Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ope painostaa lopettamaan työt ja menemään ilmaiseen harjoitteluun?!?

Vierailija
30.03.2023 |

Eli siis olen tehnyt alan X töitä nyt useamman vuoden ajan. Olen opetellut alan työn ohessa, kirjoista ja katsomalla luentoja netistä eli osaan kyllä työni.

Aloitin hiljattain alan tutkinnon opiskelun jotta saisin osaamiseni viralliseksi, vähensin työt 1-3 vuoroon per viikko siksi ajaksi kun laskin että elän sillä just ja just.

Olemme olleet tähän asti koululla ja tämä on sujunut ihan hyvin.

Nyt kuitenkin maanantaina alkaisi harjoittelujakso, johon opettaja on painostanut alusta asti.

Heti eka päivästä lähtien on puhunut pilkaten työstäni ja painostanut lopettamaan sen.
Nyt työharjoittelun vuorot tulivat ja olisin 2kk ilmaistöissä viikonloput ja jopa äitienpäivän? Kysyin tästä opettajalta ja hän vaan käskee lopettaa palkkatyöni kokonaan jotta pystyn "keskittymään harjoitteluun".

Olen siis menossa harjoitteluun taloon, jossa palkkatyöni on, täysin samaa työtä!
Työvuorojani ei kuulemma kuitenkaan voi hyväksilukea, ei suostu perustelemaan miksi.

Millä minun olisi tarkoitus elättää itseni, jos en saa tehdä työtä opintojen ohessa?
Voiko tämä mennä nyt ihan oikein? Tämäkö näiden koulutusten idea on, saada ammattilaiset ilmaiseksi alan töihin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevillä aloilla työharjoittelu on palkallista. Opettajasi on ksipää.

Vierailija
2/4 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevillä aloilla työharjoittelu on palkallista. Opettajasi on ksipää.

Kyllä, opettajasi on hyytävä kusipää. Onneksi sun ei tartte totella sitä. Jos se rupee vaikeeksi, nosta äläkkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lienee opettajan henkilökohtainen motiivi ja hyöty tässä? Vaikea kuvitella, että muuten ehdottelisi noin typeriä. Ellei sitten ole sairaalloisen takertunut johonkin institutionaaliseen sääntöön ja käytäntöön ("se nyt vaan on mentävä näin!"), joka olisi vielä typerämpää.

Vierailija
4/4 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mara-ala?.