse kyl yksinkään ellet ole valmis käveleen vuosisadan kun ei bussit mene minnekkään perseeseen. se siitä avautumisesta. tapetaan suomalaiset lienee poliitikkojen motto näissä asioissa.