Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epähygieeniset ihmiset

Vierailija
27.03.2023 |

Oltiin reissussa jonka pilasi vatsatauti. Pestiin kyllä käsiä ahkerasti ja käytettiin desiä ja vältettiin kontakteja sairastelun aikana. Reissun jälkeen olen kiinnittänyt huomiota siihen että enimmät ihmiset on hygienian osalta täysin sikoja. Ei pestä noutopöytään mennessä eikä ennen ruokailua käsiä, Yskitään buffetissa ruokiin, niistetään kuntosalilla ja likaisin käsin jatketaan laitteissa, vessat vedetään kansi auki jne. Jos kaikki viitsivät edes perus hygieniaa noudattaa ja jäädä sairaana kotiin, niinolisi kulkutauteja vähemmän. Mikä ihme siinä on että jos mulla on tauti niin ei haittaa vaikka tartutan sen sullekin?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kyllä mä en oo hygieniahullu ja en oo ikinä sairas

22/36 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, okei, myönnetään: Otan buffetissa ruokaa samalle lautaselle.

Sekä joskus kun julkisista vessoista on paperi loppu, en välttämättä pyyhi pimpedooraani. Mutta senhän ei nyt pitäisi ketään haitata, vai?

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en tajunnut tuota ruuan ottamista samalle lautaselle, siis miksei voi ottaa ruokaa lautaselle, jolta on jo syönyt? Siis kun hakee lisää? Vai mitä tässä tarkoitettiin?

Vierailija
24/36 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan päinvastoin, ylihygienisyys on suuri ongelma, jota korona vielä pahensi.

Piltit kasvavat täysin bakteerittomassa laboratorioympäristössä, eikä heille kehity vastustuskykyä mihinkään sairauteen.

Allergiat, astma, suolistosairaudet ja nyt vielä diabetes leviävät kuin osuuskauppa-aate ihan vain ylihygienisen lapsuusajan takia. 

Mä olen lapsena pyörinyt multaisella pellolla, naapurin navetassa ja heinäladossa. Ei todellakaan ollut liian hygieenistä 80-luvulla maaseudulla. Silti todettiin siitepöly-, heinä- ja kissa-allergiat 6-vuotiaana. Aikuisena todettiin astma. Enkä ole muuten vieläkään liian hygieeninen muuta kuin omassa työssä hoitoalalla.

Eli nyt kun sinä, yksi ihminen maapallon kahdeksasta miljardista, olet poikkeus, niin se peruuttaa kaiken?

Älä koskaan yleistä omasta, yksittäisestä kokemuksestasi koko maailmaa koskevia totuuksia.

Liian hygienian on todettu aiheuttavan manittuja ongelmia.

Vierailija
25/36 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norot ja muut oksennustaudit johtuu juuri siitä että käsiä ei pestä tai pestään ne huonosti. Kakkapöpöt leviää pinnoilta käsien kautta. Tutkitusti myös kotona leviää jos vetää WC:ne kansi auki. Itse vedä vessan, etenkin julkisen aina kansi kiinni ja en koske paljain käsin pesun jälkeen hanoihin/ kahvoihin. Buffetissa ottimiin kokemisen jälkeen laitan käsidesiä.

Vierailija
26/36 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ja kumma kun kokoomuslaisten vaaliteltalla haisee aina paska myös puheissa..Koska opisivat puhumaan totta!!!

Vierailija
27/36 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme ja kumma kun kokoomuslaisten vaaliteltalla haisee aina paska myös puheissa..Koska opisivat puhumaan totta!!!

Miksi politiikka vedetään mukaan joka keskusteluun? Perustakaa oma foorumi. Tai kai niitä jo jossain onkin. Nyt puhutaan hygienia-asioista.

Vierailija
28/36 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran lomalla maalaismajotuksessa, eka ja viimeinen kerta.

Ei mitään hygieniaa ruuan kanssa, kaivoivar perunoita ym kasviksia ja pesivät vain huuhtelemalla, eivät millään tavalla desifioineet niitä, luulen että tiskasivat astiatkin niin että laittoivat koneeseen ja eivätkä desifioineet edes haarukkaa jos oli tippunut maahan, ei ne koneessa tuu puhraiksi jos ei käytä koneen desifiointi ohjelmaa, kotona desifioin ennen ja jälkeen pesun.

Vierailija
29/36 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyväkinkö kirjoitti:

Minä taas en tajunnut tuota ruuan ottamista samalle lautaselle, siis miksei voi ottaa ruokaa lautaselle, jolta on jo syönyt? Siis kun hakee lisää? Vai mitä tässä tarkoitettiin?

Jos samalle lautaselle hakee lisää ruokaa on pahempaa kuin olisit uittanut sormiasi wc pöntössä, etkö aattele muita ollenkaan?

Suustasi ja käsistäsi leviää siihen kaikki pöpöt ja sä viet sen lautasen niiden ruokien päälle ja heilutat sitä siinä päällä, ja samalla osoitat kokille mieltä että samaa paskaahan nää ruuat on kun sotkee maut sekasin.

Saisivat noutopöydistä heittää nää sikailiat kylmästi ulos jos edes yrittää sitä.

Vierailija
30/36 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyväkinkö kirjoitti:

Jos samalle lautaselle hakee lisää ruokaa on pahempaa kuin olisit uittanut sormiasi wc pöntössä, etkö aattele muita ollenkaan?

Suustasi ja käsistäsi leviää siihen kaikki pöpöt ja sä viet sen lautasen niiden ruokien päälle ja heilutat sitä siinä päällä, ja samalla osoitat kokille mieltä että samaa paskaahan nää ruuat on kun sotkee maut sekasin.

Saisivat noutopöydistä heittää nää sikailiat kylmästi ulos jos edes yrittää sitä.

Hmm. Raxissa ja vastaavissa saa vaan tasan sen yhden lautasen..

Vierailija
31/36 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksit ja vastaavat ovat pahin bakteerilinko. Henkilökuntakin kouluttamatonta ja vähät välittää hygieniasta. Oksennusbuffet.

Vierailija
32/36 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä ihme siinä on että jos mulla on tauti niin ei haittaa vaikka tartutan sen sullekin?"

Jos haluat rahellisen vastauksen...? Omalta osaltani se on, että tauteja tulee niin tiuhaan lasten myötä, ettei jaksa enää välittää.

Lapsiakin tuli kun et jaksanut välittää...?

Vierailija
33/36 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistämisen jälkeen ei tosiaan kukaan mene käsienpesulle.

Vierailija
34/36 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kaveri ei jaksa siivota, mutta näön vuoksi pyyhkii esim. Pytyn ja lavuaarin jotta näyttäisi puhtaalta.

Mun mielestä samalla vaivalla pesis ihan puhtaaksi asti kerran pari viikossa kuin että päivittäin pyhkäisee rätillä jotta näyttäisi siistiltä.

Yök..

Vierailija
35/36 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakevat vielä samoille lautasille buffeteissa. Hyi kuvotus.

Mitäs kuvottavaa on hekea omalle lautaselleen santsia lisää samalta lautaselta? Jos suolaista suolaisella eikä kastikkeenrippeitä? Sehän säästää ekologiaa, taloutta, aikaa, vaivaa. Hyvä kierrätyksen suhteen. En tajua pointtiasi. 

Vierailija
36/36 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on flunssaa liikkeellä ja silti ihmiset sikailee 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän