Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sulake vaihdetaan? Voinko saada sähköiskun?

Vierailija
26.03.2023 |

Vanha talo ja seinässä laatikko jossa sulakkeita rivissä. Niissä ei lue mitään. En ole ikinä vaihtanut sulaketta.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat VAROKKEITA siihen riittää että kääntää lauenneen kytkimen takaisin päälle.

Vierailija
2/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkömies pitää soittaa. Ei saa itse vaihtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ei kun et työnnä sormia reikään kun kansi on ruuvattu auki. Korvaa sulake uudella samanlaisella ja käytä voimaa kohtuudella kiinnityksessä

Vierailija
5/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voit vaihdon ajaksi kääntää pääkytkimen nollaan.

Sulakepesä ruuvataan irti ja viallisen sulakkeen tilalle vaihdetaan ehjä, jossa vastaava ampeerimäärä. Sitten vaan ruuvataan takaisin.

Vierailija
6/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän taloyhtiössä ehdottomasti kielletty, että itse vaihtaa sulakkeen. Kiinteistöhuolto hoitaa nuo sähkötyöt.

Vierailija
7/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat pois rikki menneen ja laitat samanlaisen tilalle. Yleensä ovat 10A tai 16A sulakkeita. Kunhan et työnnä sinne sormeasi tai ruuvimeisseliä niin turvallista on. Voit toki katkaista pääkytkimestä sähköt pois jos vaihdon ajaksi jos pelottaa.

Vierailija
8/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsliini kierrä auki ja katso sulakekoko.Ohut on 10 amppeeria mikä yleensä menee tai 16 amppeeria.Hyvä selvittää mikä polttanut kun yleensä ei mene melko helposti rikki kun vialliset laitteet tekee tuota tai ylikuorma.

Vierailija
9/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meidän taloyhtiössä ehdottomasti kielletty, että itse vaihtaa sulakkeen. Kiinteistöhuolto hoitaa nuo sähkötyöt.

Tulppasulakkeen saa lain mukaan vaihtaa maallikko uuteen. Todennäköisesti tuossa on taustalla että sulakkeen palamiseen on jokin syy, joka olisi hyvä selvittää. Ylikuormitus tai joku oikea vika. Lisäksi huoltoyhtiö pysyy kärryillä mitä talossa tapahtuu.

Vierailija
10/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei aina lähde se nasta irti palaneesta sulakkeen päästä. Hankala nähdä mikä niistä on kärvähtänyt....

Vierailija
11/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sulakkeen vaihtoa koeta etsiä mikä laite on pimeänä. Siinä voi olla jotain vikaa, joten ennenkuin se on korjattu, tai irrotettu seinäpistokkeesta, uusikin sulake todennäköisesti hajoaa heti kun käännät pääkytkimen takaisin päälle.

Vierailija
12/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellaisia sulakkeita missä on pieni vipu, miten sellaisen vaihtaminen onnistuu? Miten sen laitteen saa sieltä taulusta irti vai pitääkö olla pimeässä ennen kuin huoltofirman henkilö saapuu?

Vierailija
13/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sellaisia sulakkeita missä on pieni vipu, miten sellaisen vaihtaminen onnistuu? Miten sen laitteen saa sieltä taulusta irti vai pitääkö olla pimeässä ennen kuin huoltofirman henkilö saapuu?

Käännä se vipu ylös.

Vierailija
14/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostat vain sen vivun ylös

Vierailija
15/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikemmaaliman trollit täällä hilluu...

Vierailija
16/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan sulakkeen vo korjata kietaisemalla siihen foliota päälle.

Aiotko vastata väitteestäsi sitten jos joku tuolla niksillä polttaa talonsa kun sähköjohdot seinien sisällä syttyy palamaan...

Vierailija
17/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä toinen käsi taskussa niin ei tule sähköiskua.

Vierailija
18/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhan sulakkeen vo korjata kietaisemalla siihen foliota päälle.

Aiotko vastata väitteestäsi sitten jos joku tuolla niksillä polttaa talonsa kun sähköjohdot seinien sisällä syttyy palamaan...

Väitän silloin edelleen, että sulakkeen voi korjata foliolla. Voin vannoa sen myös käsi raamatulla korkeimmassa oikeudessa.

Vierailija
19/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee kun sähkö menee jalkojen kautta maahan.

Vierailija
20/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee kun sähkö menee jalkojen kautta maahan.

Jos puu tai muovimatto lattia niin ei saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi