Ehdottakaa edullista ruokaa joka ei ole pahaa
Kommentit (72)
Perunapurjosipulipakastesekoitus öljyttyyn vuokaan, päälle kerma-mausteseos, ja päälle juustoraastetta sekä kalapuikkoja jos raha riittää.
Shakshuka on herkullista. Toinen vähän vastaava on melanzone, mutta se ei ole erityisen halpaa. Sipulikeitto, creme fraichea nokare ja hyvää leipää. Raastekeitot ja kasvisborssikeitto. Kevättä kohden parsaruoat on hyviä, mutta vähän riippuu miten pystyy edullisesti toteuttamaan.
Tomaattikeitto. Mä teen Gordon Ramsayn ohjeella:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa, kun minusta kaikki on hyvää. Pahat löytyy vasta tarpeeksi kalliista, kuten kaviaari ja raa'at osterit
Makusi on yhtä kehittynyt kuin kolme vuotiaalla.
Nuudelia kookosmaitokastikkeessa ananaksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko on aivan herkullista, mutta ei ole mikään pikaruoka.
Minä vaan en tykkää vanhasta ruti kuivasta ja kovasta kaalista vaan uuden kaalin laatikko on kaikkein parasta.
En tiedä, miten sinä teet kaalilaatikon muttei minun tekemä ainakaan ole kuivaa, vaikka olisikin "talvikaalista" tehty. Aineksiahan ei toki kaalilaatikkoon sekoiteta raakana ja nakata suoraan uuniin, vaan keitetään riisi, ruskistetaan jauheliha ja kuullotetaan kaali sekä sipuli ensin. Sitten uuniin pariksi tunniksi tai kunnes on pehmeää ja kiinteää.
Joskus olen saanut kaalilaatikkoa, jossa puolikovat kaalinkiekaleet lilluivat liemessä, eikä sitä kyllä syö susikaan oli kaali sitten uutta tai vanhaa.
Katso Tiktokista Tinskun keittiössä : viidelle ruokaa vitosella 🙋🙂! Olen laitellut niitä.
mm. Kaalilaatikko, hernekeitto, makaronilaatikko, perunat ja jauhelihakastike
Kikherne currylle myös täältä ääni.
Paistettuja muikkuja ja perunaa
Tai silakkapihvit
Kalatiskillä on edullisiakin kaloja
Halvin mozzarella-basilika-salaatti
Vierailija kirjoitti:
porsaan kylkipalat ei ole nitraattisuolaa joten terveellisempää kuin pekoni mutta paistuu yhtä rapeaksi jos tekee hyvin
Onko se siis kasvisruoka? Vai kenties kalaruoka? Niitä kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
mm. Kaalilaatikko, hernekeitto, makaronilaatikko, perunat ja jauhelihakastike
Lue aloitus uudestaan. Oikein ajatuksen kanssa.
Kuohukermaa ja päälle kilo sokeria.
Pippureista puheen ollen usein varoitetaan suolan runsaasta käytöstä ja kehotetaan korvaamaan se esim. yrteillä ja mausteilla. Olin käyttänyt yhtä pippurisekoitusta reippaasti ennenkuin kerran katsoin purkista ravintosisällön. Meinasin lentää pyllylleni, siinä on suolaa 20g/ 100g, eli viidesosa. Kyseessä Santa Maria merkki.
Vierailija kirjoitti:
Syö silakoita
Silakkafileet on kyllä hyviä. Harva kai niitä enää ostaa, harvoin saa kalatiskiltä.
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikkoon voi laittaa osan lihasta sekaan soijarouhetta tai pelkästään sitä niin on edullisempaa.
Tai metsäsieniä silputtuna, niin on vielä edullisempaa.
Juustokuorrutettu sei perunoilla.
400 g pakasteseitä
Puolikas purjo (pituussuunnassa leikattu)
2 dl juustoraastetta
2dl ruokakermaa
Valkopippuria
Suolaa
Currya
Puoli ruukkua tilliä
(Sitruunapaloja)
Paloittele sei neljään osaan (xtran on jo valmiiksi paloiteltu) mausta suolalla, pippurilla ja currylla. Leikkaa purjo viipaleiksi ja lämmitä purjon paloja mikrossa puoli minuuttia. Laita ne sitten kalojen päälle. Lisää tillisilppu. Kaada kaksi dl kermaa päälle ja sitten juustoraaste päälle. Paista noin puoli tuntia 200 asteessa. Tarjoile perunoiden ja sitruunalohkojen kera.
Kaurapuuro veteen tehty ja pitkään haudutettu