Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä aiheesta 12v voisi pitää minuutin puheen?

Vierailija
26.03.2023 |

Mikään mitä minä ehdotan ei kelpaa. Olisiko hyviä ideoita?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että kuinka äidillä on hiivatulehdus vaginassa.

Vierailija
42/53 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihe: Kun mikään äidin ehdottama ei kelpaa. 

Kyllä tuosta minuutin verran keksii puhuttavaa.

Ukrainan Kalush Orchestra jopa voitti Euroviisut yhden jäsenen äidistään kirjoittamilla lyriikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuutissa ei paljon ehdi sanoa.

Jostakin harrastuksesta, kirjasta, tietokonepelistä, kevään tulosta, kesälomasta, lomamatkasta, kotipaikkakunnasta, koronasta, ilmastonmuutoksesta, Itämerestä, Helsingistä, Lapista, Euroviisuista, siis ihan mistä vain. Minuuttiin mahtuu muutama ajatus.

Vierailija
44/53 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tämän tehtävän yläasteelta. Olin unohtanut tehdä tehtävän ja kun hetki koitti mennä puhujan paikalla, puhuin ja esittelin minuutin ajan mandariinin kuorimista. Nämä tehtävät on sarjassa ketä kiinnostaa, kunhan höpöttää minuutin ja minuutti on sairaan lyhyt aika. 

Vierailija
45/53 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika vaikealle tehtävälle 12-vuotiaalle, missä koulussa tämmöisiä on?

Kuulostaa helpolta. 15 min puhe olisi edes hieman haastava. 

Lapsille pitäisi antaa valmis puhe, jota ensin voi harjoitella kotona ja koulussa sitten pitää pois. Tärkeämpää elämän kannalta olisi harjoitella esiintymistä ja saada se puoli ensin haltuun. Nyt menee kaikki aika ja hermot aiheen miettimiseen ja stressaamiseen kelpaako tämä ja varsinainen esiintymisen harjoittelu jää vähäiseksi tai kokonaan pois ja lopputulos on huono.

No mitähän ihmettä nyt taas? Totta kai puheet ja esitelmät laaditaan itse. Ja tätä työtä esimerkiksi minä arvioin. En anna arvioinnissa edes yläkoulussa juurikaan painoarvoa esiintymiselle, koska oppilaat ovat lapsia, enkä voi olettaa heidän olevan luokan edessä kuin kala vedessä. Sen sijaan oletan, että heillä on jotain sanottavaa ja että he valmistautuvat esitykseensä. Tästä työstä annan arvosanan.

T. Äikänope

Vierailija
46/53 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi esiintymistaidot ovat tärkeitä

Vierailija
47/53 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalaisista ja heidän valheistaan

Vierailija
48/53 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Great Reset tai jokin eläin esim. hilleri.

Vierailija
49/53 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille pitäisi antaa valmis puhe, jota ensin voi harjoitella kotona ja koulussa sitten pitää pois. Tärkeämpää elämän kannalta olisi harjoitella esiintymistä ja saada se puoli ensin haltuun. Nyt menee kaikki aika ja hermot aiheen miettimiseen ja stressaamiseen kelpaako tämä ja varsinainen esiintymisen harjoittelu jää vähäiseksi tai kokonaan pois ja lopputulos on huono.

No mitähän ihmettä nyt taas? Totta kai puheet ja esitelmät laaditaan itse. Ja tätä työtä esimerkiksi minä arvioin. En anna arvioinnissa edes yläkoulussa juurikaan painoarvoa esiintymiselle, koska oppilaat ovat lapsia, enkä voi olettaa heidän olevan luokan edessä kuin kala vedessä. Sen sijaan oletan, että heillä on jotain sanottavaa ja että he valmistautuvat esitykseensä. Tästä työstä annan arvosanan.

T. Äikänope

Juuri näin.

Kunhan esityksessä näkyy jonkinlainen rakenteen ja sisällön miettiminen eikä esiintymistä vedetä läskiksi, ollaan jo aika pitkällä.

Vierailija
50/53 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äikänope

sepä siinä just kun ovat lapsia 12v ja kysymyksessä ehkä eka esiintyminen yksin luokan edessä. Puolet ei edes tajua mikä ihme se puhe oikein on. 

Vierailija
51/53 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäynti nykymaailmassa.

Älylaitteet ja some

Mikä on ihmisyyden ydin

Vierailija
52/53 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äikänope

sepä siinä just kun ovat lapsia 12v ja kysymyksessä ehkä eka esiintyminen yksin luokan edessä. Puolet ei edes tajua mikä ihme se puhe oikein on. 

Juu, ihan kylmiltään heitetään luokan eteen. Ei ole käsitelty erilaisia puheita ja esiintymistä mitenkään eikä harjoiteltu esiintymistä mitenkään.

Vierailija
53/53 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsi tykkää tehdä? Itsellä oli aina tosi vaikea keksiä lapsena aihe. Mutta näin aikuisena tajuan, että itseä kiinnostavia aiheita olisi voineet olla esim.

- palapelit

- lukemisen hyödyt (ehkä nykyään esim. pelaamisen?)

- koiraharrastukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi