Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riisin uudelleen lämmittäminen

Vierailija
28.03.2023 |

Nykyään puhutaan, että kypsennetty riisi pitäisi syödä kerralla. Että ei saisi lämmittää uudelleen. Miten sitten riisipiirakat ja maksa- ja porkkanalaatikko? Eikö niitä sitten saisi syödä ollenkaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan voinokareen kanssa mikroon ja siinä se. Hengissä olen pysynyt.

Vierailija
2/4 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että aasialaisia ei kuole joka päivä tuhansittain....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi pilaantuu keitettynä helposti. Mikä tarkoittaa sitä, että jos se riisi jäähdytetään ruuanlaiton (ja ruokailun) jälkeen  ja laitetaan jääkaappiin/pakastimeen, se on ihan ok. Meillä syödään 4-5 pvä aikaisemmin keitettyä riisiä, se lämmitetään mikrossa tai paistinpannulla kuumaksi. Joskus teen itselleni siitä riisistä salaattia, enkä lämmitä sitä riisiä ollenkaan.

En ole viiteenkymmeneen vuoteen saanut ruokamyrkytystä, ei myöskään äitini, jolta olen ruuanlaittoni perusteet oppinut lapsena, ei isovanhemmillani ole ollut sitten sota-ajan, eikä kumpikaan sisaruksistani myönnä saaneensa ruokamyrkytystä omista kokkailuistaan tai perheenjäsenten kokkaamista ruuista.

Saatan joskus jopa laittaa sen uudelleenlämmitetyn riisin takaisin jääkaappiin (fried rice eli pannulla paistettua riisiä, kasviksia ja mausteita) eikä pidä sitäkään tämän oman lähipiirini osaamisen ja kokemuksen perusteella riskinä (siis sillä tavalla kuin minä valmistan sen).

En kuitenkaan söisi kesäkuumalla hellankulmalla puoli päivää käynyttä keitettyä riisiä, olipa se sen jälkeen käynyt jääkaapissa tai uunissa.

Vierailija
4/4 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme että aasialaisia ei kuole joka päivä tuhansittain....

Harvoin ne syö mitään mikrossa lämmitettyä riisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän