Kohdellaanko hoikkia/laihoja ihmisiä kauniimmin?
Muistan kun itse masennuksen takia laihduin lähes luurangoksi, niin kyllä sai kuulla miten kaunis sitä onkaan, jonon ohi päästettiin, ihmiset oli mukavia. Painoindeksi taisi olla jotain 16 luokkaa, eli ei todellakaan hyvä. Nykyään normaalipainoisena olen jälleen tavallinen tallaaja. Ja no, vanhat vaatteet ei enää mahdu päälle.
Kommentit (8)
Kyllä! Normaalipainoisena minua kohdeltiin kuin ihmistä, nyt ylipainoisena olen lähes näkymätön.
Luultavasti osa katsoo uraa, varallisuutta ja siisteyttä. Vaikka on köyhiä. Sitten hampaat.
Hoikka ja kaunis ovat yleensä sama asia. Lihavan ihmisen kasvonpiirteet häviävät, joten lihava ei voi olla kovin kaunis.
Kyllä kohdellaan paremmin. Se on ihan luonnollista eikä siinä ole mitään väärää tai hävettävää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Normaalipainoisena minua kohdeltiin kuin ihmistä, nyt ylipainoisena olen lähes näkymätön.
Mikä ihme tuo nyt on?
Miksi et pysynyt normaalipainoisena?
On nähty sekin, että ylipainoiset kohtelevat hoikkaa epäkunnioittavasti. Huomauttelevat ulkonäöstä. Oletpa laiha, oletpa lyhyt, oletpa pitkä, oletpa epäsuhtainen. Yrittävät kai loukata ennen kuin heitä ehditään loukata? Kehorauha kaikille.
Joo, nuorena kauniina ja laihan ilkeät lihavat vanhemmat tantat hyökkäsivät kimppuun joka paikassa ja sabotoivat.
Ei. Tai joskus tuli jotain huomauttelua painosta, mutta ei positiivisessa mielessä, kun olin laiha. Nykyään normipainoinen. Ei huomauttelua mihinkään suuntaan.
Kohdellaan vaikka en kyllä ikinä ole kehuja ventovierailta saanutkaan. Hoikkana ihmisten suhtautuminen/asenne oli aivan erilaista mitä se on kun ylipainoisena jolloin ei tavallaan tule edes nähdyksi ihmisenä vaan joko ignoorataan kokonaan tai sitten katsellaan nokkavartta pitkin.