Kannattaisiko tehdä kahta työtä, jotta saisi maksettua velat nopeammin pois ja pärjäisi?
Tässä mietin. Olen laskenut menoni ja tuloni.
Pahan masennuksen aikana otin velkaa todella paljon. Yritin monin keinoin helpottaa oloani koska en vain kestänyt sitä tilaa.
Toivuin kuitenkin ja nyt olen kunnossa, myös yksin, sinkku ja lapseton.
On vakipaikka nyt. Kuitenkin laskin, että menoja on noin 1450€/kk. Nämä ovat pelkästään laskuja.
En omista autoakaan.
Tulot taas verojen jälkeen ovat noin 1900-2200€.
Pärjään minä kyllä jotenkin mutta haluan myös säästää, päästä kalliista veloista eroon.
Ajattelin ehkä tehdä kahta työtä. Jos tekisin vaikka kolme päivää vkossa, se lisäisi tuloja varmaan noin 1000€. Se voisi mennä sivuun lainojen maksua varten.
Pelkään jos uuvun mutta koska olen jättänyt kaikki huonot asiat elämästäni pois, kuten alkoholi, huonot ihmissuhteet sekä huonon ruokavalion, niin uskon jaksavani.
Kunhan saan välillä levähtää ja käydä jossain harrastuksessa.
Kommentit (9)
No sitten tässä lasken taas.
Jos tekisinkin lisätöitä, niin pitäisi nostaa veroprosenttia. Lisäksi työstä menee vielä eläkemaksu.
Vakituisesta palkasta menisi sitten veroa + eläkemaksuista yht. 550€ (kun nyt menee 300€).
Ylimääräisestä työstä, josta tienaisin vaikka tonnin, niin siitäkin menee yhteensä 275€ vähennyksiä.
Tällöin saisin verotusten jälkeen vain 500€ enemmän käteen lisätöitä tehtäessä.
Onhan se iso raha toki mutta tosiaan joutuu paljon tekemään hommia saadakseen ylimääräisen 1000€ käteen. Sitten pitäisi tehdä ainakin neljä krt viikossa toista työtä.
Tässä täytyy miettiä. Kyllä varmaan teen töitä muuallakin mutta täytyy miettiä vähän mikä on järkevää rahan ja hyvinvoinnin välillä.
Itse tein vuoden verran lisätöitä ja maksoin velat pois. Elin maltillisesti ilman tupakkaa ja alkoholia. Harrastin lähinnä ulkoilua ja meressä uimista. Poljin kesällä pyörällä. Tilit laitoin velan maksuun. Ruokaan jätin rahaa. Jos on oikein määrätietoinen niin lisätöitä jaksaa tehdä, jotta saa velat pois.
Lopeta uupuminen , hössötys .Itse eläkkeellä ja teen 12 tuntia päivässä. Lähden kotoa kello 05.30 ja kotona 22.30 pitkien työmatkojen takia 5 päivää viikossa. Pirteä kuin peipponen. Kyllästyin vaan kotona olemiseen ja nyt täysillä . Säästän perijöille rahat.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein vuoden verran lisätöitä ja maksoin velat pois. Elin maltillisesti ilman tupakkaa ja alkoholia. Harrastin lähinnä ulkoilua ja meressä uimista. Poljin kesällä pyörällä. Tilit laitoin velan maksuun. Ruokaan jätin rahaa. Jos on oikein määrätietoinen niin lisätöitä jaksaa tehdä, jotta saa velat pois.
Tällainen itselläkin suunnitelmana.
Olen myös muuttanut paljon elämääni parempaan. Olen nyt yksin, joten ei ole mitään estettä olla tekemättä töitä. Pärjään hyvin 400€/kk ruoka yms.
Muut voi laittaa säästötilille velanhoitoja varten.
Maksan pykälittäin. Ensin yhden lainan, sitten toisen jne.
Harrastuksena kävely ja uinti minulla, kesällä pyöräily. Ei bussikorttia.
Huomaan nytkin kun on kaks päivää vapailla, ei mitään tekemistä. Kävin jo kaupassa, tein ruokaa, opiskelin jne. Ihan hyvin voisin mennä heti huomenna töihin mutta on vapaa.
Soitan kuitenkin huomenna itselleni lisätöitä johonkin kävelymatkan päähän.
Ei tarvitse kuin vajaa pari vuotta tehdä kahta työtä niin velat on maksettu.
Onneksi olkoon muuten sinulle, hienoa työtä!
-ap
Teen 2 työtä.
Olen ison rakennuksen neuvonnassa ja teen eräälle vakuutusyhtiölle töitä, käsittelen hakemuksia.
Teen töitä n 12 h päivässä ja saan tuplapalkan.
Vakuutusyhtiön kellonortissa näkyy kuinka kauan olen ollut töissä ja neuvonnassa lähinnä olen tiskin takana.
Vakuutusyhtiön työ ei haittaa neuvonnan työtä.
Yritän pitää kesäloman yhtä aikaa kummassakin työssä
Vierailija kirjoitti:
Teen 2 työtä.
Olen ison rakennuksen neuvonnassa ja teen eräälle vakuutusyhtiölle töitä, käsittelen hakemuksia.Teen töitä n 12 h päivässä ja saan tuplapalkan.
Vakuutusyhtiön kellonortissa näkyy kuinka kauan olen ollut töissä ja neuvonnassa lähinnä olen tiskin takana.
Vakuutusyhtiön työ ei haittaa neuvonnan työtä.
Yritän pitää kesäloman yhtä aikaa kummassakin työssä
Hyvä, että olet saanut tuon toimimaan.
Itse yritän tässä saada läheltä töitä niin olisi helpompaa ja voisin tehdä tuplavuoroja kun ei mene matkoihin niin paljoa aikaa. Jospa tämä nyt onnistuisi.
-ap
Tee ihmeessä, jos tunnet jaksavasi. Ja maksa velat pois lumipallosysteemillä, ellet jo teekin niin. Itse sain vihdoin työpaikan ja keskityn myös velkojen maksuun. Kotona on tosin myös 2 lasta, joten ylimääräistä ei oikein jää ja toista työtä en jaksa, mutta joka tapauksessa saan lyhennettyä velkoja koko ajan. Tsemppiä ap:lle!
Kannattaa, jos velat saa maksettua pois alle vuodessa. Ei kannata, jos pitää vuosia raataa.
Kannattaa, jos töitä on, eikä ole aikarajoitteita.