Varsiluomien kutina
Ärsyttävää miten ne kutisee, ensin kasvaessaan ja sitten kuivuessaan pois.
Onko muilla niitä, minulla kaula ja decoltee täynnä. Ja silmien ympärillä.
Kommentit (6)
Mulla on kans. Hirtän niitä aina ompelulangalla pois. Ompelulanka tiukasti solmuun varren ympärille, niin luomi kuivuu ja tipahtaa pois. Joskus oon leikellyt saksillakin, mutta oli yllättävän veristä hommaa.
Kokeile jotain ruokavaliomuutosta jolla suolisto kuntoutuu. Vähintään se puoli vuotta.
Rasvaluomia vaaleita ja tummempia tuli jo ensimmäiset n 45v ja nyt 50v niitä on ympäri keskivartaloa, eteenkin selässä. Inhottavia ja rumia, häpeän niitä.
Olen yrittänyt googlettaa mistä ne johtuu, mutten ole löytänyt oikein muuta kun että ovat perinnöllisiä. Ja se pitääkin paikkansa.
Kuulisin mielelläni onko joku keksinyt miten rasvaluomia saa pois, koska ne ei todellakaan lähde itsestään kuivumalla, kasvavat vaan.
Varsiluomiin tepsii minulla luomen pinnan rikkominen ja säännöllinen 3-4x pv omenaviinietikalla sively.
Rosa Meriläisen kaula on täynnä näitä, hän esiintyi televisiossa pitkästä aikaa tässä joku ilta. Niitä on varmaan vaikea saada pois, kun niitä on paljon. Iho näytti ihan röpelöiseltä, lähikuvassa erottuivat aika kauas.
Meidän suvun naisilla on sekä rasva- että varsiluomia. Aikoinaan äidillä oli niitä valtavasti (kuoli 54 vuotiaana). Nykyään siskollani, joka on 55 vuotta on niitä todella paljon, kasvoissa häijynkin paljon. Itse olen vielä alle 50 v, mutta nyt niitä alkaa tulemaan enemmän ja enemmän.
On myös paljon rasvaluomia kaulalla ja koko ajan tulee lisää, ihme kyllä ei ole verenpainetta, kork. kolesterolia, korkeita sokeriarvoja. En tiedä mistä johtuu.