Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Seurella musta lista?

Vierailija
29.03.2023 |

Työnhakijoista?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne Seurea, mutta yrityksillä on yleensä epävirallinen lista henkilöistä, joita eivät koskaan halua palvelukseensa (tai ostaa heiltä alihankintaa) kun ovat perseilleet asiansa palkkaavan yrityksen kanssa aiemmin.

Vierailija
2/13 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 laman ansiosta alkoi tulla ns. riistofirmoja.  EK., RKP.  ja Kokoomus näitä palvovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin. Kyllä siellä kirjataan henkilön tietoihin, jos on persona non grata.

4/13 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on. Olen itse nähnyt niin sekopäitä lastenhoitajia ettei tosikaan. Näin yhden pahoinpitelynkin kerran, asia eteni johtajalle. Tämä käsiksikäyvä hoitaja oli joku tukityöllistetty.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
5/13 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on. Olen itse ollut aikoinani henkilöstövuokrausfirmassa töissä palkkaamassa vuokratyövoimaa ja kyllä meillä oli merkitty ns. "huonot" tapaukset. Kerran tuli töitä kysymään ihan siististi pukeutunut ja asiallisen oloinen nuori mies ja kun kysyin henkilötiedot ja onko tehnyt meille aiemmin (oli), niin aina alkuun etsimme koneelta ko. henkilön tiedot. Näytölle tuli varoitustekstiä siitä, että henkilö on vaarallinen ja ei pidä jäädä hänen kanssaan kahden minnekään. Tuli minullekin kiire mukamas kyselemään myös kollegalta naapurin tiskiltä onko keikkoja...... sitten vaan tyynesti sanoin, että voi nyt ei ole mitään tarjolla. Sillä kertaa tyytyi onneksi siihen - olin ilmeisen uskottavan näköinen. Nykyisin kait enemmän onneksi asioidaan netin kautta, eikä tulla siihen nenän eteen kyselemään, mutta silloin ajat olivat erilaiset.

Vierailija
6/13 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai on. Olen itse ollut aikoinani henkilöstövuokrausfirmassa töissä palkkaamassa vuokratyövoimaa ja kyllä meillä oli merkitty ns. "huonot" tapaukset. Kerran tuli töitä kysymään ihan siististi pukeutunut ja asiallisen oloinen nuori mies ja kun kysyin henkilötiedot ja onko tehnyt meille aiemmin (oli), niin aina alkuun etsimme koneelta ko. henkilön tiedot. Näytölle tuli varoitustekstiä siitä, että henkilö on vaarallinen ja ei pidä jäädä hänen kanssaan kahden minnekään. Tuli minullekin kiire mukamas kyselemään myös kollegalta naapurin tiskiltä onko keikkoja...... sitten vaan tyynesti sanoin, että voi nyt ei ole mitään tarjolla. Sillä kertaa tyytyi onneksi siihen - olin ilmeisen uskottavan näköinen. Nykyisin kait enemmän onneksi asioidaan netin kautta, eikä tulla siihen nenän eteen kyselemään, mutta silloin ajat olivat erilaiset.

Mutta tuollaisia mustia listoja ei kyllä oikeasti saa pitää. Ne ovat laittomia rekistereitä.

Vierailija
7/13 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Toivottavasti on. Olen itse nähnyt niin sekopäitä lastenhoitajia ettei tosikaan. Näin yhden pahoinpitelynkin kerran, asia eteni johtajalle. Tämä käsiksikäyvä hoitaja oli joku tukityöllistetty.

Pahoinpitelyn soitin etenevät poliisille.

Vierailija
8/13 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisivat vaan omat työnantajataitonsa keskusteluun. Niissä on toivomisen varaa todella!

9/13 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään kansalaisoikeus saada jotain työpaikkaa. Jos on täysin kykenemätön kyseiseen työhön ja vaaraksi muille, on vastuutonta palkata tällaista henkilöä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
10/13 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuollaisia mustia listoja ei kyllä oikeasti saa pitää. Ne ovat laittomia rekistereitä.

Jos tällainen "huono tapaus" on vaarallinen muille, on kohtuullista, että häntä ei palkata, sanoo laki siitä mitä tahansa. Järkeäkin saa vielä käyttää, kun kyseessä on ihmisten turvallisuus työssä.

Vierailija
11/13 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saisi, mutta niitä on ja siinä on puolensa: on tosiaan näitä muille vaaraksi olevia tyyppejä, mutta listalle päätyy myös niitä, jotka erehtyvät arvostelemaan työnantajaa tai tuovat esille epäkohtia, jotka eivät kestä päivänvaloa. No, jokatapauksessa näitä listoja ja jopa mustia vihkoja on.

Vierailija
12/13 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalla taitaa olla. Joku kummin kaima kertoo jollekin Kelan johtoportaassa olevalla että supi supi sitä ja tätä. Ja mitä sitten tapahtuu.

Auta armias jos esim. terveydenhuollossa joudut jonkun hampaisiin Saattaa olla Perusoikeudet vaarassa. Samoin kaupungin johtoportaassa jos saat vihollisia. Saatraa näkyä joissain asioussa

Ajattele joku voi vaikka ta..ppaa sut tai aiheuttaa vakavaa terveydellistä haittaa jos terveydenhuollossa on johtoportaassa ja et ole suosikkihenkilöitä.

Vierailija
13/13 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.

Mutta meidän yksikössä kyllä infoamme pomolle, jos sijainen ollut sellainen, että häntä emme enää halua keikkaa tekemään.

Harvemmin heitä on, mutta aina välillä tulee niin perästä vedettäviä, tauolla iäisyyden istuvia, kännykkää plärääviä, paikalla "vain roikkuvia" tekemään keikan, että ei kiitos toiste, hanki palkkasi muualta/muulla tavoin, sijaisen tehtävä on auttaa päivässä ja tehdä töitä, ei olla jossakin nurkassa ehkä 1-2 kaikkein helpoimman lapsen kanssa luimistelemassa lisäpainolastina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi