Aloitin laihduttamisen vähähiilarisesti ja nyt
on hieman huono olo.
Olen juonut vettäkin jo litran kahvin ja teen lisäksi.
Kaipa elimistö tottuu.
Olenkin aina juonut liian vähän.
Kommentit (15)
vähennät rasvaa, lisäät kasviksia ja vihanneksia. 1 karkkipäivä viikossa
Muista vaan sitkeästi juoda paljon, ja etenkin kahvikupillista kohti aina saman verran vettä. Kahvi itse asiassa lisää nestehukkaa.
Jatka vaan valitsemallasi tiellä, tulet huomaamaan että se kannattaa!
Vissystäkin voi olla apua. Kyllä se parissa päivässä menee ohi, tai jos ei mene niin pyydä apua karppikonkareilta.
Ja tuosta elintapojen muuttamisesta tuolle jollekin: sitähän vhh-ruokavalio nimenomaan on. Olen syönyt hiilaritietoisesti nyt kaksi vuotta, ja tämä ruokavalio sopii minulle, ihan koko elämäksi. En voi sanoa laihduttaneeni tällä ruokavaliolla, koska se aika, jona paino tippui, ei tuntunut laihduttamiselta. Minä vain aloin syödä oikealla tavalla, voin paremmin ja paino tippui hups vaan 20 kg. Siihen asti olin pyrkinyt syömään toisella tavalla oikein, hiilihydraattipainotteisesti ja vähärasvaisesti. Se vain ei sopinut minulle.
Et kai vain syö vähähiilarisesti JA vähärasvaisesti? Se ei toimi.
Onko ihmisiä jotka pitävät normalina sitä et eletään pelkällä kahvilla ja vedellä? Älyrajoitteista sakkia täällä! Laihtua voi normaalistikin, ilman yhtään huonoa oloa, päinvastoin, normaalista " laihduttamisesta" tuee hyvä olo!! Kyllä kroppa kertoo jos jokin on pielessä!! Ja teillä on vain yksi sellainen, joten sitä pitää kohdella hyvin!!!!
syöny mitään. Miksi on niin huono olo jos olet syönyt oikealla tavalla?
Muista syödä joka aterialla myös kasviksia. Puoli kiloa päivässä on hyvä vanha nyrkkisääntö. :)
Ootko ihan tosissaan perehtynyt aiheeseen? Varmaan on huono olo noilla eväillä, jos et mitään vihreää syö seuraksi.
Käypäs vielä kerran karppaus infossa tai lainaa vaikka joku aihetta käsittelevä kirja. Tähän sotaan ei kannata lähteä soitellen.
Vertaisin sitten omaan ruokavaliooni.
En ole karppi enkä millään ruokavaliolla, mutta painoa täytyisi saada alas ja olen kuullut paljon hyvää karppaamisesta.
Kiitos.
Minä karppina syön liian vähän, siksi olen huono esimerkki edelliselle kysyjälle, ei vaan ole nälkä
saatan syödä vain kukkakaali-parsakaalia jauhelihalla tai pari ruisleipää päivän aikana.
Tyypillinen arkipäivä on tätä luokkaa:
Aamulla kermakahvia ja viili.
Lounaaksi jauhelihakeittoa (runsaasti erilaisia kasviksia ja jauhelihaa, ei perunaa). Kaveriksi juustosiivuja tms. jos on kova nälkä.
Päivälliseksi yleensä samaa kuin lounaaksi, ehkä jälkkäriksi maustamatonta jugurttia tai hedelmä.
Iltapalaksi 2 munan munakas.
Viikonloppuna taas:
Aamulla ei mitään.
Lounaaksi kermakahvia ja vaikkapa pari nakkia ja porkkanaa.
Päivälliseksi jotain hyvää liharuokaa, tänään possun sisäfilepihvejä kermassa sekä runsaasti kasviksia. Korostan sanaa " runsaasti" , se tarkoittaa helposti 2-3 lautasellista, kaverina voita tai öljyä.
Iltapalaksi vaikkapa karppipohjalle tehtyä pizzaa.
Tuo karppaajan päivä näyttäisi aika hyvältä, eikä kauhean vaikealta toteuttaa. Laitan oman hyvän päivän ruoat vertailuksi (en siis ole karppi, vielä, tämä on ihan normaali päivä jos ei tule stipluja** ts. lähinnä siideriä tulee juotua aika paljonkin)
aamupäivä
moniviljaleipää, kinkkua/juustoa, philadelphia tuorejuustoa
ja/tai oliiviöljyssä paistettua munakasta
tuoremehua
maitokahvia (yli puolet maitoa)
lounas klo 14:
uunilohta tai grillattua kokolihaa ja kasviksia ja riisiä
TAI munapastaa, vähän juustoraastetta, ei kastiketta
maitokahvi
alkuilta
100-150g salaatteja, kaalia tai raasteita, vihreitä papuja ym.(otan lounaalla työpaikan seisovasta pöydästä, kun ennen töistä lähtöä iskee aina nälkä ja salaatti on terveellisempää ja paremmin vie nälän kuin suklaa)
ilta
(tummaa) riisiä, tonnikalaa, philadelphiaa, herneitä
Valitettavasti vaan noita hyviä syömispäiviä on kuitenkin harvemmin, ja paino vaan nousee. Asun ulkomailla ja tummaa leipää ei ole saatavilla. Eikä viiliä :( Usein tuleekin syötyä jo aamupalaksi täytetty patonginpuolikas, lounaaksi lisää leipää ja kasviksia, illalla juotua kuivaa siideriä ja syötyä milloin mitäkin, pihviä kermakastikkeella, ranskiksia ym.
Kymmenet dieetit kokeiltuani tiedän että mikään ei ole niin typerää kuin laihduttaminen. Ja tehotonta.