Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teettekö koskaan Italianpataa?

Vierailija
26.03.2023 |

Teen joku päivä, ostin jo pussin ja jauhelihan.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstan naiset ovat niin kultturelleja etteivät nyt mitään italianpataa tee. Tuoreista aineksista itse aina alusta saakka jne...

Kuitenkin italianpata on myydyimpiä ns valmisruokia ja koko ajan saa olla tilaamassa hyllytäyttöä.

Terkut vaan täältä prismasta...

Terkut vaan täältä suomalaisen yksinhuoltajanaisen kodista, meillä syötiin tänään italianpataa itsetehtynä. Pilkoin sipulit, keltaisen ja punaisen paprikan ja kuullotin oliiviöljyssä. Sitten lisäsin jauhelihan, tomaattisoseen ja - pyreen. Mausteet, spagetit ja vettä. Lopuksi herneitä. On niin helppo tehdä ja maukas että en prismasta valmista osta. Todistan siis väitteesi vääräksi.

Vierailija
22/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman keran kuussa sitä, hawai tai meksiko. Ne ovat löysempänä versiona mainoita sooseja pottujen kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en tee valmiista pussista. Niin helppo tehdä ja saa maukkamaan kun tekee itse.

Olisiko sinulla reseptiä jakaa miten tehdään itsetehty italianpata?

Netissä on ohjeita. Kotikokki mm.

Vierailija
24/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sillointällöin. Halvemmaksi tulee tehdä pussista, kuin ostaa kalliit paprikat ym. Hyvää arkiruokaa.

Vierailija
25/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska lapset ei tykkää siitä.

Vierailija
26/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitatte sinne sitä teollisuusjauhelihashittiä niin ei varmasti maistu hyvältä! Tuore jauheliha ja hiukan yrttimaustettua tomaattimurskaa joukkoon niin avot.

Vierailija
27/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laitatte sinne sitä teollisuusjauhelihashittiä niin ei varmasti maistu hyvältä! Tuore jauheliha ja hiukan yrttimaustettua tomaattimurskaa joukkoon niin avot.

Tarkoitatko tuoreella jauhelihalla sitä, mitä ostetaan lihatiskiltä?

Minä en sitä koskaan osta, koska eräs lihatiskillä töissä olija sanoi, että se on vanhaa lihaa, joka ei ole mennyt kaupaksi

Vierailija
28/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, et saa maukkaampaa vaikka niin luulet. Se, että lisäilet sinne itse hernemaissipaprikat ja pari basilikanlehteä, ei tee siitä parempaa

En laita hermemaissipaprikaa..

Teko lähtee jauhelihasta ja tomaattimurskasta, sitten pilkotaan paprikaa, porkkanaa ja chiliä, sekä makeuttamaan esim ananasta, jos haluaa rakettispagetin sijaan simpukanmallisia yrtit oman maun mukaan.

se valmispussi on niin tunkkainen! ja maissi erikoisen maukasta ole tuossa

Vierailija
29/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, et saa maukkaampaa vaikka niin luulet. Se, että lisäilet sinne itse hernemaissipaprikat ja pari basilikanlehteä, ei tee siitä parempaa

En laita hermemaissipaprikaa..

Teko lähtee jauhelihasta ja tomaattimurskasta, sitten pilkotaan paprikaa, porkkanaa ja chiliä, sekä makeuttamaan esim ananasta, jos haluaa rakettispagetin sijaan simpukanmallisia yrtit oman maun mukaan.

se valmispussi on niin tunkkainen! ja maissi erikoisen maukasta ole tuossa

pakasteherneet unohtui joukosta - voi köyttää myös sokeriherneitä vaihteluksi

Vierailija
30/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sinulla reseptiä jakaa miten tehdään itsetehty italianpata?

Käytä hakukonetta. Itse käytän jotain muuta kuin Googlea.

Vierailija
31/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko tuoreella jauhelihalla sitä, mitä ostetaan lihatiskiltä?

Minä en sitä koskaan osta, koska eräs lihatiskillä töissä olija sanoi, että se on vanhaa lihaa, joka ei ole mennyt kaupaksi

Blaa,blaa, tuotahan te paskansyöjät aina täällä laulatte, on olemassa myös hyviä kauppiata ja kyllähän sen nyt prkele näkee ja maistaa että onko se tuoretta vai ei, mutta aivan erimakuista se on kuin se suojakaasuun ties milloin pakattu teollisuusshitti.

Vierailija
32/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee. Joskus teen Meksikonpataa tai Havaijinpataa.

Vierailija
33/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen sillointällöin. Halvemmaksi tulee tehdä pussista, kuin ostaa kalliit paprikat ym. Hyvää arkiruokaa.

joo jos tykkää vauvaruoasta, että kaikki yhta pientä silppua ja siihen kasvismöärään nähden, itse tehtynä paljon halvempaa osta erillisinä pakasteena maissi, herne, paprika niin ei tartte kuin pari ruokalusikallisyta laittaa kutakin sen verran kasviksia niissä valspusseissa on eli maksat rakettspagetista ylihintaa

Vierailija
34/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tehtiin ja lisättiin kyllä siihen jotain vaikka pastaa tai kasviksia, että riitti usemmalle. Nykyiseen ruokavalioon on liian suolaista.

Vierailija
35/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen silloin tällöin, lisään siihen enemmän spagettia ja n kilon verran kasviksia, ihan hyvää se on.

Vierailija
36/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009141847.html

"Lihatiskien jauheliha isolta osin kelvotonta – Kesko: ”Pakattu on ykkösvaihtoehto”"

Vierailija
37/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex teki aina noita valmispatoja, jos oli hänen kokkausvuoro. Ja tottakai siitä rasvaisimmasta jauhelihasta. Jotenkin en vaan vieläkään ole tehnyt noita sen jälkeen, se rasvaisuus oli vaan niin ällöä. Vaikka tottakai nyt sen voisin tehdä eritavalla.

Vierailija
38/51 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En , koska  JOKA IKISEEN VALMIS italianpata aineksiin On tungettu paprikaa ja chiliä olen ALLERGINEN kummallekkin ja aina saa lukulasit päässä kaupassa tiirata mitä jokin valmisruoka  sisältää! ja kaikki juustonaksutkin on pois laskusta.

Vierailija
39/51 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kyllä. Lisään vielä kasviksia ite.

Vierailija
40/51 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta on biisikin.

Klamydia -Kuljukka

...."treffien päätteeksi joutuu ITALIANPATAAN!"