Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on päiväkodin kasvatuskeskustelu? Mua jännittää :)

Vierailija
26.11.2006 |

Ensi viikolla olis 2-vuotiaan, tänä syksynä päiväkodissa aloittaneen tytön kasvatuskeskustelu. Hillitön nivaska saatiin täytettäväksi. Paperit on täynnä kysymyksiä tyyliin: Millaista matemaattista kasvatusta toivot lapsesi saavan? Miten toivot lapsen kielellistä kehitystä tuettavan? Taidekasvatukseen liittyvät toiveet?

Haloo! Lapsi on 2-vuotias ja me toivomme, että lapsi saa päiväkodissa terveellistä ruokaa, turvallisia aikuisia ympärilleen ja leikkiä sielunsa kyllyydestä.

Mitä siellä keskustelussa oikeen keskustellaan ja mitä hiivattia mä kirjoitan tohon nivaskaan? Pitävätköhän ihan dillenä, jos jätän vastaamatta noihin matemaattisin ja taiteellisiin kohtiin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa on pakollisena tuollaiset keskustelut. Ja voi kertoa, että päiväkoden henkilökuntaa jännittää enemmän kuin sinua se keskustelu. Mielestäni kirjoitit hyvin, mitä toivot päiväkodilta, eli ruokaa, leikkiä, huolenpitoa.

Sinun ei tarvitse vastata joka kohtaan, ei todellakaan. Voit sit keskustelussa sanoa, että kun lapsi on vasta kaksi vuotta, niin noin matemaattist kysymykset ei vielä ole ajankohtaisia.

Älä ota mitään painetta kysymyksiin vastaamisesta. Itse olen luokanope ja me kanssa joka syksy annetaan vanhemmille kaavaketta ja on vanhempia, jotka ievät koskaan mitään kommentoi. Ja se ihan ok.

Vierailija
2/6 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä keskustellaa miten on mennyt, miten lapsi suhtutuu muihin lapsiin, onko syrjään vetäytyvä, päällepäsmäri, lähteekö innolla yhteisiin tuokioihin..jutellaan siitä kuinka yleensä lapsen käytös eroaa päiväkodissa vapaa-ajasta, onko syytä huolestua jostakin esim. kehtykseen liittyvässä asiassa ja kuinka lapsen heikkoja alueita voisi tukea. Ja jos on joku asia lapsessa mistä haluaisit keskustella, esim uhmakohtaukset ja kuinka toimia kotona jossakin tilanteissa. Siinä saa hyviä näkökantoja miten lapsella menee ryhmässä, oikein positiivinen kokemus, ainakin meillä ollu aina. Tietenkin saatte tuoda omat toiveenne siinä esiin, mutta ei meilläkään juuri tuon kummempia toiveita ollut. Täyttelet suurpiirteisesti ne paperit tai jätät jotain kohtia auki, käytte ne läpi siinä kuitenkin suullisesti:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä kysymyksiä on, mutta osa on höpöhöpölinjaa. Minä kerroin avoimesti tässä keskustelussa, että haluan että lapsellamme on turvallinen ympäristö, valvovat silmät selässä, saa ruokaa ja juomaa, on lämpimästi puettu ja että on riittävä kuri. Toisia ei saa lyödä eikä hiekkaa heittää.

Mielestäni 1-3 -vuotiaille riittää tuollaiset vastaukset.

Vierailija
4/6 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että noin paneudut asiaan.

Vierailija
5/6 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim. taidekohtaan voisin laittaa käykö/onko käynyt muskarissa, mitä osataan kotona mitä ei. Meillä esim. ollaan musikaalisia, mutta huonoja askartelemaan, joten olisi kiva, että koti ja hoito voisi täydentää toisiaan.

Kielellistä kehitystä itse kyllä toivoisin kehitettävän mahdollisimman paljon ja suomen kieli saisi olla aina hyvää. Eli kiinnitettäisiin huomiota satukirjojen yms. kieleen, jos siellä sellaisia luetaan jne. Ja koska esikoisellamme on ärrävika, niin pienempi matkii sitä, joten sekin olisi ehkä päiväkodin hyvä tietää.

Vierailija
6/6 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt täyttänyt jokaisen kohdan ja laittanut sinne, mikäli kyseinen asia ei ole vielä prioriteeteissa ykkösenä. Jään odottelemaan keskustelua.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan