***Toukokuiset maanantaina***
Kommentit (17)
Tässä viimeiset eli perjantain puheenaiheet:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8925863&p=5&tmode=1&smode…
Kyllä oli vaikea päästä ylös sängystä tänä aamuna:( Poikanen nukkui koko yön putkeen ja äippä taas valvoskeli jossain välissä muutamia tunteja.
ALPUKKA, mulla on tollaisia repäisykipuja aina välillä ja sitten esim. aivastaessa tuntuu välillä kipua. Oisko noi sulla jotain liitoskipuja tms. Harjoitussupistuksia en ole tässä raskaudessa minäkään vielä huomannut.
Nimi meillä on ollut valmiina tytölle jo siitä lähtien kun aloin odottamaan toista lasta (-96), poikaa. Etunimestä on siinä välissä tullut aika suosittu, joten olemme harkitsemassa toista sen tilalle. Yksi meidän nimikriteereistämme on, että jos vain voimme välttää, emme halua, että lapsen luokalla on tosi monta samannimistä. Tosin koskaanhan ei voi tietää jos nimestä on vasta tulossa tosi suosittu. Pojan nimi onkin sitten tosi vaikea. Yksi etunimi on mietitty, kolmas nimi on sama kaikilla lapsilla (suvussa kulkeva nimi josta saa poika ja tyttöversion), toinen nimi on hankala. Etunimikään ei ole sellainen tosi hyvä vaan enemmän ehkä jos ei muuta keksitä. Onpas vaikeaa.
Toinen vaikea asia on kummit. Mieheni suvussa olisi vaikka miten paljon ihania ihmisiä, joita mielellään pyytäisi kummiksi, mutteivät kuulu kirkkoon:( Minun puoleltani on kaikki jo käytetty. Haluaisin jotenkin mieluummin kummeiksi sukulaisia kuin kavereita, enkä oikein tiedä ketä kavereista voisi pyytää. No, onneksi tässä on vielä aikaa miettiä asiaa.
Nyt tarttee mennä, Playhouse Disney alkaa ilmeisesti loppumaan ja poikanen kaipailee äitiä leikkimään.
Kolmeplusyks ja 17+5
Terkkuja viikonloppureissusta Kainuusta! Oltiin Vuokatissa, Sotkamossa ja Kajaanissakin ehdittiin käydä kiinalaisessa syömässä. Oli tosi mahtavaa olla oman perheen kesken lomalla niin, ettei käyty katsomassa sukulaisia tai tuttavia. Ihan vaan lomalla. :)
Nimistä. Meillä on linjat olleet selvillä: kansainvälisestikin suuhun sopiva nimi täytyy olla. Ollaan asuttu ulkomailla ja vielä varmaan taas lähdetään. Me emme kans haluaisi antaa liian suosittua nimeä... joten ehkä tyydymme enemmän klassiisiin, kansaivälisiin nimiin. Mutta katsotaan nyt, josko saadaan sukupuoli selville raskauden aikana, sitten voisi keskittyä yhden vääntöön! ;) Ei olla itse asiassa tämän raskauden aikana enää edes nimistä sen kummemmin keskusteltu. Toi eka raskaus ja sen aikana periaatekeskustelut kantavat nytkin. :) ;)
Semmosia. Tänne ei kuulu mitään sen kummempaa, vointi on hyvä, ei ole enää päänsärkyjä tullut - ihanaa! Sellanen kipu voi olla tosi lamaannuttavaa!
Ihanaa, että joulunaika vihdoin koittaa. Lähdemme Rovaniemelle ensimmäisen adventin viettoon viikonloppuna. Ihan mukavaa! Josko saatais pojastamme ihana kuva joulupukin kainalossa!
Hyviä vointeja kaikille näin viikon alkuun. Täällä menossa rv 14+5 ja tosiaan rakenneultra vasta 2.1.2007! Jihuu, kunhan saadaan joulu juhlittua, tulkoon vuosi 2007 - vuosi jolloin pikkuisemme syntyvät!!! :D
Voikaahan paksusti! täälläkin masu alkaa pikkuisen pyöristyä, vaikka ei sitä ulkopuoliset vielä huomaa, vanhat farkut menevät edelleen. Mites muiden masukaaret?
