Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sietää narsistista anoppia

Vierailija
27.03.2023 |

En uskonut voivani vihata ketään, mutta vihaan.

Olen saanut kuulla ilkeää nimittelyä, mollaamista ja haukkumista koko 15 vuotta. Nuorempana olin niin hyväntahtoinen, että yritin antaa anteeksi ja ymmärtää, yritin aina antaa ilkeiden sanojen olla ja tarjota mahdollisuuden aloittaa puhtaalta pöydältä. Toivoin, että joskus hänkin vähän yrittäisi. No, turha toivo. En ymmärrä miksi olen yrittänyt olla hyvä ihminen, kun olisin vain voinut katkaista välit koko narsistiseen eukkoon.

Anopilla on mt-diagnoosi. Ei ole koskaan ollut töissä, koko ikänsä työttömänä. En haluaisi haukkua sairasta, mutta ei kaikkea voi laittaa sairauden piikkiin. Jos ei ihmisellä ole yhtään halua nähdä hyvää toisessa, on vain minä minä ja minä, vain ilkeitä sanoja ja törkeää kohtelua Miksi yrittäisin? Hän on 60, ei yhtään ystävää, on vain läheisriippuvainen puoliso, oma napa ja oma narsismi.

Anoppi valittaa lasten äänistä, ei ollenkaan osaa olla lasten kanssa. Meidän lapset on ihan rauhallisia tavallisia lapsia. Kerran kun jostain syystä käytiin siellä kylässä ehkä joulun aikaan, niin muka hauskasti työnsi varpaansa vauvan naamaan. Silloin mulla jo meinasi palaa käämit ja sanoin miehelle, että ei enää ikinä mennä sinne. No on sit jonkun kerran käyty, oon taas yrittänyt antaa anteeksi ja mahdollisuuden et vois nähdä lapsenlapsiaan ja et ei voi ainakaan mua syyttää vieraannuttamisesta tms. Ei olis pitänyt. Olisi tuon varpaiden naamaan työntämisen jälkeen vain pitänyt katkaista välit.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta narsistilta.

Vierailija
22/32 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sinä päätät, mitä siedät ja mitä et. Sinun

mielenrauhasi on sinun omalla vastuullasi. Sano suoraan, ettet siedä heidän käytöstään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perikö anoppikin yhtäkkiä jotain, kun hänenkin tililleen sadat tuhannet ilmaantuivat? Tuskin appiukon vanhemmat hänelle mitään jättivät. Taitaa olla Porvoon satuja tämä.

Niinhän siellä lukee, molemmat anoppi ja appi ovat saaneet perinnön omilta vanhemmiltaan. Ei mitenkään tavatonta että kuusikymppisten omat vanhemmat kupsahtaa.

Vierailija
24/32 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta narsistilta.

Miniän haukkuminen, rahoilla rehvastelu, kykenemättömyys iloita toisten puolesta ja lasten alistaminen varpaita naamaan työntämällä todellakin kuulostaa narsistiselta. Normaali empatiakyvyllä varustettu 60v ei tee noin.

Vierailija
25/32 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katkaista välit. Nuo isovanhemmat eivät ole normaaleja. Uliskoon ja valittakoon keskenään. Ei ole pakko olla tekemisissä, toki jos haluatte perintöä, ehkä sitten, mutta ei ole mitenkään varmaa että saisitte perintöä vaikka kuinka nuolisitte heidän ahtereitaan.

Vierailija
26/32 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus anoppejaan vihaavat miniät ovat itse anoppeja ja jäävät yksin, kun miniä niin päättää.

Vierailija
27/32 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä jutussa taitaa pääpointti nyt olla siinä, että anoppi ja appi ovat pihejä, eivätkä anna rahaa vaikka isot säästöt. Siitä tässä on kysymys.

Minusta taas kuulostaa siltä, että ap kaipaa omaa syöpään kuollutta isäänsä. Appivanhemmat voivat olla iso tuki lapsiperheelle, mutta nämä appivanhemmat ovat kyvyttömiä auttamaan ja olemaan mukana lastenlastensa elämässä. Lapsilla ei siis ole järkeviä isovanhempia, paitsi ehkä toinen mummo. Ihan ymmärrettävää tuntea surua ja katkeruutta. Pikkulapsivaiheessa tuntee muutenkin usein yksinäisyyttä ja uupumusta.

Onneksi on järkevän kuuloinen mies.

Vierailija
28/32 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistien kanssa ei voi tulla toimeen. Et voi järkeillä hullun kanssa. Kierrä kaukaa ja vältä kanssaköyntiä. Kaikki mitä sanot voidaan ja tullaan käyttämään sinua vastaan.

Vierailija
29/32 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus anoppejaan vihaavat miniät ovat itse anoppeja ja jäävät yksin, kun miniä niin päättää.

Jos ei osaa kuin haukkua ihan symppikseltä vaikuttavaa nuorta äitiä eikä pihiyttään anna lapsenlapsilleen edes ristiäis- ja synttärilahjoja niin sietääkin jäädä yksin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
30/32 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tereisä sinne Porvoon perukoille.

Vierailija
31/32 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä jutussa taitaa pääpointti nyt olla siinä, että anoppi ja appi ovat pihejä, eivätkä anna rahaa vaikka isot säästöt. Siitä tässä on kysymys.

Minusta taas kuulostaa siltä, että ap kaipaa omaa syöpään kuollutta isäänsä. Appivanhemmat voivat olla iso tuki lapsiperheelle, mutta nämä appivanhemmat ovat kyvyttömiä auttamaan ja olemaan mukana lastenlastensa elämässä. Lapsilla ei siis ole järkeviä isovanhempia, paitsi ehkä toinen mummo. Ihan ymmärrettävää tuntea surua ja katkeruutta. Pikkulapsivaiheessa tuntee muutenkin usein yksinäisyyttä ja uupumusta.

Onneksi on järkevän kuuloinen mies.

Suomessa jätetään perheet ja äidit yksin selviämään. Tuollaista junttiutta kuin että ei tuoda vauvaperheeseen ruokaa tuomiseksi voi tapahtua vain Suomessa. Ei ihme, että syntyvyys vain laskee.

Vierailija
32/32 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli ilkeä anoppi. Katkaisin välit kokonaan, ja johan helpotti. Aina kun mieheni meni käymään äitillään alkoi minun haukkuminen. Mies lähti sitten ovet paukkuen pois, ja mykkäkoulua pitivät pitkään. Äitinsä ei soittanut pojalleen viikkokausiin. Ihan hullua. Anoppi ei tullut myöskään oman poikansa synttäreille, koska minä olin paikalla, tietenkin. Nyt anoppi on kuollut. Paskan maku kuulemma jäi suuhun tuollaisesta, sanoi mieheni. Niin todellakin jäi. Mutta oman mielenterveytesi tähden: katkaise välit. Älä mene edes käymään.