Kysymys masentuneille tai masennuksen läpikäyneille!!
Siis nyt puhutaan kovasti mediassa masennuksesta ja uupumuksesta..
Mutta minua kiinnostaa tietää näin tietämättömänä asiasta että mitkä syyt kenelläkin johtaneet masennukseen - tarinoitahan on lukuisia..
JA mikä kiinnostaa niin on myös se mitä olet tehnyt masennuksen aikoihin.. Miten syönyt, liikkunut, katsonut telkkaria, tavannut läheisiä, muita ihmisiä jne.. Voisiko jokin näistä olla syy masennuksen syvenemiseen?
Kommentit (22)
eikä pelkästään masennuksesta... kuulostaa hiukan yleistyneeltä ahdistuneisuushäiriöltä (pelottaa ilman syytä) tai pakko-oireiselta häiriöltä (liikunta, siivous, syömishäiriöt).
Ehkä ei ole liian myöhäistä vieläkään hakea apua olipa tilanteesi nyt akuutti tai ei?
T. F 41.1
Mulla ei ole läheisiä ystäviä. Se kuuluu taudinkuvaan ja siihen ettei pysty luottamaan ihmisiin. Jonkinlaisia ystäviä on, ja hyvinäkin aikoina joudun ponnistelemaan kutsuakseni heitä vierailulle tai muuten järjestääkseni jotain yhteistä toimintaa. Itse tapaaminen voi olla kiva ja piristävä, sen pari tuntia minkä se kestää. Mutta jos tavataan illalla, jännitän aivan possuna koko päivän. Jos kutsun omaan kotiin kaveita, olen seuraavan päivän usein ihan puhki, vaikka oli kivaakin. Tavatessani rakasta vanhaa , kaukana asuvaa ystävääni kerran pari vuodessa, huokaisen helpotuksesta kun hän lähtee takaisin kotiinsa tai itse lähden kotiin hänen luotaan. Vaikka oli kaikin puolin kivaa yhdessä. Mulle ihmisten kanssa oleminen käy _työstä_.