Mama2006
Täällä vaan oksenneltu ja närästelty.. Nytkö se pahin sit vasta alko? Kun alku meni niin lupaavasti ja kerkesin jo huokasta. Oksennellu varmasti enemmän nyt kuin esikoiselta koko aikana =/
huolestuttaa miten masus voidaan ku kaikki syöty tulee välistä ylös =(
huomenna neuvola ja jos vointi suo niin mennään perhekeskukseen leikkii.. Tuntuu niin pahalta kun ei vaan jaksa muksun kans puistoon! Kun pystys jaksa kauaa olla.
Nimet jo tiedossa, ollu esikoisesta lähtien pojan nimi ja tytön nimen keksiminen oli helppoa.. Nimi muistona 2 rakkaimmasta 4jalkaisesta kaveristani, nii hassulta kun sekin kuulostaa mutta nimet kauniita ja ihmisen nimiä =) pojan nimes 1 suvus kulkeva ja 2 muuta tärkeitä muuten.
Kummiongelma meilläkin.. Kun haluan että kummit ovat läheisiä ja pitävät kans meihin yhteyttä.. Esikoisella 2 kummia ja heidän verosia tuntuu hankalalta miettiä. Onko se niin että oltava väh. 2 kummia?
Kun mietin jos ex suostuu,kastan tulevan ja esikoisen,mutta esikoisen toinen kummi ei kuulu kirkkoon. Joten jos en saa molempia kasteeseen, pidetään vain nimijuhlat taas.. Ja kun ei mulle niin tärkeää ole että kummi kuulu kirkkoon,ihan yhtä tärkeitä. enkä halua esikoiselle ny 2,5v kuluttua ettii 3 kummia.
Taidan yrittää ruokaa alas ja sit vaikka jo päikille.
Rv 15+5
ja uudet suunnitelmat. Viikko täynnä touhua, joka päivälle jotain, paitsi tänään :)
Meillä kaikki lapset alkaa samalla kirjaimella ja nimestä tiedetään jo toinen nimi, oli kumpi tahansa. Tällä kerralla se on joko isäni nimi tai äitini toinen nimi. Vanhemmilla on meidän kummankin toinen nimi (esikolla miehen ja kuopuksella mun) ja miehen isältä toinen (keskimmäisellä). Mulla olis kyllä etunimetkin, mutta miehellä voi olla asiaan sanottavansa. :) Toisaalta kun tuntuu siltä, että tyttö tulisi, niin ehkä pitäisi vielä miettiä sitä tytön nimeä, ettei ole sitten liian samanlainen kuin isosiskolla. Mitään erikoista en halua, ihan tavallinen suomalainen nimi, joka löytyy kalenterista.
ON: liikkeitä tuntuu silloin tällöin iltaisin, kun on rauhallista ja keskittyy hetken. Vanhat housut menee vielä päälle, onneksi. Kun ei äippävaatteita liiemmälti ole (farkkuhame, joka ei ehkä edes mahdu, ja ' pyhähousut' ), niin ei ihan vielä viitsisi siirtyä verkkareihin. Niitä ehtii pitämään myöhemminkin. Ja kun äippävaatteitten takia pitäisi lähteä ' ei kovin runsas valikoima' -ostoksille 50-80 km päähän, niin ei oikein innosta. Ja netistä en tykkää tilata, kun ei näe ' luonnossa' eikä voi heti kokeilla. Olen sitä sorttia, joka ei tykkää shoppailla kaupassakaan... Ostan mitä pitää ja siinä se.
Mutta päivän hommat jatkuu... Hyvää viikkoa kaikille!
Äippä rv 16+1
Hei:) Täälä on lomalta palannut mamma=) oih kun oli ihana viikonloppu! Olin kylpylässä ilman miestä ja poikaa;) siskon kans mentiin yhdeks yöks ja kyllä oli kivaa! uitiin,saunottiin,syötiin hyvin ja ihan vaan laiskoteltiin ilta hotellihuoneessa leffaa katsoen=) oikein mukavaa kyllä oli paitsi nyt on olo taas aivan räjähtänyt:( ollaan pojan kans TAAS räkätaudissa:( tää on niin ärsyttävää.....enkä tietenkään saa öisin nukuttua ku nenä on tukossa! huoh mutta kaippa tää taas tästä. toivottavasti parannutaan edes jouluksi:) ja mielellään parin viikon sisällä et jaksais pojan synttäreitä laittaa ja juhlia.
ALPUKKA mulla kans välillä alamahassa vihlasee,mut ei kovin usein. ja oon huomannut et ne johtuu jos teen äkkinäisen liikkeen tai muuten vaan nopeasti tempasen itseäni. mut on mulla myös sellasta ihan niiku venymiskipua....ei se oo mitenkään kipeän kipeetä,mutta sellasta kuitenkin et sen tuntee ja huomaa,mut ei siis mitenkään häiritse.
NIMISTÄ meillä ei kauheesti oo ollut nyt miehen kans puhetta,mut onhan meillä niitä vaihtoehtoja mitä sillon pojan syntymäaikoihin mietittiin. tosin työn nimet mulla on ihan hakusessa! ei oo mielessä mitään kivoja tytölle sopivia:/
KOLMEPLUSYKS Kummeista kirjotit...meillä kans kummi" ongelma" meinaa välillä olla. mä kans tykkään mielummin et olis sukulainen koska mulla nuo kaverit on vaihdellut tosi paljon elämäni aikana et en jotenki halua kaveria sitoo kummiksi. onneks tässä on aikaa miettiä ja on meillä muutama vaihtoehto sukulaisissakin joita kysyä.
MAMA2006 masusta....mulla alkaa olla mammahousut tosissaan ainoana käytössä! ei vain enää mene omat farkut eikä muutkaan housut ja kun ne on niin kireitä etten edes tykkää yhtään sellasissa olla tällä hetkellä. on kyllä ylämaha ihan turvotusta varmaan ja sit tästä mun sylmisestä....syön niin paljon ja usein et ei ihme vaikka maha pömpöttää. mut on selvästi tuo kohtukin kasvanut...alamasussa tuntuu selvästi pallo=) ihana <3 ja eikös nää meidän masut tässä vaiheessa rupea tuolta masun sisältä ulospäin pullahtelemaan vähän nopeammin:)
Ai niin ja tänne kuuluu kerrankin jotain uutta(raskausrintamassa) taidan nyt todellakin tuntea liikkeitä:D sillon lauantaina sielä kylpylässä illalla sängyllä makoilessa aloin tuntea ihme kuplintaa ja pullahtelua tuola masussa ja ensi mietin et varmaan housut jotenkin " pomppii" ku hengitän selinmakuulla,mut ei! Liikkeitä ne tosiaan oli kun rupesin tarkemmin tunnustelemaan=) aivan ihana tunne kyllä oli!! nyt oon iltasella aina yrittänyt olla " kuulolla" mut ei oo nyt niin tuntunu. mut ehkä ne siitä voimistuu ja alkaa tuntumaan useammin=)
nyt mun vauva heräs joten taidan mennä leikkimään:)
hyviä vointeja kaikille!!
toymama15+3
jaksamista oksentelun kanssa!!! toivottavasti se nyt ei enään kiusais vaan menis ohi!!!sais jo loppua pahoinvoinnit tässä vaiheessa!!!! jaksuja sinne! ja muillekkin joilla vielä pahaa oloa!
Eka päivä töissä pitkästä aikaa ja kyllä tuntuu raskaalta. Lähinnä henkisesti. Täällä on tämä tilanne niin hankala nyt.
Alpukkako se kyseli vatsakivuista. Täällä olikin musta joku aika sitten näistä juttua tai jossain muussa pinossa, en muista. Mutta mulla on kanssa sellasia yhtäkkisiä kipuja jos esimerkiksi aivastan tai yskin. Sattuu muuten tosi makeasti. Luin juuri siitä odotus kirjasta, jonka neuvolasta sain, että ne johtuu kohdun kasvamisesta ja siitä, kun kaikki tukikudokset yms. liitokset joutuu venymään yht' äkkiä.
Lisäksi viikonloppuna oli taas sellasta jomotusta masussa. Senkin arvelen johtuvan siitä, että kohtu varmaan taas otti jonkun kasvupyrähdyksen :) Kun tuntuu, että se masu jo pullottaa tosissaan. Varsinkin kun on syönyt ja ylävatsakin oikein pömpöttää, siis alavatsan lisäksi. Eilen saunassa katselin mahaa ja puristelin, että missä on rasvakudosta ja missä ei ja tokaisin siinä, että kyllä tämä näyttää ihan läskiltä, kun kohtu on työntänyt vanhan pömppö masun eteen. Mies ystävällisesti sanoi, että ei näytä.
Odottelen kyllä jo tosi jännittyneenä sitä keskiviikon lääkärikäyntiä. Sitten näkee kohdunkaulan tilanteen, kuulee mikä on lääkärin kanta supistuksiin ja näihin mun työtehtäviin eli mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Sitten nään vauvelinkin. Kyllä jo sekin jännittää, että mitäs jos siellä ei sydän lyökään yms. Vaikka aiemmin on jo siis syke löytynytkin. Kaikkea pyörii siis mielessä.
Ja nyt pitäis tässä kauheesti näitä työjuttuja suunnitella ja tehdä tulosta yms. Ei kyllä kauheen hyvin onnistu, kun ei edes taas tiedä kauan täällä töissä voi käydä. Mulla on siis tosi paha motivaatio pula töiden suhteen tällä hetkellä :)
Olo on oikein hyvä ollut loppuviikolla. Nyt odottelen, että mitä masu tykkää tästä työnteosta. Tänään on jännästi nipistellyt tuolla emättimessä koko päivän. On varmaan myös jotain kasvukipuja. Toivon vaan, että supparit tajuaisi pysyä poissa.
Nimistä oli juttua. Meillä ei ole yhtään nimiä mietittynä. Vanhat nimet ei nyt tunnu hyvältä, siis ne edellisen kierroksen nimet. Tällä kertaa kuitenkin aion nimet miettiä ajoissa, ettei tarvitse synnytyssalissa päättää hätäkastetta varten. Niin kävi viime kerralla, kun oli se synnytys niin ajoissa :) Ja kun oli kaksoset niin piti keksiä kaksi tytön ja kaksi pojan nimeä. Muut oli jo melkein päätetty, mutta toinen pojan nimi piti vetää hatusta. Se jäikin sitten tälle eloonjääneelle pojalle ja hyvä nimi on ollut. Eli ehkä sittenkin pitää ensikin kerralla jättää nimimietinnät synnytyssaliin :D
Hyvää maanantain jatkoja kaikille!
Laru rv 13+5
Viimeistä päivää vanhassa kodissa. Huomenna tulee muuttoauto ja miehet ja sitten se onkin menoa. Olisi niin paljon tehtävää viel mut liitoskivut pitää levossa aikas paljon.
Onneksi on ihana sisko ja mies jotka hoitaa asioita.
Nimistä...
Meillä on pojalle toinen ja kolmas nimi valmiina ja tytölle eka ja toka nimi. Odottelen ton 4d -ultran ja sitten voi alkaa kunnolla pähkäilee.
Miehelle käty ehkä yksi nimi tuhannesta et ihan helppoa tästä ei oo tulossa, mut onneksi ei tarvii tyhjästä aloittaa.
Laru: Tsemppiä töihin, toivottavasti saat asiat luistamaan, ettei tuu turhaa stressiä.
Sairaana oleville: pikaista paranemista!
Joku oli ollut kylpylässä (en muista nickiä):
Mukava kuulla että viihdyitte. Mekin käydään n. 10 yötä vuodessa kylpylöissä ja ollaan oltu 2 kertaa raskauden aikanakin. Raskausaikana (rv7 ja rv9) tuli vaan tosi huono olo siitä kun vesi vellottaa.
Mulla ois ilmaiset uinnitkin mut en mä niitä voi käyttää kun tulee niin huono olo altaassa.
Hotellissa parasta on aamiainen =) Käydään välillä syömässä pelkkä aamiainenkin tossa lähihotellissa.
Varsinkin nyt muuton keskeltä on ollut helpompi mennä valmiiseen pöytään.
[color=blue] mukavaa maanantaita kaikille! [/color]
Alpukkakos se pohti niitä kipuja. Mulla on ollu kanssa alusta alkaen, varsinkin sängyssä pyöriessä tai jotain painavaa kantaessa, sellasia äkkinäisiä viiltäviä kipuja tuolla kohdun luona. Kysyin siittä neuvolassa, ja ne sanoi niitten olevan kohdunkannatinkipuja..varmaan samoja kuin nuo liitoskivut, joista jo puhuttiinkin. Ei kuulemma mitenkään vaarallisia vaikka ottavatkin oikein kunnolla kipiää.. jos haluaa estää niitä, niin pitäisi välttää äkkinäisiä liikkeitä... hyvin muistaa aina kivun jälkeen, mutta unohtuu sitten taas:)
Nimiä me ollaan vähän pohdittu, muttei mitään kunnollista oikein ole löytynyt. Tytölle tietäisin paljonkin ihania nimiä, mutta pojalle ei oikein. Lähinnä ollaan vaan naurettu kaikille " ei-ikinä-tuota" nimille.... Varmaan nyt sitten joulukuun 12 päivän jälkeen, jos ultrassa sukupuoli näkyy, niin sitten aletaan kunnolla miettiä.
