Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyykö teidän nuoret teiltä, mitä puoluetta kannattaa äänestää?

Vierailija
26.03.2023 |

Siis n 18-20 vuotiaat

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa vapaasti äänestää kaikkia muita paitsi persuja. Kokoomus on vähän nolo myös, mutta erityisesti persut on yleisen läpän kohde.

Vierailija
2/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neuvonut lapsia, että kokoomusta kannattaa äänestää, koska sukumme ei ole tyhjätaskuista sakkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä me ollaan puhuttu mitä asioita mikäkin puolue ajaa ja olen perustellut miksi itse äänestän kuten äänestän ja 21v päätyi äänestämään samaa puoluetta (eri ehdokasta) vaikka ensin heitteli vitsillä juurikin persuja ja näitä pieniä kristalleja sun muita.

Vierailija
4/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy. Olen sanonut, että se teidän täytyy itse päättää. Asia ei minulle kuulu.

Vierailija
5/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsia kiinnostaa vaikka eivät vielä saa äänestää. Kovasti tekevät vaalikoneita. Hyvähän se on että kiinnostaa.

Vierailija
6/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävät että me äänestämme Keskustaa, itse saavat valita oman puolueensa.

Vierailija
7/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan kyllä paljonkin asiasta, mutta emme tuputa omaa kantaamme. Aikovat näissä vaaleissa kuitenkin kokoomusta kuulemma äänestää, kuten mekin.

Vierailija
8/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyselin vinkkejä aikuisilta lapsiltani, kun oma elämä on ollut vähän turhan kiireistä. Ihan hyviä vinkkejä olen saanut.

Vierailija
9/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan kysynyt, enkä minäkään ole kysynyt mitä ovat itse äänestäneet vai ovatko äänestäneet lainkaan.

Vierailija
10/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kysy koska kaikki äänestämme persuja.

Vierailija
11/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme puhu kotona politiikkaa.

Vierailija
12/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kadulla jo näkevät niin tietää keitä sitten äänestää.

Vierailija
13/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset äänestäköön mitä haluavat, jokaisella on oikeus omaan valintaan oli sitten oma lapsi tai ei.

Itse en halua kuulua tähän aivopesu porukkaan jotka sanovat lapsilleen että pitää äänestää tiettyä puoluetta koska vaarin vaarin vaarikin niitä äänesti. Jos äänestää vastakkaispuoluetta niin sitten äänestää. 

Vierailija
14/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on äänestetty jo demareita x4.

Vierailija
15/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te sitten puhutte?

Vierailija
16/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sanoi ettei äänestä kokoomusta koska ne leikkaavat opiskelijoilta ensimmäisenä.

Vierailija
17/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te sitten puhutte?

Varmaan uskontoa.

Vierailija
18/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole koskaan kysyneet, ovat valistuneita ja osaavat itse päättää. Äänestävät kumpikin eri puolueita, onneksi ei kokoomusta kumpikaan.

Vierailija
19/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyy. Olen sanonut, että se teidän täytyy itse päättää. Asia ei minulle kuulu.

Vähän sama ajattelutapa minulla. Neuvoin tekemään useamman vaalikoneen ja katsomaan tuloksia kokonaisuutena. Ja muistutin, että se, miten ajattelee nyt 18-vuotiaana voi muuttua ajan kanssa, tai sitten ei. Eli että pitää sen mukaan äänestää, mikä itselle tuntuu juuri nyt tärkeältä.

Vierailija
20/21 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maailmanmenosta ja ajankohtaisista asioista puhuttu lasten kuullen ja lasten kanssa oikeastaan ihan pienestä pitäen. Ei sillä tavalla fanaattisesti, että noi on tollasii ja nää tälläsii, ja että vain näitä sais äänestää, vaan lähinnä sillä tavalla filosofisesti pohdiskelen, miten minkäkinlainen politiikka vaikuttaa ja millä tavalla eri kansanosiin ja ihmisryhmiin. Olemme halunneet tuoda monenlaisia näkemyksiä esiin -myös ne, jotka eivät juuri meille ole suotuisia tai jaa meidän arvojamme. Toivon että jos he jotain ovat politiikasta ja elämästä oppineet, niin sen, että asiat eivät ole mustavalkoisia, vaan suurin osa asioista on kompromisseja. Pitää valita vähiten huono vaihtoehto ja niin, että se on vähiten huono mahdollisimman monelle. Näiden keskustelujen pohjalta toivon heidän tekevän äänestyspäätöksensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi