Teettekö koskaan Italianpataa?
Kommentit (51)
Muutaman keran kuussa sitä, hawai tai meksiko. Ne ovat löysempänä versiona mainoita sooseja pottujen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en tee valmiista pussista. Niin helppo tehdä ja saa maukkamaan kun tekee itse.
Olisiko sinulla reseptiä jakaa miten tehdään itsetehty italianpata?
Netissä on ohjeita. Kotikokki mm.
Teen sillointällöin. Halvemmaksi tulee tehdä pussista, kuin ostaa kalliit paprikat ym. Hyvää arkiruokaa.
En, koska lapset ei tykkää siitä.
Jos laitatte sinne sitä teollisuusjauhelihashittiä niin ei varmasti maistu hyvältä! Tuore jauheliha ja hiukan yrttimaustettua tomaattimurskaa joukkoon niin avot.
Vierailija kirjoitti:
Jos laitatte sinne sitä teollisuusjauhelihashittiä niin ei varmasti maistu hyvältä! Tuore jauheliha ja hiukan yrttimaustettua tomaattimurskaa joukkoon niin avot.
Tarkoitatko tuoreella jauhelihalla sitä, mitä ostetaan lihatiskiltä?
Minä en sitä koskaan osta, koska eräs lihatiskillä töissä olija sanoi, että se on vanhaa lihaa, joka ei ole mennyt kaupaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, et saa maukkaampaa vaikka niin luulet. Se, että lisäilet sinne itse hernemaissipaprikat ja pari basilikanlehteä, ei tee siitä parempaa
En laita hermemaissipaprikaa..
Teko lähtee jauhelihasta ja tomaattimurskasta, sitten pilkotaan paprikaa, porkkanaa ja chiliä, sekä makeuttamaan esim ananasta, jos haluaa rakettispagetin sijaan simpukanmallisia yrtit oman maun mukaan.
se valmispussi on niin tunkkainen! ja maissi erikoisen maukasta ole tuossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, et saa maukkaampaa vaikka niin luulet. Se, että lisäilet sinne itse hernemaissipaprikat ja pari basilikanlehteä, ei tee siitä parempaa
En laita hermemaissipaprikaa..
Teko lähtee jauhelihasta ja tomaattimurskasta, sitten pilkotaan paprikaa, porkkanaa ja chiliä, sekä makeuttamaan esim ananasta, jos haluaa rakettispagetin sijaan simpukanmallisia yrtit oman maun mukaan.
se valmispussi on niin tunkkainen! ja maissi erikoisen maukasta ole tuossa
pakasteherneet unohtui joukosta - voi köyttää myös sokeriherneitä vaihteluksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinulla reseptiä jakaa miten tehdään itsetehty italianpata?
Käytä hakukonetta. Itse käytän jotain muuta kuin Googlea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko tuoreella jauhelihalla sitä, mitä ostetaan lihatiskiltä?
Minä en sitä koskaan osta, koska eräs lihatiskillä töissä olija sanoi, että se on vanhaa lihaa, joka ei ole mennyt kaupaksi
Blaa,blaa, tuotahan te paskansyöjät aina täällä laulatte, on olemassa myös hyviä kauppiata ja kyllähän sen nyt prkele näkee ja maistaa että onko se tuoretta vai ei, mutta aivan erimakuista se on kuin se suojakaasuun ties milloin pakattu teollisuusshitti.
En tee. Joskus teen Meksikonpataa tai Havaijinpataa.
Vierailija kirjoitti:
Teen sillointällöin. Halvemmaksi tulee tehdä pussista, kuin ostaa kalliit paprikat ym. Hyvää arkiruokaa.
joo jos tykkää vauvaruoasta, että kaikki yhta pientä silppua ja siihen kasvismöärään nähden, itse tehtynä paljon halvempaa osta erillisinä pakasteena maissi, herne, paprika niin ei tartte kuin pari ruokalusikallisyta laittaa kutakin sen verran kasviksia niissä valspusseissa on eli maksat rakettspagetista ylihintaa
Aikoinaan tehtiin ja lisättiin kyllä siihen jotain vaikka pastaa tai kasviksia, että riitti usemmalle. Nykyiseen ruokavalioon on liian suolaista.
Teen silloin tällöin, lisään siihen enemmän spagettia ja n kilon verran kasviksia, ihan hyvää se on.
https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009141847.html
"Lihatiskien jauheliha isolta osin kelvotonta – Kesko: ”Pakattu on ykkösvaihtoehto”"
Ex teki aina noita valmispatoja, jos oli hänen kokkausvuoro. Ja tottakai siitä rasvaisimmasta jauhelihasta. Jotenkin en vaan vieläkään ole tehnyt noita sen jälkeen, se rasvaisuus oli vaan niin ällöä. Vaikka tottakai nyt sen voisin tehdä eritavalla.
En , koska JOKA IKISEEN VALMIS italianpata aineksiin On tungettu paprikaa ja chiliä olen ALLERGINEN kummallekkin ja aina saa lukulasit päässä kaupassa tiirata mitä jokin valmisruoka sisältää! ja kaikki juustonaksutkin on pois laskusta.
Teen kyllä. Lisään vielä kasviksia ite.
Aiheesta on biisikin.
Klamydia -Kuljukka
...."treffien päätteeksi joutuu ITALIANPATAAN!"
Terkut vaan täältä suomalaisen yksinhuoltajanaisen kodista, meillä syötiin tänään italianpataa itsetehtynä. Pilkoin sipulit, keltaisen ja punaisen paprikan ja kuullotin oliiviöljyssä. Sitten lisäsin jauhelihan, tomaattisoseen ja - pyreen. Mausteet, spagetit ja vettä. Lopuksi herneitä. On niin helppo tehdä ja maukas että en prismasta valmista osta. Todistan siis väitteesi vääräksi.