(.) : eli omalle navalle ei kummempaa. Kovasti se kasvaa. En kellään oo vielä tässä raskauden vaiheessa näin isoa masua nähnyt, mutta kai se on ihan ok kuitenkin. Painoa on tullut sellainen reilu kilo lisää, ettei nyt paljoa kuitenkaan. Omat pöksyt on heitetty jo aikoja sitten pois..mammafarkuilla painellaan.
Muuten viikonloppuun kuului töitä ja hääaskartelua. Tänään muuten tasan 2 kuukautta häihin:)) hui..alkaa jo jännittää...
Löysin saappaat, sellaiset valkoiset, jotka toimivat hääkenkinäni ja hääkutsukortteja väkertelin koko viikonlopun. Vielä 17 tekemättä:/
Kukkia kimppuun kävin vähän alustavasti kattomassa, mutta alusvaatteita en löytänyt. Rintsikoitten pitäis olla kuitenkin olkaimettomat mutta nätit..ilmeisesti mahdoton yhtälö. Pitää nyt katsastella, josko niitä tulisi. Hirveästi korsetti-mallista olisin halunnut, mutta nyt tuo masuasukki sotki ne suunnitelmat.. noh,parempi kuitenkin näin päin.
Eipä tässä muuta..pahaa tekee taas. joko heti pitää syödä tai sitten taas mennä halailemaan posliinia.. Lämpimiä ajatuksia muillekin oksentaville ja sairaana oleville!!! Koitetaan pärjätä..
Voi ihanaa kun joku oli ollut kylpylässä...kyllä olisi mahtavaa:))) Uskon että se veisi kaikki pahat olot mennessään...ihan varmasti:)
Mirage 16+2
Samalla lailla kuin Mirage84 sanoi, usein juuri sängyssä kylkeä kääntäessä tulee..
Miehellä on taas iltavuoroviikko ja jotenkin taas niin masentaa... Illat kahdestaan pikku-neidin kanssa kuluu välillä niiiiiiin hitaasti eikä meinaa millään keksiä koko ajaksi tekemistä. Eikä suoraan sanoen koko aikaa tuolla lattialla jaksakkaan vaan leikkiä. Tarvis varmaan ostaa jotain uusia leluja tai jotain..
Ulkonakin on ollut niin masentavan märkää, ettei sinnekkään viitsi lähteä. Toisaalta parempi näin nuhaisena ehkä ollakkin sisällä..
Mitäs muut puuhailevat reilu 1-vuotiaiden kanssa? Ja jaksaako muut kyykkiä koko ajan lattialla?
Välillä poden huonoa omaatuntoa siitä, kun en koko ajan ole siinä vieressä leikkimässä... Tyhmää tiedän. Täytyyhän esim. kotitöitäkin välillä tehdä!
Nyt tais neiti herätä..
Omia kuulumisia. Olen ollut ihan rampana viikon verran. Välillä pystyy liikkumaan ihan normaalisti ja nivusissa on vain semmoinen tunne kuin olisi ratsastanut harjoitusravia ilman jalustimia kolme tuntia. Sitten taas välillä ei meinaa pystyä kävelemään, seisomaan tai istumaan. Vielä toistaiseksi olen pystynyt makaamaan tuskitta, kunhan ottaa tyynyn jalkojen väliin. Puhe on siis ilmeisesti liitoskivuista, ainakin koko lantion seutu on ihan tulessa pahimpina hetkinä. Ihmettelen vain sitä, että ne alkavat näin aikaisin, eikös näiden pitäisi olla noita kolmannen kolmenneksen vaivoja? Ja sitä mietin myös, että kun nämä alkavat jo tässä vaiheessa, niin voivatko ne loppua vielä vai onko tämä nyt sitten tätä toukokuuhun asti?
Liikkeitä olen tuntenut jo jonkun aikaa, edelleen harvakseltaan ja vain silloin kun keskittyy kuuntelemaan. Ei siis tunnu päivän aikana jos on muissa touhuissa. Hyvin kuvaili neuvolan täti näitä, juuri pumpulipallolla tökkimiseltä nämä tuntuvat.
