Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää olla niin tunnollinen ja kiltti, koska pelkään seuraamuksia

Vierailija
23.03.2023 |

Mietin aina kaikkia mahdollisia seuraamuksia ja esim. pelkään että ihmiset suuttuu ja kostaa minulle ja tekisivät elämästäni hankalaa. Tuntuu, että parempi suostua aina muiden tahtoon ja ei sanoa mitään poikittaista sanaa, ettei vaan koituisi mitään ikäviä seuraamuksia.
Onko tämä se syy yleisestikin, mikä aiheuttaa ylikilttiyttä? Ja miten te, ketkä ette ole ylikilttejä uskallatte toimia oman pään mukaan? Ettekö pelkää mahdollisia ikäviä seuraamuksia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ikäviä seuraamuksia tarkoitat? Minä olen vastuussa omista ajatuksistani ja tunteistani ja samoin muut aikuiset omistaan. En tietysti tarkoituksella ole ilkeä ja loukkaa muita, mutta pidän omat rajani. Esim. jos ystävä pyytää kahville enkä millään jaksa lähteä, ilmoitan että tällä kertaa ei sovi. Jos ystävä pahoittaa mielensä tai pettyy, se on hänen tunteensa ja hänen täytyy selvitä sen kanssa. Toki on kohteliasta ehdottaa vaikka toista ajankohtaa tapaamiselle. Tällaisiako tilanteita tarkoitat?

Vierailija
2/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanmoinen ja olen pohtinut sellaista, että muut ihmiset todennäköisesti eivät pelkää niin paljon, tai heidän maailmankuvansa ei ole niin lohduttoman synkkä kuin kaltaisiemme.

Luulen myös että tämä murhetiminen ja pelko on peräisin kasvatuksestani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule aikuiseksi kasvamista että oppii sietämään sen, ettei aina voi miellyttää kaikkia.

Vierailija
4/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ärsyttää  koska kilttinä ei saa naista. Sit monet paskat miehet jotka on väkivaltaisia ja ne saa kymmeniä naisia ihan vaan koska naiset ei tykkää kilteistä miehistä.

Vierailija
5/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuule aikuiseksi kasvamista että oppii sietämään sen, ettei aina voi miellyttää kaikkia.

Se on kuule notta niin, ettet varmastikkaan ole ainuttakaan selfhelp opasta tai muuta psykologista opusta lukenut koskaan.

Vierailija
6/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Joo ärsyttää  koska kilttinä ei saa naista. Sit monet paskat miehet jotka on väkivaltaisia ja ne saa kymmeniä naisia ihan vaan koska naiset ei tykkää kilteistä miehistä.

Oletko miettinyt sitä vaihtoehtoa, että mielenterveytesi ei ole ihan oikeilla raiteilla? Tai että oletko tietoinen ihan kaikesta miten ihmisen mielitoimii ja toimitko itse sittenkään niin täydellisesti mitä kuvittelet?

Vierailija
7/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri kesken kirja: Mielen jumeista joustavuuteen.  Se kertoo mitä kaikkea epävarmuus saa ihmisessä aikaan 

Vierailija
8/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekikö sun vanhemmat (tai toinen vanhempi)  kaiken sun puolesta ja sun piti vaan totella eikä käyttää omaa päätä ollenkaan?  Tarvitsetko vielä aikuisenakin viimeisen päätöksen vanhemmiltasi, koska et pysty luottamaan omaan arviointikykyysi?

Vierailija
9/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinen olen myös ollut ja nyt ikääntyvänä kauhistunut että olen koko elämän elänyt miellyttäen toisia ja minun parasta ei ajattele perheessäni kukaan, kaikki vaan omaansa. Nyt on kriisin paikka miten tästä eteenpäin kun lapset muuttaneet kotoa pois, puoliso sairastaa. Olen ajatellut että jos joudun jatkamaan matkaani joskus yksin elän sen vain itselleni mutta en muutu itssekkääksi.

Vierailija
10/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko lapsena remmiä, jos et ollut kiltti?

Vierailija
11/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen, mutta usein en edes hahmota mikä se mun oma tahto on. Lapsena en saanut päättää yhtään mistään, karkkipussinkin vanhemmat valitsivat.

Vierailija
12/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuiset ihmiset suutu ja kosta kenellekään tavallisista asioista ja mielipiteistä. On aivan normaalia olla eri mieltä ja pitää kiinni omista asioistaan. Kasvata nyt hyvä ihminen selkäranka.

Vierailija
13/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta sellaisten ihmisten tapaaminen, jotka aiheuttavat sinulle stressiä. Poista nuo suhteet elämästäsi lopullisesti Ei stressaavia suhteita - ei stressiä. Terveyskin paranee sen seurauksena huomattavasti. Vaihda puhelinnumerosi, polta sillat takanasi.

Vierailija
14/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei apua mulla on ihan sama!

Vierailija
15/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opi sanomaan: ei. Ensimmäinen kerta voi olla vaikea, mutta sen jälkeen se on luultavasti aina helpompaa.

Vierailija
16/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskonnon tunnilla sekä rippikoulussa opetetaan kääntämään toinenkin poski jos joku esim lyö.

Onko vaikea keksiä mistä johtuu?   suomessa on aika sairasta toi aivopesu lapsille.

Vierailija
17/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskonnon tunnilla sekä rippikoulussa opetetaan kääntämään toinenkin poski jos joku esim lyö.

Onko vaikea keksiä mistä johtuu?   suomessa on aika sairasta toi aivopesu lapsille.

Suomessa noiden uskontohuijareiden sekoilut pilaa kaiken järkevän kehityksen. 

tuntuu kamalalle toi lasten aivopesu.

Vierailija
18/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tekisit, jos et miettisi seuraamuksia?

Vierailija
19/19 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koskaan ollut seksiä discon tai risteilyn jälkeen 😳

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi