Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä tästä sokeririippuvuudesta pääsee eroon?

Vierailija
28.03.2023 |

Paisun paisumistaan. Ei siihen makeanhimoon auta mikään omena, porkkana jne. Sen verran olen itsessäni tunnistanut, että olen tunnesyöjä ja paha sellainen. Syön makeeta suruun, ahdistukseen, iloon. Yleistä on myös palkitseminen makealla.
Ilmeisesti olen selkärangaton luuseri kun en vaan pysty lopettamaan herkkujen syöminen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan sitten helpompi lopettaa ku tulee sokrutauti

Vierailija
2/8 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen auta muu kuin se herkkujen syömisen lopettaminen. Muutaman päivän kärvistelet ja sitten alkaa himo helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei varmaan sinua auta mutta pakko kertoa mikä itselleni auttoi. Olin siis samanlainen sokerihiiri kuin sinä, elin sokerilla. Kävin lihavuusleikkauksessa, nykyään en juurikaan syö sokeria. Makseiset, leivokset, jäätelö, sipsit ym epäterveellinen on jäänyt hyvin vähälle kun ei vaan tee mieli.

Vierailija
4/8 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä steviaa sokerin sijaan silloin kun voit.

Vierailija
5/8 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siihen auta muu kuin se herkkujen syömisen lopettaminen. Muutaman päivän kärvistelet ja sitten alkaa himo helpottaa.

Vain tämä toimi itsellä. Pelkkä herkkujen vähentäminen ei riittänyt, joten päätin jättää suklaan yms. syömisen kuin seinään. Aluksi himot olivat kauheita, olisin voinut käydä vaikka keskellä yötä ostamassa suklaata ::D Kesti vähän enemmän kuin tuo pari päivää, varmaan viikko tai kaksi kun helpotti ja lopulta ei enää erityisemmin tehnytkään mieli herkkuja. 

Maistuvat yhä ihan hyviltä, mutta ei ole samanlaista pakottavaa halua vain syödä ja syödä ja voin olla useamman päivän ilman ylimääräistä mässättävää.

Vierailija
6/8 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut totaalikieltäytymistä ja ei se makeanhimo lopu parin päivän jälkeen, ei edes reilun viikon jälkeen.

Vatsa ei valitettavasti kestä steviaa, sorbitolia, xylitolia jne makeutusaineita.

Ap

Vierailija
7/8 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ketolla, sillä pääsi alkuun ja vaikka muuten ruokavalio palautui entiselleen niin sokeri jäi pois. Puoli vuotta takana ja tuntuisi tyhmältä ratketa nyt kun tiedän pärjääväni hyvin ilmankin. Herkuista ei tarvitse luopua kokonaan, esim juuri niitä keto jälkkäreitä jne.

Vierailija
8/8 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisitkö vaihtamaan sokeroimattomiin mehuihin? Ei varmaan kaikille sovi, varsinkaan jos ei mehuista tahdo välittää, mutta appelsiinimehu on jo itsessään aika makeaa :)