Varattiin aika 4D-ultraan. :) Se on jo viikolla 19+4, onko tämä ihan normaali aika? Mies hoiti ajanvaraamisen, koska kyseessä on " joululahja" minulle tai onhan se molemmille. Siellä ajanvarauksessa vain oli sanottu että viikoilla 19-23 (tai jotain sinnepäin) olisi paras aika tulla. Siihen on enää kaksi viikkoa! Hiukan jännittää. Toivottavasti saataisiin selville sukupuolikin, jotenkin tuntuu että lapseen pystyy sitten suhtautumaan paljon enemmän yksilönä, kun hänestä tulee Hän, eikä se ole vaan toi joku se tuolla... Taidan olla tässä suhteessa ajattelultani aika eurooppalainen, kun ajattelen kolmatta persoonaa myös sukupuolen kautta (he/she, han/hon, er/sie jne)
Nimistä oli puhetta. Meillä on ollut jo aika pitkään molemmille, sekä tytölle että pojalle, nimet kokonaisuudessaan valmiina. Ensimmäiset nimet ovat miehen keksimät, aivan ihanat oivallukset. Tytölle tulisi minun ja miehen suvusta toiset nimet, pojalle yksi miehen suvussa kulkeva perintönimi ja toinen sitten vaan siksi kun se on niin kiva. :) Toki pidätetään oikeus vaihtaa nimeä, jos joku vielä parempi sattuu kohdalle. Tällä hetkellä nimet ovat ihan perussuomalaisia, mutta eivät niitä ihan yleisimpiä. Kaikki luonto- ja hippinimet kolahtavat kyllä, meidän sukunimeen on vaan todella vaikea sovittaa mitään kovin erikoista.
Kummeista: Olemme miettineet siviilikummeja kovasti, vaikea on vaan päättää mitään. Meillä olisi " velvollisuus" pyytää toiseksi kummiksi esikoiselle vanhinta siskoani ja sitten toiselle lapselle toiseksi vanhinta (meidän perheen perinne tähän mennessä, vanhin mahdollinen täti esikoiselle kummiksi ja toiseksi vanhin toiselle) eikä minulla ole mitään tätä vastaan, siskoni ovat todella ihania ja tärkeitä minulle. Miehellä ei ole sisaruksia, joten toinen kummi tulisi varmaan hänen puoleltaan hyvistä ystävistä.Onneksi on vielä aikaa miettiä.
Vielä täytyisi päättää että pidetäänkö jonkinmoiset nimeämis-/tervetuloaelämäänjuhlat lapselle ja miten nämä hommat hoituu. Meidän lapsemme on siis sukumme ensimmäinen, jota ei kasteta. Toisaalta olisi hirveän paljon helpompi vain pitää ne ristiäiset, kun olisi se valmis kaava jonka mukaan viettää juhlat. mutta en kyllä lastani kasta johonkin uskontoon vain sen takia että olisi helpompi pitää kekkerit... :) Itse siis kuulun kirkkoon niinkin hyvästä syystä, että en halua erota kummilasteni takia. Tai en siis eroa ennenkuin kummilapsista viimeisin pääsee ripille. Kummius on mielestäni kunniatehtävä ja haluan sen suorittaa niin hyvin kuin kykenen, huolimatta siitä että uskonnollinen vakaumukseni ei ole ehkä yhtenevä luterilaisen uskon kanssa. (Kummilasteni vanhemmat ovat kyllä olleet tietoisia siitä, ettei heidän lapsensa välttämättä saa minulta valtavasti kristillistä kasvatusta, vaikka se kummin tehtäviin kirkon mukaan kuuluisikin. Yritän sitten muilla tavoin olla hyvä kummi.)
No, olipas taas jaaritukset. Pitäisi kai kirjoittaa useammin, niin ei tulisi kerralla niin valtavaa romaania sitten. :) Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
-v&kääpiö 17+4- (isänsä antama lempinimi :))
Poika viihtyy niin mukavasti ainakin hetken pikkukakkosta katsoen.
Viikonloppuna ei ollutkaan pinoa. Enpä itsekään viitsinyt sitä sitten aloittaa, kun kerkesin vaan aina kävästä koneella kurkistelemassa. :)
Nimistä.. Meillä olisi tytölle koko nimi kksittynä.. mutta pojan nimi on vielä ihan hakusessa. Löysin tänään nii edullisen t-paita&shortsi setin (vaaleanpunaisen) kokoa 62, että oli pakko ostaa. :) Vaikkei tyttöä meille tulisikaan niin kyllä sen aina jollekkin saa annettua.
Kummit tuntuu olevan ongelmana monella..niin myös meillä. Miehen puolelta ei kuulu kirkkoon useimmat. No.. onhan tässä vielä aikaa miettiä. :D (vaikkakin aika tuntuu menevän ihan hujauksessa)
Pikku-tyypille parempia vointeja!
toymamalle ja pojalle pikaista paranemista ja onnittelut ensimmäisten liikkeiden tuntemisesta. :) (täälä vielä odotellaan..)
