"En halua tehdä lapsia näin kuvottavaa maailmaan"
Mitä sanoisitte nuorelle aikuiselle joka sanoo noin? Hänen mielestään maailma on mennyt hirveän suuntaan woketuksen, transideologian ja ydinasevarustelun myötä, ettei halua lapsia vaikka onkin lapsirakas. Minua surettaa. Yritän sanoa että hänen lastensa sukupolvi voi muuttaa suunnan, mutta hän ei usko siihen kun lapsen kasvattamista säännellään nykyään yhteiskunnan taholta tähän tiettyyn suuntaan koulussa ja mediassa. Hän haluaa ettei häneltä jää ketään tähän sairaaseen maailmaan riepoteltavaksi.
Kommentit (23)
Oma valintansa, ei kai siihen mitään sanomista ole.
En sanoisi mitään. Senkun on hankkimatta jos ei halua.
Kunnioittaisin toisen mielipidettä ja tahtoa.
Jos ei halua lapsia, niin ei halua. Olkoon syy mikä tahansa niin se ei ole minun asiani alkaa väittelemään vastaan.
Perheen perustaminen ei ole mikään leikin asia.
Ihan samoin argumentein nuoret perustelivat lapsettomuuttaan ainakin 80-luvulla. Silti suurimmalla osalla noista ihmisistä on nykyisin lapsia ja joillain jo lapsenlapsiakin.
Jokaisen oma valinta. En itsekään halunnut lapsia tänne kärsimään, tosin eri syistä.
Fiksu valinta. Ihmisiä on muutenkin liikaa.
Kasariteini kirjoitti:
Ihan samoin argumentein nuoret perustelivat lapsettomuuttaan ainakin 80-luvulla. Silti suurimmalla osalla noista ihmisistä on nykyisin lapsia ja joillain jo lapsenlapsiakin.
80-luvulla ei ollut tällaista.
maailmaonpilattu kirjoitti:
Kasariteini kirjoitti:
80-luvulla ei ollut tällaista.
Kyllä oli. Pelättiin Neuvostoliittoa, ydinsotaa, happosateita ja maailmanloppua.
Maailma on kova paikka joillekin. Ehkä hän haluaa suojella herkkiä sieluja. Katso vaikka säätä ensin ja muuta.
Tunnen paljon ikäisiäni jotka eivät lapsia halua, mutta ei siihen mikään "woketus" ole syynä vaan se, että kaikki aika menee muutenkin töissä, ansaitsemassa rahaa yrityksille, jotta pomot voi saada huvijahti bonuksensa.
ä m m i e n tekele on nyky-yhteiskunta. Miettikää sitä.
Ihmisoikeuksien paraneminen on tosiaan ap:n edustamalta puolueelta pois.
Ap paljonko sulle maksetaan tuosta trollaamisesta, ruplissa vai markoissa?
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXX. . .P E R S K U T A R A L L A A !. . .XXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tämä merkki on takuu, että ketjussa on sitä
aitoa Perussuomalaisten vaalivaikuttamista.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Viisas lapsi. Olin aivan samaa mieltä, enkä tehnyt lapsia. Olen ollut todella tyytyväinen päätökseeni :)
60-luvulla tilanne oli melko sama. Ydinasevarustelu, luonnon tuhoaminen, ehkäisy, rock-musiikki ja huumeet tuhosivat perinteiset perhearvot silloisten tötteröiden mielestä, eikä lapsia kannattanut tehdä enää maailmaan. Ydinsota olisi voinut syttyä millä minuutilla tahansa.
Maailmassa on jo nyt ihan liikaa ihmisiä.
Kotikoulut, yksityiset koulut?