Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellekään käynyt näin?

27.11.2006 |

Jihuu, tein plussatestin lauantaina (kp30) ja uuden vielä sunnuntaina ja samaahan sekin näytti! Ihanaa, että clomit tehosivat jo heti ekalla kierrolla! Yritän olla kuitenkin maltillinen riemussani, kun tämä on niin alussa vielä...

Mutta onko kellekään käynyt näin?

Eli raskautta toivotaan ja toivotaan... Sitten kun testi näyttää plussaa niin itkettää ja naurattaa onnesta, mutta sitten tuleekin pelko ja jännitys. Mitä jos en osaakaan olla hyvä äiti, mitä jos tapahtuukin jotakin hirveää, mitä jos suhde hajoaa (vaikka onkin nyt hyvällä pohjalla), mitä jos mitä jos? Minulle on tullut tällaisia ajatuksia mieleen ja ne tuntuu puskevan aina yöllä ja sitten vaan pyörin ja pyörin enkä saa unta...

Niin ja kertokaa tietämättömälle mutta onnelliselle vinkkejä alkuraskauteen ja milloin muuten pitää ottaa yhteys neuvolaan? *nolostuu*

Kiitos kaikille kilteille, jotka jaksoivat vastata!

Kiitos ja kumarrus!

rv 5

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea! Meilläkin esikoinen sai aikoinaan alkunsa ekasta clomi-kierrosta (ja toinen onkin ihan luomu!).

Tuo on ihan tavallista, että tunteet heittelee laidasta laitaan! Kyllä se olo siitä tasaantuu... ennemmin tai myöhemmin!

Itse olen soittanut neuvolaan aina melkein heti kun olen saanut plussan testiin, kertovat sieltä sitten, koska on eka käynti yms.

Onnea odotukseesi!

-Tua ja pojat 1v11kk ja 2,5kk

Vierailija
2/4 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... taitaa olla nuo tunteesi normaaliakin normaalimpia. Minulla ainakin oli aivan samoja ajatuksia ekaa odotellessa ja aivan samat asiat pyörivät mielessä nyt kolmannessa raskaudessa, tosin hieman eri näkökulmasta asioita ajattelee nyt. Taitaapa olla hormonit syyllisiä :) Mullakin kaksi ekaa raskautta alkanut clomien avulla ja tämä kolmas on luomu, kun ei enää clomienkaan pitänyt tehota.

Kyllä ajatukset siitä tasoittuvat ja kunhan viikkoja tulee enemmän, pääset täysillä nauttimaan masun kasvusta. Eka neuvola on kunnasta riippuen noin rvk:lla 8-9, kuten jo neuvon saitkin, soita neuvolaan, ja kun kerrot viimeiset kuukausiset, laskevat sulle oikean viikon ekalle neuvolakäynnille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti on. kaikille varmaan jossain vaiheessa, jossain muodossa. Meillä alko eka raskaus toisesta clomi-kierrosta ja olo oli uskomaton. sillon ei osannu/halunnu ajatella mitään ikävää tapahtuvaksi, vaikka olikin hiukan varuillaan. muistan vaan sen innostuksen ja onnen. meille tuli kuitenkin takaisku ja keskenmeno sillon ja nyt odotellaan taas, ihan luomuihmettä tosin. viikkoja jo 15 takana, mutta huoli ja pelko vasta pikkuhiljaa antamassa tilaa odotuksen ihmeellisyydelle ja ilolle. on oikein terveellistä ja suotavaa pohtia kaikkea heti ja jatkuvasti, se on sitä vanhemmaksi kasvamista, eikä sen ole tarkoituskaan olla ihan helppoa.

Onnea onnesta ja toivon koko sydämestäni, että teillä kaikki menee hyvin.

Vierailija
4/4 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan sittenkin olla ihan normaali kun mietin kaikenlaisia asioita : )

Jotenkin on vaan niin outo tilanne, että ei tiedä itkisi (siis onnesta) vai nauraisiko? Ja koko ajan takaraivossa jyskyttää, että mitä jos jokin meneekin pieleen...

Emme ole kertoneet vielä kun yhdelle henkilölle asiasta (asuu ulkomailla ja menemme pian vierailulle), ei ole vaan jotenkin uskaltanut. Missä vaiheessa te kerroitte esim vanhemmillenne ja kavereillenne? Entäs työpaikalla? Me ajateltiin odottaa niin pitkälle kuin mahdollista ennen ku kerromme.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi