Syöttötuolista asiaa
Siis minkä ikäisinä ootte luopunu syöttötuolista? Meillä 2v tyttö on kauhee kiipeileen ja syöttis välillä jo meinaa keikahtaa nurin! Mutta jos hän istuu tavallisessa tuolissa niin ei ylety kunnolla syömään. Miten te ootte ratkaissu tämmösen asian? Kuinka vanhaksi olette pitäneet syöttötuolia?
Kommentit (5)
mutta tuoli ei koskaan kaatunut. Pari kertaa vähän kallistui, mutta tyttö hallitsi tilanteen. Nyt tyttö on 2,5 v ja myytiin vihdoin se syöttötuoli, kun oli jo periaatteessa ihan turha (vaikka tyttö sirona siihen hyvin mahtuikin). Koska tyttö ei olisi ylettynyt syömään tavalliselta tuolilta, ostettiin hänelle Ikean korkea lastentuoli. Maksaa muistaakseni 35 € ja on tosi hyvä! Istuu samalla korkeudella kuin syöttötuolissa, mutta helpompi kiivetä, eikä keikkaa. Suosittelen, jos vaan on Ikea lähellä (tai kai noita saa sieltä postimyynnistäkin)!
juuri sen tekia että poika pääse itse siihen kiipeämään ja pois. Eräs pph laittaa tavalliseen tuoliin lasten alle puhelinluettelon että yltävät paremmin.
mikä toimii meillä hyvin kun käy vieraita, on laittaa muovinen autoon tarkoitettu istuinkoroke tavalliselle keittiön selkänojalliselle tuolille. TUkevamman tästä saa kun laittaa esim. pyörän taakse tarkoitetun mustekalan istuimen yli (pehmusteen alta) ja koukut kiinni joko toisiinsa tuolin istuinlevyn alle tai tuolin jalkoja yhdistäviin poikkipinnoihin. JOs ratkaisu olisi jokapäiväisessä käytössä, laittaisin varmaan vielä korokkeen sivuilla olevista turvavyönohjauskahvoista remmit selkänojan pystypuihin kiinni niin koroke ei liu'u eteenpäin. NÄiden istuinten päälliset on tarroilla vaan kiinni ja helppo heittää tarvittaessa koneeseen. Ei ehkä nätein ratkaisu, mutta erittäin toimiva ja lapsi pääsee helposti itse tuoliin ja siitä pois.
Meillä pienikokoinen muksu 1v7kk istuu vielä syöttötuolissa pehmusteen kera niin ei pääse salamana siitä ylös. Tottelee kun sanotaan ettei tuolista lähdetä itse pois.
Lapsi aloittaakin maanantaina perhepäivähoidon, siellä tuleekin varmaan puheeks syöminen niin otan sen asiaks, hoitajalla voipi olla kans jotain ideoita. Jotain koroketta minäkin oon miettiny kun nyt ei olis varaa ostaa mitään uutta tuolia. Katsotaan..
Hei!
Jos syöttötuoli ei ole sellaista mallia että siitä voisi muuntaa lapselle korkean tuolin niin onhan olemassa erilaisia lapsille tarkoitettuja tuoleja, jotkut ovat säädettäviä jolloin ne menevät pitkään ja jotkut taas ovat vain korkeampia kuin tavallinen tuoli jolloin lapsi ulottuu paremmin. Voi tietty kokeilla myös jotain koroketta mutta sellaiset ovat usein vähän kiikkeriä.
t. Sirita