Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, keille raskaaksi tuleminen ei ollutkaan helppoa, kuinka paljon oli merkitystä lapsen mahdollisella syntymäajankohdalla?

Vierailija
27.03.2023 |

11 kuukautta kohta yritystä takana, eikä ole tärpännyt (ensimmäistä raskauttakin yritimme parisen vuotta). Anonyymisti uskallan tunnustaa, että aiemmin olen ollut vähän sitä mieltä, että en välttämättä haluaisi joulukuista, mutta kun aikaa on kulunut, on mielenikin nyt muuttumassa. Vähän haluaisinkin udella muilta samaa läpikäyviltä tai läpikäyneiltä, että oliko teille kuinka tärkeää milloin vauva sitten syntyisi ja tauotitte välillä yrittämistä, vai eikö mahdollisella syntymäkuukaudella ollut mitään väliä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen halunnut, että mun lapset syntyisivät mieluummin alkuvuodesta. Vaikea kuitenkaan asiaa suunnitella, sillä joudumme käyttämään lisääntymislääketieteen palveluita. Jonot ovat pitkät ja heti vain kun päästään hoitoihin, niin toivon, että tärppää. Mietin tosin, että helteillä ei ehkä halua olla vikoja raskauskuukausia muistelen, että kesällä syntyisi keskimäärin enemmän lapsia ja silloin sairaaloissakin pidetään lomia, joten onko synnytyssairaaloissa ruuhkaa. Ehkä se pelottaa, jos kesään lapsi haluaisi tulla.

Ehkä lopulta on tärkeintä, että edes saa sen lapsen. En halua, että pistäisin lasta suorittamaan elämää ja kilpailemaan kaikessa. En toivo hänestä menestyjää, vaan että hän saisi elää hyvää ja tervettä elämää.

Vierailija
22/28 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuopus on syntynyt joulukuussa. Mikä ei varsinaisesti haittaa, koska asumme Britanniassa, ja täällähän syyskuussa syntyneet on luokan vanhimpia ja elokuussa syntyneet nuorimpia.

Niin, ja esikoisemme on syntynyt elokuussa, kuten itsekin olen.

Mekin muutimme Saksaan ja syksyllä syntynyt lapsi onkin luokkansa vanhimmasta päästä, Hessenin osavaltiossa koulun aloittaa syksyllä sen vuoden syyskuusta seuraavan vuoden syyskuuhun syntyneet. Ei sitä tiedä mihin elämä teidänkin muksun vielä heittää, antakaa elämälle mahdollisuus! Ei sitä voi hallita kuitenkaan. Mitäs jos pidätte taukoa ja saatte sitten vaikka tammikuussa syntyneen vammaisen lapsen, ei ole helppoa silläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai lasten tekokin on nykyään tällaista kikkailua?! Tuntuisi että sillä syntymäkuukaudella ei ole mitään merkitystä jos lasta on jo pidempään yritetty...

Vierailija
24/28 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä tullut tommoinen edes mieleen. 

Vierailija
25/28 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on syntynyt tammikuun alkupuolella, eikä hänellä ole koskaan ollut mitään varsinaista etua syntymäajastaa. Ok, ehkä sillä alkoi murrosikä vähän aiemmin kuin huhtikuussa syntyneellä kaveillaan, mutta eihän nuokaan mitenkään syntymäkuukauden mukaan automaattisesti mene.

Koulussa veli oli aina keskitasoa, ei mitenkään parempi kuin muut. Itse olen syntynyt elokuussa ja pärjännyt koulussa hyvin. Opin myös lukemaan noin vuoden nuorempana kuin veljeni.

Syntymäkuukausi on lopulta hyvin pieni osa sitä ihmistä ja ihmisen menestystä. Monet muut tekijät vaikuttaa paljon enemmän. Esimerkiksi ne avut, mitä kukin on syntyessään ja ympäristöstään saanut.

Vierailija
26/28 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai lasten tekokin on nykyään tällaista kikkailua?! Tuntuisi että sillä syntymäkuukaudella ei ole mitään merkitystä jos lasta on jo pidempään yritetty...

Kyllä tätä kikkailua on esiintynyt jo vuosikymmeniä.

Vierailija
27/28 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Sen verran on pakko kommentoida, että en minä aloituksellani tarkoittanut mitenkään morkata loppuvuodesta syntyneitä, minunkin esikoiseni on syntynyt marraskuussa! Ihan vain olin utelias kuulemaan muiden kokemuksia siitä, että yritittekö pitkästä yrittämisestä huolimatta ajoittaa lapsen syntymän joillekin tietyille kuukausille. Tilanne kun on nyt se, että jos nyt tässä kierrossa tärppäisi, niin laskettu aika olisi 24.12., ja tuo kyllä vähän jännittäisi. Esikoinen syntyi vähän etuajassa, mutta sairaalassa sitten menikin useampi päivä.

Vierailija
28/28 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin joulukuussa syntynyt lapsi kuin tammikuussa syntynyt lapsi. Tammikuussa syntyneet pääsee kouluun vasta 7v 6-7kk ikäisinä.