Larulle: onnea keskiviikon ultraan ja ihan varmasti on kaikki hyvin masussa! :) Jaksamisia työrintamalle.
Miragella alkaa kohta olemaan jännät paikat, häät ovat ihan kohta. Ihanaa! :)
Alpukalle: Meillä myös isillä iltavuoro viikko alkoi. (joka toinen vk aamu) Kyllä on ankeita nämä illat ilman isiä. :(
Vaikkakin poika 1v11kk keksiikin jo aikas paljon puuhaa myös itsekseen.
Tänään olisi vielä tarkoitus imuroida (kunhan poika kyllästyy telkkariin :D) ja sitten lupaamani vesiväreillä maalaus. :) Se on pojasta niin mahtavaa!
Onko teille muille tullut uusia ruokahimoja? Minulla on pysynyt tuo vesimeloni ja uutena on tullut kaupan rusinalliseen maksalaatikkoon aivan järjetön himo. Sitä en kylläkään ole syönyt nyt raskausaikana, enkä syö.
Eipä tänne kummempia, masu alkaa pömpöttää jo söpösti. Kahdet omat housut mahtuu veilä jalkaan Kohta se on siirryttävä mammahousuihin. :)
Hyviä vointteja kaikille!
t:tiitiäinen, poika ja masuvauva rv 13+6
Viikonloppu oli hiljainen täällä, huomasin minäkin :) Me käytiin miehen kans kattomassa vaunuja. Varmaan Emmaljungat ostetaan, niitä on niin moni kaveri kehunu. Ja tykkään itekin ulkonäöstä, mallista jne. Täytyy ootella veronpalautukset, sit varmaan käydään ostamassa. En vielä tiiä ihan tarkkaan millaset. Muuten vietettiin rauhallista viikonloppua ja pitkästä aikaa siivottiin yhessä.
Mää oon kovasti miettiny nimiä ja niiä ois niin paljon (varsinki tytölle), että tulee ihan valinnan vaikeus. Mulla on ollu kaikenlaisia nimiä jo kauan sitten valittanuna mutta ku ei oo ollu lapsesta tietoakaan, ne alkaa olla jo niin " kuluneita" nimiä. Mutta uusia kivoja nimiä löytyy koko ajan :)
Meillä on kans kummiongelma. Mulla ei oo niin väliä onko ne sukulaisia vai kavereita, pääasia, että ovat läheisiä ihmisiä. Mää en halua, että kummin virka on vaan ostella lahjoja vaan paljon enemmän. Siinäpä se ongelma sitten onkin, kun jotenki tuntuu ettei oikein ole sellasia ihmisiä. Miehen sisko miehineen ois hyvä vaihtoehto mutta ne ei kuulu kirkkoon. No, onhan tässä tätä miettimisaikaa..
Mulla on kans ollu sellasia vihlomiskipuja välillä. Yleensä aamusta töissä nipistelee ja vihloo. Ei kuitenkaan niin voimakkaasti, että oisin huolestunu. Luulen, että ihan kasvukipuja vaan. Ja välillä oon ollu tuntevinani jotain pieniä liikkeitä, mutta ne menee niin nopeasti ohi, etten oikein tiiä sit niistä. Huomenna ois neuvola, pääsee kuunteleen taas sydänääniä. Kivaa!
Larulle jaksamista töissä! Tiedän mitä on olla työpaikassa, jossa on henkisesti vaikeaa olla. Oon ollu monesti tarkoitus kommentoida työnantajaasi/työpaikkaasi mutta se on sit unohtunu. Kauhealta paikalta kuulostaa! Mutta onneksi ei tarvi jaksaa kauan, kohta pääset pitkälle lomalle! :)
Unelm@ rv 17 (+0)
Miragelle tsemppiä häävalmisteluihin. Kyllä on varmasti jännää. Varmasti kohta, kun kaikki alkuraskauden vaivat jää taakse ja keskiraskaus alkaa, on myös enemmän voimiakin häähumuun.
