Isovanhemmat eivät ota toista lasta yökylään, koska..
toinen lapsistamme on poika! Mä alan olla tosi kypsänä tähän hommaan. Suvussamme kaikki muut lapsenlapset ovat tyttöjä, mutta meillä on molempia sukupuolta olevia.
Tänään ilmoittivat että milloinkas se mummin pikku prinsessa tulee yöksi niin minä sanoin, että molemmat tulevat tai sitten ei tule tyttökään. Siihen mummo vastasi, että ei pärjää pojan kanssa koska on niin mahdoton lapsi. Miten 1- vuotias voi olla mahdoton jos hän ei osaa vielä kävellä eikä muutenkaan ole joka paikkaan menossa. Ärsyttää!!!
Kommentit (28)
terv. nimimerkki 3:n terhakkaan leikki-ikäisen äiti
ovat kelvanneet yökylään sukupuoleen katsomatta. Viime kesänä poika 3v. oli usein omasta tahdostaan mummin luona yökylässä kun taas tyttö 5v. ei tahtonut jäädä vaikka pyydettiin. Meillä pienempi siis paljon innokkaampi kyläilijä kuin isompi ja ollaan annettu olla mummin luona kun kerran tykkää. Ei minunkaan äidillä kokemusta pienistä pojista ennen minun lapsia mutta hyvin tulevat juttuun pojan kanssa ja meillä vielä tuo keskimmäinen aikas hankala tapaus mutta silti mummi siitä tykkää yhtä paljon kuin tytöstä ja vauvastakin.
Vierailija:
eivätkä muut hoitajat ole vielä hyvästä.Nyrkkisääntö on, että yksi per ikävuosi eli yksivuotiaana yksi yö, kaksivuotiaana kaksi jne.
Ihan mustaa paskaa...
Kyllä olisi elämä hankalaa. Ja Suomi täynnä traumatisoituneita lapsia, puhumattakaan muista maista. Ei näin hulluja äitejä ole kuin av-palstalla.
vai kuinka moni av mamma on lastenpsykiatri tai - psykologi?
Eli periaate niin monta yötä kuin on ikävuosiakin. Luulin tuon olevan yleisessä tiedossa, mutta eipä näköjään olekaan.
Eikä se tarkoita, kuinka monta yötä lapsi voi olla yökylässä vuodessa vaan se tarkoittaa sitä, että kuinka monta yötä putkeen voi minkäkin ikäinen lapsi olla erossa vanhemmistaan.
Ja nuohan perustuvat pitkän linjan tutkimustuloksiin, ei mutu- tiedolla päättelyyn.
ehkäpä haluavat ja jaksavat tosiaan vain yhden, ja ottavat mieluummin isomman lapsen, pojan vuoro sitten kun kasvaa isommaksi. Itse olisin iloinen, jos meiltä pääsisi edes yksi lapsi joskus mummolaan, eipä tulisi mieleen alkaa valittamaan niin upeasta tilanteesta.
ja toiseksi noista " suomalaisista nyrkkisäännöistä" ..ai 2 -vuotias 2 yötä, 6 -vuotias 6 yötä..kuulostaa aika paljolta keskieurooppalaisen korvissa..tai ainakin maksimilta! Minusta 6 -vuotiaalle 3 yötä mummolassa on sopivan pitkä, enempi vasta myöhemmin...
eipä sillä väliä, jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Ja lapset on kovin erilaisia, niin kuin me vanhemmatkin.