Mikä on sinulle tärkein asia näissä vaaleissa, minkä perusteella äänestät?
Mikä on sinulle tärkein asia näissä vaaleissa, minkä perusteella äänestät?
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Päivänselvää! Kun rahat on tuhlattu, joudutaan hetken heivaamaan kaiken turhuuden tukeminen ja panostetaan suomalaisten lasten päiväkoti- ja kouluolojen sekä vanhusten- ja sairaanhoidon tukemiseen.
Pienyrityksiä ja -yrittäjiä pitää myös tukea, jotta he voivat kasvaa ja palkata suomalaisia työntekijöitä. Luomuviljelijöitä tukisin myös, tarvitsemme terveellistä, vähemmän myrkkyjä sisältävää, suomalaista ruokaa.
Annan ääneni tällä kertaa Perussuomalaisille. Liike Nyt ja KD olivat myös harkinnassa, mutta nyt kannattaa keskittää äänet.
Tämä, lisänä vielä turvallisuus.
Asetetaan asiat tärkeysjärjestykseen. PerusS.
Itse äänestän sananvapauden puolesta ja myös sillä on väliä että ps ehdokkaat sanovat asiat suoraan eikä kiertele vastauksissa.
Ylen vaalitentissä kun piti vastata kysymykseen kyllä tai ei, niin marin ei osannut edes tähän vastata vaan vastaus oli kyllä ja ei.
Äänestän aina puoluetta, joka ajaa niiden asiaa ketkä ovat itseäni heikommassa asemassa.
Tärkeintä kaikille on että ilmastohömppä loppuu ja saadaan taas elää normaalisti
Koitan löytää jonkun joka ajaa meidän hoitajien asiaa. Myös ympäristöasiat kiinnostaa.
Ei ole mitään erityisesti juuri näissä vaaleissa tärkeää asiaa. Kannatan samoja aatteita kuin ennenkin. Sollidaarisuus.
Minulle tärkeää on turvallinen Suomi jatkossakin. Suomi on tunnettu siitä että lapset voivat kävellä yksin koulusta kotiin ja leikkiä pihalla, tämä turvallisuuden tunne on viime aikoina järkkynyt, siksi äänestän vihervasemmistoa vastaan. Olen katujengejä vastaan ja suomalaisuuden puolesta.
Haluaisin äänestää puoluetta, joka ajaa yksinasuvien asemaa. Sellaista ei ole 😐.
Sukupuoli.
Se ei ole mikään vitsi jota voi vaihtaa vuoden välein, eikä se ole "moninainen", "liukuva", "muu" eikä tunne.
Ihmisiä on monenlaisia, mutta sukupuolia on kaksi.
Sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksien puolustaminen ja edistäminen sekä luonnon köyhtymisen pysäyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän aina sitä ketä on pienipalkkaisen, pienen ihmisen asialla.
Vasemmistoliitto on valintani.
Pahoin pelkään m ettet ole vasemmistoliiton listalla, koska hipiäsi on liian vaalea.
Nämä ovat minulle velkavaalit. Kyse on siitä, halutaanko Suomen olevan vielä joskus pohjoismainen hyvinvointivaltio, jossa rahat käytetään palveluihin eikä korkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän Perussuomalaisia, ainut järjen ääni nykyään Suomessa. Puhuvat asioista niiden oikeilla nimillä, toiset eivät osaa tai halua. Pun&ikit ja virheet vievät maamme perikatoon, ovat sen jo tehneet. Sanna Marin oikein tervetulleeksi ilmoittaa kaikki tänne, ei Suomella ole varaa elättää täällä kehi&tysma&alaisia, Suomi elättää suomalaiset, jotka maksavat myös verot. Haluan myös verorahojen tarkempaa käyttöä, eikä SDP:n tyyliä että RAHAA ON. Missä SDP siellä valhe ja ahneus ja korruptio.
Se oli perussuomalaisten ollessa hallituksessa, kun niitä tänne oikein lappasi. Marinin hallituksen aikana tullut paljon vähemmän.
Ja nyt haluatte hallitukseen kokoomuksen kanssa, joka kyllä paljon mieluummin on ottamassa heitä tänne kuin demarit konsanaan. Työnantajalle oikeus päättää, kenet ottaa töihin. Persuja äänestämällä saa kokoomuksen.
Holtittoman rahankylvämisen lopettamiseksi.
Verenpaineeni takia jätän äänestämättä. En kestä kuunnella politiikkojen valehtelua ja ininää muutenkaan ja vielä vähemmän jaksaisin sitä, jos olisin itse äänestänyt kyseistä pelleä tai hänen puoluettaan.
Toiseksi alueeni ehdokkaita katellessa ne ehdokkaat, joita ehkä voisin äänestää, tulevat valituksi tai jäävät valitsematta ilman ääntäni.
Vierailija kirjoitti:
Mun lompakko.
Politiikka on puhtaasti rahanjakoa. Kaikki muu on äänestäjien huijausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän Perussuomalaisia, ainut järjen ääni nykyään Suomessa. Puhuvat asioista niiden oikeilla nimillä, toiset eivät osaa tai halua. Pun&ikit ja virheet vievät maamme perikatoon, ovat sen jo tehneet. Sanna Marin oikein tervetulleeksi ilmoittaa kaikki tänne, ei Suomella ole varaa elättää täällä kehi&tysma&alaisia, Suomi elättää suomalaiset, jotka maksavat myös verot. Haluan myös verorahojen tarkempaa käyttöä, eikä SDP:n tyyliä että RAHAA ON. Missä SDP siellä valhe ja ahneus ja korruptio.
Se oli perussuomalaisten ollessa hallituksessa, kun niitä tänne oikein lappasi. Marinin hallituksen aikana tullut paljon vähemmän.
Ja nyt haluatte hallitukseen kokoomuksen kanssa, joka kyllä paljon mieluummin on ottamassa heitä tänne kuin demarit konsanaan. Työnantajalle oikeus päättää, kenet ottaa töihin. Persuja äänestämällä saa kokoomuksen.
"Työnantajalle oikeus päättää, kenet ottaa töihin"
Eikös se ole aina niin mennyt että työnantaja päättää kuka sinne töihin pääsee? en minä ainakaan mihinkään paikkaan ole vain kävellyt sisään ja sanonut että minä olen nyt täällä töissä.
Sote-palveluihin ja koulutukseen/tutkimukseen panostaminen, ympäristö ja turvallisuusasiat.