Kiitos kaikille, jotka tsemppasitte mua näissä työjutuissa ja monet on tsempannut jo aiemminkin. Sekin jo helpottaa, kun voi tänne kirjoittaa siitä. Välillä mietin, että kirjoitanko liian dramaattisesti työkuvioista, mutta kyllä se henkinen huono-olo työpaikalla on oikeasti aika rankkaa. Varsinkin raskaana, kun ei voi vaan vaihtaa paikkaa, vaan täytyy oikeasti yrittää jaksaa. Ei kyllä onneksi enää kun 5kk. Huhtikuun lopussa pitäis äippäloman alkaa. Ja sitähän ei nyt tässä tiedä joutuuko aiemmin jäämään taas sairaslomalle. Neuvolatäti oli sitä mieltä, että jos työtehtävät menee liian ahtaalle, niin on reilumpaa työnantajallekin, jos laitetaan sairaslomalle, että työnantaja voi palkata sijaisen.
Mulla oli tänään ekan kerran ne äippäsukkikset jalassa. Ei kyllä ollut ainakaan vielä hyvät. Mulla on aika paksut jalat ja vaikka ostaisi kuinka isot sukkikset, niin usein ne valuu alaspäin kokoajan. Siis vaikka vyötäröltä olisi ihan hyvät. Varsinkin näissä äippähousuissa tuntuisi olevan aika tiukat puntit ja sitten kun se vyötärö on niin löysä, niin sukkahousut menee jo matkalla kotoa bussipysäkille ihan liian alas. Yleensä en siis juuri sukkiksia käytä. Ajattelin kuitenkin vielä kokeilla normaalisukkiksista jotain jättikokoa, jos ne ei puristais mahaa. Maha ei kestä kyllä yhtään puristamista. Mullakin tosiaan vaan yhdet normaalihousut enää mahtuu jalkaan, joten olisi kiva käyttää paria hametta, jotka vielä tuntuu mukavalta.
Laru (taas) rv 13+5
Aattelin viel illan pikaisella netti kieroksella käydä täällä =)
Varjokas: Nuo kuvaamasi kivut on samoja kuin mulla, tosin niitä on ollut jo viikkoja. Neuvolasta sanottiin että vaarattomia kunhan ottaa iisisti ja aika harvinaisia tässä vaiheessa. Olen siis ollut sairaslomalla juuri noiden kipujen takia.
tsemppiä ja jaksamista kipujen kanssa, kyllä se siitä. Itse ainakin helpotti kun ei tarvii töissä olla ja ottaa oikeesti tosi kevyesti (ei niin helppoa kun muutto menossa).
ki-ra rv14
Kiitos ki-ra tiedosta. Olen yrittänyt ottaa myös rennosti, varsinkin lauantain jälkeen. (hevosaitauksen rakennus á 3h+pikkujoulut+tanssia=hirveä tuska loppuyön) Huomenna kuitenkin menossa kokeilemaan töihin, josko siellä pystyisi olemaan. Näin ennen joulua pieni lisäraha ei olisi pahaksi ja sijaisena ei saa oikein mistään mitään sairaslomalla. Mutta täytyy ottaa rauhallisesti. Tsemppiä kaikille kaikkien kipujen, vaivojen ja olojen kanssa, määränpää häämöttää. :)
-v-
Viikonloppuna ei tainnut olla pinoa ollenkaan! En itsekkään jaksanut alkaa kirjoittamaan vaikka muuten kyllä välillä täällä kävin!
Oli ihanan leppoisa viikonloppu! La miehen sisko kävi pika-visiitillä. Asuu Helsingissä joten ei tule kovin usein nähtyä. Muuta ohjelmaa ei sitten koko viikonloppuna ollutkaan! nautittiin vaan koko perhe toistemme seurasta!
Pientä Galluppia: Tuleeko muilla alavatsaan sellaisia vihlovia kipuja mitkä kestää hetken aikaa? Supistuskaan ei mielestäni ole kyseessä. En ainakaan huomaa kovettumista vaikka kuinka kokeilen. Tietty ihan kasvukipuja voi olla, mutten esikoisesta muista tälläistä vihlontaa! Neuvolaankin tietty vois soittaa...
Nimiä makusteltiin viikonloppuna. Tytölle on nyt melko varmasti nimi tiedossa (toinen nimi vaan uupuu) ja pojallekkin saatiin keksittyä ihan hyviä vaihtoehtoja!
Nyt toiselle lapselle on jotenkin helpompi jo keksiä, kun tykkään kuitenkin, että sopisi edes jotenkin esikoisen nimen kanssa. Ja olisi saman tyylinen. Samalla kirjaimella en kuitenkaan halua nimen alkavan.. Miten muiden nimivalinnat?
Lisää myöhemmin!
-Alpukka rv17+1/17+4 &" Pinsku" 1v2kk