Miksi puhutaan ettei työkyvyttömyyseläkkeelle
Ei pääse.
Todellakin pääsee kun olet oikeasti sairas. Miksi kaikkien sitä hakevien pitäisi päästä. Haukutaan kela ja muut tahot, mutta vika on hakijassa. Ei ole tarpeeksi sairas.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjeet
Ihana!
Harmi kun aimo kuoli. Katsoin hänen kaikki videot. Oli töissä mielisairaalassa ennenkuin sairastui kaksisuuntaiseen. Taisi lähteä oman käden kautta.
Eihän tuota stana sairauslomallekaan enää pääse kun sairauspoissaolotilasto ja sen pienentäminen on tärkeämpää kuin ihmisen terveys ja hyvinvointi >_<!!!
Itse pääsin aika heppoisella lausunnolla, mutta kyllä helpotti. Eläkkeeni ei ole suuri sillä nettoan vain 1280€ + lapsikorotus 24€.
Minulla toki diagnooseja kolme. Ahdistuneisuushäiriö, määrittelemätön skitsofrenia ja muu masennustila.
Muistini on ihan olematon ja päivän jaksamiseni ja ahdistuneisuus vaihtelee. Tämä ahdistus on masennustakin pahempaa sillä mietin silloin koko ajan itseni tappamista.
Vierailija kirjoitti:
Olet jäänyt vanhaan aikaan tai luuloihin. Eivät ihmiset pääse eläkkeelle. Monilla ei täyty "virallinen lääketieteellinen syy", vaikka olisi oireita ja kipuja. Ajattelevat että mikäs hullu se on "oireineen". Osa ei halua myös olla loputtomissa tutkimuksissa ja rouskia turhaan lääkkeitä, on jo joku lääke. Miksi tuen nimi olisi myös eläke, kun ei ole vanha.
No esim. entinen osa-aikatyökyvyttömyyseläke onkin nykyään osa-aikainen kuntoutustuki 😊
Minulla taisi auttaa se, että olen koulutukseltani laitoshuoltaja. Ne ei kyenneet keksimään ammattia enää sen alle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä eläkkeelle helposti pääsee, jos parikymppisen masentuneen voidaan katsoa olevan liian sairas tekemään mitään työtä seuraavien 50 vuoden aikana. Jossainhan on silloin jotain vikaa ja se ei ole tässä parikymppisessä.
Ei kukaan jää nuorena eläkkeelle PElKÄN masennuksen takia. Kyllä siellä on yleensä taustalla paljon muutakin, mutta todennäköisesti nämä ovat niin henkilökohtaisia ja kipeitä asioita, ettei niitä tahdota mainita kahvipöytäkeskusteluissa ventovieraille.
Vika on kyllä koko sairaassa työelämässä. Eihän siellä jaksa enää terveetkään kun pitäisi tehdä 200% joka ikinen hetki ja uhrata koko elämänsä työlle, vielä usein ala-arvoista palkkaa vastaan.
T. MS-tautia sairastava, tällä hetkellä kuntoutustuella