Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä Snapchatissa nuoria kiehtoo?

Vierailija
29.03.2023 |

Vaikuttaa siltä, että lähipiirissä kaikki nuoret ovat hyljänneet FB:n, Instagramin ja Whatsppin eli Meta -korporaation sovellukset.

Snapchat on ahkerassa käytössä ja samaten esim. Discord -chat-sovellus. Mikä noissa sovelluksissa ja erityisesti Snapchatissa on niin hyvää? Vai johtuuko niiden käyttö siitä, että vanhemmat ja muut aikuiset eivät käytä näitä samoja sovelluksia? Eli tavallaan ollaan "piilossa" aikuisten valvonnalta?

Vähän huvittaa kun nuoret valittavat ettei tule enää parinmuodostusta ja samalla piilotetaan oma preesens sovelluksiin joissa pitää erikseen lisätä kaveriksi jotta näkee toisen tietoja tai pystyy kommunikoimaan. Samalla vietetään yhä enemmän aikaa somessa puhelimella omassa pienessä kuplassa.

Tuntuu muuten olevan täynnä botteja tuo Snapchat ja ties mietä hämärää liiketoimintaa niiden takana. Minusta vaikuttaa turhalta koko sovellus. No tarinat oli tietysti ehkä suurin ko. sovelluksen innovaatio, mutta kuten nähdään niin ideoiden kopiointi on helppoa ja esim. Instagram tarjoaa nykyään käytännössä samat toiminnallisuudet.

"Onks sul Snäppii...?"

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kolmekymppinen, joka käyttää snäppiä, whatsappia, facebookia sekä instagramia. Ihan kaikissa sovelluksissa mut pitää lisätä jotenkin kaveriksi, että mulle voi kommunikoida. En kaipaa tuntemattomien kommentteja/lähestymisiä ja samaa olen kuullut muiltakin.

Snäppi on kiva tapa lähettää kuvia kavereille. Ne näkyy hetken, mutta ei jää täyttämään puhelimen muistia.

Vierailija
2/6 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaimo 45v käyttää snäppiä? Ottaakseen kuvia filtterien avulla? Miksi tarttee filtterikuvia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaimo 45v käyttää snäppiä? Ottaakseen kuvia filtterien avulla? Miksi tarttee filtterikuvia?

Tuohon osannee vastata se rakas vaimosi, joten kysypä häneltä!

Vierailija
4/6 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kolmekymppinen, joka käyttää snäppiä, whatsappia, facebookia sekä instagramia. Ihan kaikissa sovelluksissa mut pitää lisätä jotenkin kaveriksi, että mulle voi kommunikoida. En kaipaa tuntemattomien kommentteja/lähestymisiä ja samaa olen kuullut muiltakin.

Snäppi on kiva tapa lähettää kuvia kavereille. Ne näkyy hetken, mutta ei jää täyttämään puhelimen muistia.

Vähän ihmetyttää tämä nykynuoriso kun ollaan niin vauhkoja kontakteista, että isketään kaikki someprofiilit tiukasti yksityiseksi ja kaverikutsun taakse. Sinne jäi se maailmanhalaus ja ihmisten kohtaaminen. Tuollainen menettely ruokkii pienten somekuplien syntymistä joissa asiat saa yleensä kohtuuttomat mittasuhteet.

No minkä sille voinee... 

Vierailija
5/6 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihmetyttää tämä nykynuoriso kun ollaan niin vauhkoja kontakteista, että isketään kaikki someprofiilit tiukasti yksityiseksi ja kaverikutsun taakse. Sinne jäi se maailmanhalaus ja ihmisten kohtaaminen. Tuollainen menettely ruokkii pienten somekuplien syntymistä joissa asiat saa yleensä kohtuuttomat mittasuhteet.

No minkä sille voinee... 

jaa, mulla varmaan on vielä pienemmät somekuplat kun en käytä kuin watsappia viestintään. 

Vierailija
6/6 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkä sille voinee... 

Täh? Olen 27v ja nimenomaan kasvanut sinä aikana, kun someprofiilit oli anonyymien käyttäjänimien takana ja jos halusit löytää kaverisi jostain, piti erikseen kysyä että millä nimellä olet siellä ja siellä. Minusta on vain hyvä että siirrytään pois tästä viime vuodet vallinneesta trendistä jossa kaikkialla ollaan omalla nimellä ja naamalla, en todellakaan halua että jotkut puolitutut löytää minut vaikkapa instasta. Minusta on melkeinpä epäkohteliasta seurata ja tykkäillä jonkun puolitutun jutuista "kutsumattomana".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme