En ymmärrä tätä Helsingin työvoimapulaa, hesarissa juttu
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009416232.html
Jutun mukaan osaa työpaikoista ei edes ilmoiteta missään, joten miten sitä edes semmoiseen työhön edes hakisi kukaan.
Lisäksi listauksessa mainitaan ammatteja, joihin olen pistänyt hakemuksia tuhottomasti, ilman että olen saanut minkäänlaista vastausta, esim elektroniikan-kokoonpanijaksi.
Hain myös yhdessä listassa mainittuun sovellusohjelmoijakoulutukseen, johon en päässyt sisään. Eli ihmisiä ei edes oteta koulutukseen vaikka haluja olisi. Olen vapaa-ajalla ohjelmoinut vuosia, matikkakaan ei ole ongelma.
Silmänlumetta koko työvoimapula.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Eilisessä lehdessä oli miten sotea-alata Helsingissä puuttuu useita tuhansia työntekijöitä. Työskentelen itse sellaisessa työssä. Ei laiteta hakuun aina, kun ollaan jo niin masentuneita ettei työntekijöitä vaan saa. Kun ei yhtään hakemusta tule.
Eiköhän se masennus ole iskenyt sinne työvoimaan aika paljon syvemmin, kun laitat satoja hakemuksia ja kukaan ei palkkaa, kun kuitenkin samaan aikaa huudetaan työvoimapulaa. En ole jaksanut enää kuukausiin hakea yhtään töitä, kun niitä ei ole tarjolla. Odotan että pääsen pääsen korkeakoulun penkille, ja siitå toivottavasti töihin.
Eilisessä lehdessä oli miten sotea-alata Helsingissä puuttuu useita tuhansia työntekijöitä. Työskentelen itse sellaisessa työssä. Ei laiteta hakuun aina, kun ollaan jo niin masentuneita ettei työntekijöitä vaan saa. Kun ei yhtään hakemusta tule.