Voiko kaakelimaalilla maalata vessanpöntön sisustan? Ei veteen asti, mutta sitä pinttynyttä sisäpintaa.
Pönttö on vanha ja pinttynyt. Putsasin sen huolella, mutta pinttymät jäivät. Kävin kaupassa ja pidin jo kaakelimaalipurkkia kädessäni, mutten sitten ostanut. Kannattaakohan ryhtyä tähän projektiin?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Ei kestä. Olen yhden kylpyhuoneen jo pilannut. Osta mieluummin uusi pönttö. Usko mua.
Miten se kh meni reisille?
Osta Harpicia ja anna vaikuttaa ennen harjaamista. Pinttynyt pytty saattaa vaatia useita pesukertoja puhdistuakseen.
Voi. Oma pönttöni on kullattu ulko- ja sisäpuolelta.
Kiitos vastauksista!
Hyvä, etten ostanut sitä maalia, kiitos varoituksestasi, ensimmäinen vastaaja.
Hankin tuota Harpicia.
Ap
Eikö pytty ole usein posliinia, ei lattaa.
Kyllä voi ja saa hyvin ruskeat piiloon ja pönttö näyttää heti uudelta ha raikkaalta.
Mä huomasin, että vaikka siivoan hyvin pönttöni ja se näyttää puhtaalta, niin siinä reunuksen alla (mistä huuhteluvesi tulee) on jotain pinttynyttä kalkkeumaa. Vähän sain jo pois, mutta on hankalaa laittaa aineita sinne vaikuttamaan kun ne valuu pois.
Totta kai voi. Eri asia toki on kuinka onnistunut lopputuloksesta tulee.
Maalasin valmiiksi ruskeaksi, nyt ei näy lika.
Vierailija kirjoitti:
Mä huomasin, että vaikka siivoan hyvin pönttöni ja se näyttää puhtaalta, niin siinä reunuksen alla (mistä huuhteluvesi tulee) on jotain pinttynyttä kalkkeumaa. Vähän sain jo pois, mutta on hankalaa laittaa aineita sinne vaikuttamaan kun ne valuu pois.
Laita sinne joku rätti ja kostuta se halutulla aineella?
Keittiössä poistan kalkkeumat etikkaan kastetuilla papereilla jotka annan vaikuttaa hetken.
Tehokkailla vessanpesuaineilla saa kyllä vanhatkin pöntöt valkoisiksi ja kiiltämään. Useassa solukämpässä, jossa nuorena asuin, oli sinne muutettuani järkyttävän likainen pönttö. Muut asukkaat väitti että sitä ei sen puhtaammaksi saa, kun on niin vanha. Mutta aina sain, kun oli tehokkaat aineet. Ei mitään tiskiaineita tai toluja, vaan kunnon wc:n puhdistusaine. Sellaiset on minusta parhaita joissa on klooria. Tulee valkoista ja kiiltävää.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Oma pönttöni on kullattu ulko- ja sisäpuolelta.
Eiköhän se oo vaan kullitettu?
Liian voimakkaat pesuaineet kuluttaa pintaa ja väräytyy entistä helpommin.
Huuhtele pytty veden sijasta kaakelimaalilla niin on aina puhdas ja valkoinen.
Kannattaako sillä kaakelimaalilla maalata kaakeleitakaan?
Taikasienellä voit kokeilla hangata varovasti jos pinttynyt lika irtoaa.
Jos vedessä on rautaa niin pyttyä saa pestä aamuin illoin ja sittenkin se pinttyy jossain vaiheessa.
Ei kestä. Olen yhden kylpyhuoneen jo pilannut. Osta mieluummin uusi pönttö. Usko mua.